פורום השולחן העגול

פורום בעקבות האלימות במערכת החינוך: "לא נסכים לשביתות"

אחרי שורה של מקרי אלימות כלפי צוותי החינוך ושתי שביתות מחאה, הוחלט על הקמת שולחן עגול לטיפול בבעיה

פורסם בתאריך: 4.4.19 12:18

בעקבות אירועי האלימות במערכת החינוך בבת ים: שולחן עגול בהשתתפות הורים, מורים, גננות וסייעות.

בישיבת המועצה שנערכה אתמול (רביעי) הוחלט על הקמת פורום של שולחן עגול לגיבוש דרכי ההתמודדות עם האלימות לאור מקרי האלימות שאירעו באחרונה ובעקבותיהם הושבתו הלימודים. לפני פחות משבועיים הושבתו למשך שעתיים הלימודים בבתי הספר, לאחר שאם היכתה מורה. השביתה התקיימה פחות מחודש לאחר שהסייעות בעיר שבתו והפגינו במחאה על שורה של מקרי אלימות כלפיהן.



בישיבה הסביר ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, את הצורך בהקמת הפורום: "עברנו בחודשים האחרונים כמה אירועי אלימות מאוד קשים כלפי סייעות ומורות, מצד הורים ותלמידים. אנחנו מברכים על עשייתם ומחזקים את הצוותים המקצועיים ומגנים אלימות מכל סוג. אנחנו חייבים להילחם בתופעה הזו כי אנחנו לא נשלים איתה. הצענו להקים את השולחן העגול שבו יהיו נציגי העירייה, ההורים, נציגי הגננות ונציגי הסתדרות המורים, בהמשך נצרף גופים נוספים משטרה ומי שיהיה רלוונטי לנושא".

בנוסף, התייחס ברוט בדבריו גם לשביתות, ואמר: "הייתה לנו השבתה של שעתיים שיזמה הסתדרות המורים. אי אפשר לעבור לסדר היום על אירועי אלימות, אך השבתה זה לא הצעד הנכון. אני חושב שבדרך אחרת, חינוכית יותר, של הסברה או מפגש הורים ותלמידים, ניתן לפתור את הדברים. אנחנו נגד שביתות באופן עקרוני".

 

מ"מ ראש העיר, סגן ומחזיק תיק החינוך, אלי יריב, התייחס גם הוא לנושא, ואמר: "נתקלנו במספר מקרים של אלימות. הסתדרות המורים מיד ביקשה להשבית את הלימודים. ראש העירייה ואני תמכנו בשביתה למרות שאנחנו מבינים כי היא לא מביאה שום דבר ומי שניזוק זה ההורים, שמרביתם הם בסדר גמור".

בנוסף, אמר יריב כי "המסר שאנחנו רוצים להעביר הוא שלא נסכים יותר לשביתות. ברגע שהסתדרות המורים תכריז שביתה אנחנו נהיה בבית הדין לעבודה ונוציא צווים על מנת להמשיך את הלימודים כסדרם. מצד שני, אם יהיה הורה שיכה עובד מערכת החינוך, מורה, גננת, סייעת או מנהלת, אנחנו נבקש לתבוע תביעת נזיקין את אותו הורה שיפגע. דיברתי עם מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד והיא הסכימה ללכת איתי יד ביד בנושא הזה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות