טיילת בת ים
צילום: InnaFelker / shutterstock.com

אלימות נגד צוותי חינוך, ראש עירייה חדש ועבודות הרכבת הקלה: סיכום שנה בבת ים

רגע לפני השנה החדשה אספנו את הידיעות הכי מטלטלות שעברו על בת ים בשנה האחרונה, אילו ידיעות זכרתם?

פורסם בתאריך: 27.9.19 08:44

אז מה היה לנו בשנה האחרונה? לא מעט מקרי אלימות, התאונה הקטלנית של הילד טימופיי עם חשד לרשלנות העירייה, העבודות בכבישי העיר והפקקים הרבים, וגם כניסתו של ראש עיר חדש לתפקיד – תקציר עירוני:

עלייה בתקריות האלימות נגד צוותי החינוך
אחת התופעות המדאיגות בשנה האחרונה בעיר, הייתה שורת מקרי האלימות מצד הורים נגד סייעות וגננות במוסדות העיר בת ים. לאורך השנה דיווחנו כאן ב"השקמה בת ים" על כל אירוע אלימות נגד סייעת או גננת בעיר. אחד הסיפורים הקשים נחשף לראשונה בוועידת החינוך של ישראל, כאשר יו"ר ועד הסייעות בבת ים שרית גולדנברג תיארה את התקיפה האלימה שחוותה מצד אם לילד בגן שבו עבדה. 

רק לאחרונה נחשף מקרה נוסף של גננת שעברה "שיימינג" מצד אמא של ילד בגן ובעקבות כך נאלצה להתפטר. לאור ריבוי מקרי האלימות, התקיימו במהלך השנה שתי שביתות למען עובדי ההוראה בעיר, והוקם פורום שולחן עגול בהשתתפות מורים, הורים ותלמידים כדי למנוע מקרים אלו בעתיד.

פורום השולחן העגול

הארץ געשה – מחדל מותו של טימופיי בן התשע
אחד המקרים המחרידים שאירעו השנה בעיר, היה מותו של טימופיי אשורטיה בן התשע, שנפל אל מותו מצוק חוף סי פלאס, לפני כשלושה חודשים. לא רק תושבי העיר הזדעזעו ממקרה המוות הקשה והמיותר של טימופיי. האירוע פתח את כל מהדורות החדשות בישראל ועורר שאלות נוקבות על מחדל ועל תפקודה של עיריית בת ים.

המשפחה האשימה את העירייה ברשלנות והגישה נגדה תביעת מיליונים.  במקביל נפתחה חקירה ביחידת ההונאה של מחוז תל אביב, במסגרתה נחקרו בכירים בעירייה נחקרו, ואחד מהם אף חשוד בגרימת מוות ברשלנות. החקירה עדיין נמשכת.

טימופי אשורטיה

התפתחויות בפרשת נאווה אלימלך
גם לאחר 37 שנים, פרשת הרצח של נאווה אלימלך בת ה-12, ממשיכה לזעזע את המדינה. בעקבות התפתחות בחקירת הרצח, חוקרי המשטרה הוציאו את גופתה של אלימלך מהקבר לצורך בדיקות נוספות.

נאווה אלימלך (באדיבות המשפחה)

יש שריף חדש בעיר
זו הייתה שנה של חילופי שלטון בעיר. ראש עיריית בת ים לשעבר יוסי בכר ניסה להתמודד בפעם השנייה לראשות העיר, אך לא הצליח להשיג רוב בסיבוב הראשון. מולו התמודד צביקה ברוט, בתמיכת סניף הליכוד המקומי, ויחד עם כל הסיעות שהתנגדו לבכר, ניצח בהפרש של 30% והפך להיות ראש העיר של בת ים. 

במהלך השנה הגיעו לא מעט חברי כנסת ושרי ממשלה לבקר בעיר, כשלכולם הבטחות רבות בסל למען העיר בת ים. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לבת ים, יחד עם רעייתו שרה, שאף קיבלה את אות יקירת העיר. נתניהו גם פתח את הקמפיין לקול הרוסי בעיר בת ים ואף ערך את כנס הבחירות האחרון בעיר, שאליו בסוף לא הגיע.

צביקה ברוט

צביקה ברוט

הבלאגן חוגג בכבישים – עבודות הרכבת הקלה
אין בת-ימי אחד שלא מכיר את חברת נת"ע, האחראית לבניית הרכבת הקלה. ניתן לומר שבת ים הפכה ל"כלי משחק" של נת"ע ושהתושבים הפכו ל"בני הערובה".  מאבקו של ראש העיר צביקה ברוט נגד נת"ע והנסיונות להשליט סדר מול פעילות החברה בעיר, לא צלחו עד כה והבלגן חוגג. 

כמעט מדי בוקר, נאלצים תושבי בת ים נאלצים להתמודד עם "הפתעות" במפת רחובות העיר ולהשלים עם שגרה יומיומית של שינויים תכופים בנתיבי התנועה בעיר. כתוצאה נוצרים פקקים רבים וארוכים בכניסה וביציאה מבת ים והנהגים המיואשים מתקשים לנווט בעיר ששינתה את פניה. 

עבודת הרכבת הקלה

בולען בלב הטיילת
הסופות העזות מלוות הגשמים הכבדים בחורף שחלף הסבו נזקים כבדים לעסקים בטיילת בת ים, בעיקר למסעדות החוף ולמתחמי הישיבה החיצוניים. החל מקריסת פרגולה וגופי תאורה, ועד לבולען שנפער באמצע הטיילת וחשף את מצבה הקשה. המסקנה: שיקום דחוף לטיילת בת ים. לצורך כך החלו בגיוס כספים לטובת הפרויקט, כאשר העלות המשוערת הינה כשבעה מיליון שקלים.

בולען בטיילת בת ים

בולען בטיילת בת ים

רחובות חשוכים
לאורך כל השנה דיווחנו לכם כאן ב"השקמה בת ים'' על מקרים רבים בהם תאורת רחובות שונים ברחבי העיר לא פעלה בשעות החשכה. לטענת ראש העיר, הסיבה לכך היא ש-42 מרכזיות חשמל לא הוחלפו במשך 12 השנים האחרונות. בינתיים, תושבים רבים התלוננו על חשיכה ועל הפסקות חשמל לא ברורות. אפילו בטיילת בת ים התאורה לא פעלה וגם מתחם הבילויים החדש, סאנסט, שהה באפלה שעות ארוכות, מה שגם לכמה מקרים של פציעות. ילד בן תשע נפצע לאחר שנפל במדרגות, וכן ילדה נוספת בת תשע ועוד שני תושבים בשנות ה-70 שנפגעו כתוצאה מהעלטה.

העלטה במתחם הסאנסט בשעות הלילה

מייקאובר למוסדות החינוך בעיר
במהלך חודשי הקיץ בוצעו עבודות שיפוצים נרחבות במוסדות החינוך העירוניים בבת ים. 19 מיליון שקלים הושקעו מצד העירייה בעבודות, שהחלו מיד עם יציאתם של התלמידים לחופש הגדול. בנוסף, נרכש ציוד למידה חדשני, אולמות ומגרשי הספורט עוצבו מחדש, חדרי מורים ושירותים שופצו וחזיתות המבנים רועננו בצבע חדש.

שיפוצים ומבנים מסוכנים בבית הספר. אילוסטרציה

שיפוצים ומבנים בבית הספר. אילוסטרציה

ניצחון התושבים – טרפוד עסקת הקאנטרי
עיריית בת ים הצליחה לבטל את עסקת מכירת הקאנטרי קלאב העירוני של בת ים. על פי העסקה שנחתמה לפני כחמש שנים, הקאנטרי אמור היה להיהרס, ובמקומו אמור היה להיבנות פרויקט משלב עסקים, מגורים ומסחר, הכולל 500 יחידות דיור. העסקה גררה מחאה מצד תושבים שיצאו להפגין בדרישה לבטלה, בטענה כי אסור לוותר על הקאנטרי היחיד בעיר לטובת פרויקט נדל"ן.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות