פאנל אלימות. צילום: השקמה
פאנל אלימות. צילום: השקמה

יו"ר ועד הסייעות: "אם לילד משכה לי בשיער מול ילדי הגן"

"נרחיק ממוסדות ילדים של הורים אלימים": ענת דדון, יו"ר הסתדרות המורים בבת ים בוועידת החינוך של ערי ישראל

פורסם בתאריך: 27.8.19 08:53

ענת דדון, יו"ר הסתדרות המורים בבת ים אמרה אתמול (שני) בוועידת החינוך של ערי ישראל כי "ידע כל הורה שמרים יד על עובד חינוך שיהיו סנקציות כלפי הילד שלו".



הוועידה מתקיימת זו השנה השנייה ברציפות באודיטוריום העירוני על שם מנחם רוטשילד ברחוב שאול הדדי שבבת ים, בהנחיית אלמוג בוקר כתב חדשות ערוץ 13. הוועדה מתקיימת לקראת פתיחת שנת הלימודים, ובה ייקחו חלק מובילי החינוך בבת ים, בכירי הנהגת העיר, נציגי המורים ההורים והתלמידים.

הוועידה עוסקת במצבה של מערכת החינוך בעיר ובכלל, על כניסת עולם הטכנולוגיה והחדשנות לבתי הספר, לאן מועדות פניו של החינוך בישראל, התמודדות מערכת החינוך עם המכשירים הסלולריים, עולם הרשתות החברתיות והדברים שאתם חייבים לדעת על החינוך במאה ה-21.

בפאנל תחת הכותרת "תוספת סיכון: איך מתמודדים עם אלימות נגד צוותי ההוראה?" השתתפו ענת דדון, יו"ר הסתדרות המורים בבת ים, אלי יריב, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, שרית גולדנברג, יו"ר ועד הסייעות בבת ים

ורד דנינו, יו"ר ועד ההורים העירוני בבת ים.

בפתח הפאנל אמרה ענת דדון, יו"ר הסתדרות המורים בבת ים: "יש בעיה מאוד חמורה בנושא האלימות כלפי המורים . ידע כל הורה שמרים יד על עובד חינוך שיהיו סנקציות כלפי הילד שלו. היה לנו מקרה של מורה בכיתה ב' שאמא מסוימת מהכיתה חוותה שיימינג והיא יושבת כאן היום, דרשנו מהרשות שהילד לא יהיה בבית הספר

עוד אמרה "השנה נעמוד על זה יותר לפי תקנון הסתדרות המורים. עומד לצאת מכתב שלא תהיה אלימות כלפי גננות ומורים. ניתן להשהות גם ילדים בגן. לא ייתכן שמורה בבת ים יהיה מוכה על ידי תלמיד או הורה  ובית הספר למחרת לא מושבת".

פאנל אלימות. צילום: השקמה

 

אלמוג בוקר: להרחיק ילד מגן זה לנקוט באלימות לא?

דדון: "להרחיק את הילד למוסד חינוכי אחר – זה מה שיקרה. אנחנו לא נוותר על זה יידעו כל ההורים שזהו המחיר"

אלי יריב, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך:" "צריך בעת הזו להגן על הסייעות. חווינו פה גל של מספר מקרים אלימים. לדעתי העניין מתחיל בשיח החברתי לא רק בבתי הספר, השיח הוא מתלהם ויש לנו אותו בכל החברה הישראלית. בתחנות האוטובוס, ברכבת וברשתות החברתיות. החברה הישראלית מתנהגת אחרת מכל מה שאנחנו נרצה לראות אותה. אם אמא אחת נכנסת לגן ומפילה את הגננת זה דבר חמור".

שרית גולדנברג, יו"ר ועד הסייעות בבת ים: "אני סייעת בגן ילדים. עובדת מזה 20 שנה במערכת. אני יכולה לספר על מקרה שאמא הגיעה לגן לתת לילד עוגייה, אני סירבתי ובעקבות כך האמא גררה אותי בשיער. אני מרוב חרדה לא חזרתי לעבודה. אני גם כיום מטופלת פסיכולוגית. הילדים שלי סובלים עד היום. באותו המקרה הילדים בגן הרגישו שאני במצוקה, ניסיתי להגיע ללחצן מצוקה כדי לעזור לעצמי ורק כאשר התחלתי לצעוק האמא  החלה לברוח. הגשתי תלונה במשטרה ולא נעשה כלום. הרגשתי ההשפלה מול הילדים כאילו נכשלתי בתפקיד. אני יודעת שעשיתי את העבודה שלי בצורה הכי נאמנה עד לרגע הזה אבל היא שברה אותי. קשה לי, לא יודעת איך להסביר את זה.

ורד דנינו, יו"ר ועד ההורים העירוני בבת ים: "התחושה היא שיש אווירת אלימות בכל המדינה. אין פה מקום להתפשר בנושא הזה. חייבים לגנות את המהלכים האלה ויש למצות את הדין עם כל הורה אלים".

"מצד שני אין מקום להעניש ילד ולהרחיק ילד בגן בגלל שאמא שלו התנהגה בצורה אלימה.  מצידי שאנא שתשב בכלא, אך הילד לא צריך לשלם את זה. זה כמו להשבית בית ספר שלם והילדים יהיו שבויים וגם ההורים שלא עשו כלום נענשים".

אלי יריב, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך: "יש מצד אחד של אלימות של הורים כלפי ילדים וגם מצד שני אלימות של עובדי הוראה כלפי ילדים. היה מקרה ששלחו לי סרטון שסייעת זרקה כיסא מעבר לגדר, למחרת זומנה הסייעת לשימוע והיא בבית והיו מקרים של הורים אלימים. לכן צריך לנקוט צעדים ופה אני הצעתי לראש העירייה וליפה בן דוד שמקרה של הורה אלים לדאוג שתהיה תביעת נזיקין נגד אותו הורה, כדי שההורים יראו שרשות מקומית מתערבת. אנחנו בקשר עם שרית וזה סיפור נפרד, לא נעצור ילדים מלבוא למוסד חינוכי בגלל ההורים שלהם. לכן צריך להרתיע, המקרה הבא שיקרה נגיש תביעה אישית יחד עם ההסתדרות נגד אותו בן אדם".

לאה מטעם מועצת התלמידים העירונית: "אמא שלי מורה ואני לא הייתי רוצה שהיא תישאר בסביבה של תלמיד או הורה אלים שפגע בה. אמא שלי לא חוותה דבר כזה, אבל לא הייתי רוצה שיקרה דבר כזה".

מאיר בכר: "אני מסתובב הרבה בגנים בבתי ספרואני רואה שהסייעות עושות עבודת קודש. אני כמובן נגד אלימות כלפי סייעות וגננות ואני חושב שצריך להעמיד בכל גן שומר צעיר כך שבמקרה של שרית אם היה שומר בכניסה  הוא היה שומע אותה צועקת ונחלץ לעזרתה".

דדון: "אם אני צריכה להעמיד שומר או יוצא יחידה קרבית מול ההורים אוי ואבוי לי. ששרית תחזור לגן והאמא תשלם את המחיר".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מירי

    הורים אלימים כלפי עובדי הוראה הם אנשים אלימים והראשונים שסובלים מהם הם ילדיהם.
    אסור להעניש ילד להורים אלימים ע"י הרחקתו אבל יש לשקול להרחיק הורים אלימים מילדיהם.
    לדעתי, הורה אלים כלפי עובד הוראה מחייב התערבות הרווחה בנעשה בביתו. יש בזה גם אלמנט הרתעה

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות