עיריית בת ים
צילום: מורן בן זכאי

בדיקת "השקמה בת ים": מה הבטיח ראש העירייה ומה הצליח לקיים?

בדקנו: מה הבטיח לכם צביקה ברוט ומה קרה בפועל מאז שנכנס לתפקידו?

פורסם בתאריך: 25.4.19 02:58

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, הבטיח לשנות כמעט הכל. לכל אורכו של הקמפיין לבחירות המוניציפליות, שהסתיים לפני יותר מארבעה חודשים, לאחר שגבר על ראש העירייה הקודם יוסי בכר. ברוט פיזר הבטחות שנגעו כמעט בכל תחום בעיר בת ים, מחינוך עד נדל"ן, מהשקעה בשכונות ועד ההבטחה להקים קריית הייטק מפוארת. ארבעה חודשים חלפו, ורגע לפני שחג הפסח מסתיים, וזה בדיוק הזמן לבדוק את הביצועים של עיריית בת ים בראשותו של ברוט מול ההבטחות.


חינוך

הבטחה 1: תיק החינוך והחינוך המיוחד ייפרדו

בפועל: בישיבת המועצה שהתקיימה ב-13 בדצמבר 2018 הוכרז כי תיק החינוך ילך לסגן ראש העירייה ומ"מ אלי יריב, וכי לראשונה יופרד תיק החינוך מתיק החינוך המיוחד שלניהולו מונתה חברת המועצה טל אסייג.

סטטוס: מחזיקת תיק החינוך המיוחד טל אסייג ביקרה בבית הספר מסילות והבטיחה כי יחד עם ראש העירייה תסייע לבית הספר להתקדם – יגייסו תקציבים לשם שיפוץ המוסד, יתווספו חוגים מיוחדים כמו קפוארה, ספורט התפתחותי ואמנות התפתחותית ויופעלו קבוצות הוראה בדומה לשיעורים פרטיים שבהם ילמדו שלושה עד ארבעה ילדים בכל קבוצה. בנוסף, העירייה החזירה את החוגים לחינוך המיוחד והוסיפה לתקציב עוד 100 אלף שקלים, החלטה שהתקבלה בישיבת המועצה שהתקיימה ב-6 במרץ. בנוסף בוטלה הפגיעה בחוגי החינוך המיוחד והתווספו תוכניות לטיפול בגיל הרך ובכיתות הנמוכות. לצד אלה בוטל הקיצוץ שתוכנן על ידי הנהלת העיר הקודמת בתחום החינוך. למרות תוכנית ההבראה, כל התוכניות החינוכיות נמשכות כרגיל.

בית ספר כיתה תיכון

אילוסטרציה: שאטרסטוק

לגבי החינוך הרגיל, סגן ראש העירייה ומ"מ אלי יריב קיבל לידו את תיק החינוך, ויחד עם ראש עיריית בת ים החל בתכנון בית ספר וגני ילדים בשכונה החדשה בפארק הים בעלות של 32 מיליון שקל אשר בנייתה תחל בקרוב. בנוסף מתוכננים להיבנות בחודשים הבאים שלושה גני ילדים נוספים ליד מכללת בת ים בעלות של ארבעה מיליון שקלים, וכן מתוכננת הקמת HUB – מתחם ישיבה לסטודנטים בעיר. לצד אלה, במהלך פסח חמישה גנים עוברים שיפוץ בעלות של שישה מיליון שקלים.

בנוסף מקדם יריב מקדם את התוכנית "בונים עתיד" אשר תפעל בקרוב בכל בתי הספר בעיר במטרה לחבר בין הבוגרים והתלמידים ולקדם את הקשר בין מסיימי הצבא הבת ימים לאקדמיה, זאת בשל נתוני הלמ"ס שלפיהם רק תשעה אחוזים מתושבי בת ים לומדים באקדמיה. כמו כן נפתחו כיתות י"ג וי"ד באורט מלטון במקצועות הטכנולוגיה כדי להעניק לתלמידים אפשרויות תעסוקה עתידיות נוספות.

נוסף על אלה, בשל הימצאותם של עולים חדשים רבים בבת ים, באגף החינוך מקדמים את לימודי השפה מגני הילדים ועד התיכון לטובת התושבים ששפת אמם אינה עברית. אגף החינוך עוזר לילדים הללו על מנת לצמצמם את הפער ולעזור להם בשילובם בעיר, בגן ובבתי הספר.

הבטחה 2: גיוס הממשלה לשיפוץ מסיבי במוסדות החינוך בעיר

בפועל: הושג סכום של 12 מיליון שקלים לצורך שיפוצים במוסדות חינוך שייערכו בחופשת הקיץ. מדובר בסכום הגדול ביותר שהנהלת עיר הצליחה להשיג זה שנים ארוכות.

סטטוס: בוטל הקיצוץ שתוכנן על ידי הנהלת העיר הקודמת בתחום החינוך. למרות תוכנית ההבראה, כל התוכניות החינוכיות נמשכות כרגיל והשיפוצים יחלו בחודשי הקיץ.

הבטחה 3: טיפול בתנאי העסקת הסייעות והצוותים החינוכיים

בפועל: הנהלת העיר עצרה את ההחלטה שהתקבלה בעבר לפגוע בתנאי הסייעות. ראש העירייה הנחה לנהל משא ומתן ולא לבצע צעדים חד צדדיים. הקיצוץ נמנע וכעת יש הידברות בין האוצר לבין הסייעות בתיווך העירייה.

סטטוס: בעקבות כינון הממשלה החדשה ואי הבהירות לגביה, המשא ומתן נתקע והוא עשוי להתחדש כאשר תוקם ממשלה ויוחלט מי יהיה שר האוצר. עד עתה לא נרשם שום שיפור במצבם של הסייעות מבחינה כלכלית, אך הוא גם לא הורע. עם זאת, מקרי האלימות השונים התגברו ובעירייה נקטו כמה צעדים על מנת למגר את התופעות הללו. הנהלת העיר סירבה לאשר פגיעה בסייעות. בד בבד הוקם ב-4 באפריל פורום שולחן עגול בשיתוף העירייה וההורים שמטרתו להילחם באלימות הורים נגד צוותים חינוכיים ולגבש דרכי התמודדות עם אלימות, והוא יתכנס לאחר החג. בנוסף הוענק לראשונה שי לסייעות בצהרונים ממחזיק תיק החינוך אלי יריב.

הבטחה 4: הקמת צוות משותף להורים ולעירייה לשיפור הטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים

בפועל: הוקם צוות בראשות ראש העירייה צביקה ברוט ומחזיקת תיק החינוך המיוחד טל אסייג שיוביל את קביעת סדרי העדיפויות העירוניים בנושא ילדים עם צרכים מיוחדים.

סטטוס: הצוות משנה בימים אלה את סדרי העדיפויות של העירייה משנים עברו ודואג לילדי החינוך המיוחד ולהוריהם בכל צרכיהם. בין השאר שמים כעת דגש על גיוס תקציבים כדי לשקם את הגנים ואת שאר מוסדות החינוך של החינוך המיוחד וכדי לאפשר פעילויות רבות לילדי החינוך המיוחד בעיר כמו העשרות בנושאים שונים ומגוונים.

הבטחה 5: חוג ראשון חינם לילדים

בפועל: לא מדובר על השנה הקרובה מפאת הגירעון הגדול של תקציב העירייה העומד על 53 מיליון שקלים משום שכרגע אין ביכולת העירייה לעמוד בכך מבחינה כלכלית. ראש העירייה צביקה ברוט חזר ואמר כמה פעמים כי השנים 2019 ו-2020 יהיו לא פשוטות, ולאחריהן יהיה הרבה יותר טוב עבור תושבי העיר. גם בנושא החוגים, ילדים רבים ומשפחות קשות יום ישמחו להשתמש בשירות הזה שכעת לא ניתן בעירייה.

סטטוס: החלה עבודת מטה בחברה לתרבות, פנאי וספורט במטרה להביא את התוכנית לדיון במועצת העיר עד הקיץ הקרוב.

נדל"ן

הבטחה 1: הורדת הארנונה וביטול המדידות המפוברקות

בפועל: בישיבת המועצה שהתקיימה ב-3 בינואר אישרו חברי המועצה את הליך בדיקת מדידות הארנונה. תביעה ייצוגית של תושב בת ים שהציג את המדידות הראתה פער משמעותי בין מה שקיים בדירות למה שמוצג בחשבונות העירייה. אם יתגלו ליקויים בכ-20 אחוז מהמדידות, זו תהיה עילה מספיקה לביטולן, אך עם זאת הצהירו בעירייה כי הכל תלוי במשרד הפנים בנושא.

סטטוס: הושג סיכום עקרוני עם משרד הפנים לצאת לדרך, ופורסם מכרז לביצוע מדידות מדגמיות של 100 דירות בעיר שעל בסיסן יוחלט לגבי כלל המדידות.

חוף בת ים

הבטחה 2: העדפת תמ"א על פינוי-בינוי

בפועל: אגף ההנדסה קיבל הנחיה לקדם בכל הכוח פרויקטים של תמ"א. חלק מהפרויקטים של הפינוי-בינוי ייבחנו מחדש כדי למנוע פגיעה בדיירים באמצעות הוספת כמות גדולה של דירות חדשות ללא הכנת תשתיות. חלק מהמגדלים יוקטנו למספר קטן יותר של קומות, והדיירים יקבלו דירות גדולות יותר במהירות רבה יותר. בנוסף העירייה מכינה כעת "רשימה שחורה" של יזמים שמחזיקים את התושבים בני ערובה במטרה להזהיר את תושבי העיר.

סטטוס: עיריית בת ים שינתה את המדיניות בכל הנוגע לבנייה בעיר והיא כעת מעדיפה ללכת על פרויקטים של תמ"א מאשר פינוי-בינוי. בתוך כך היא עוצרת פרויקטים שונים, וכפי שהצהיר סגן ראש העירייה ומחזיק תיק ההנדסה אורי בוסקילה – עוצרים את המגדלים ושמים סוף להשתוללות הפינוי-בינוי. בינתיים דיירים רבים ברחבי העיר מתלוננים על כך ואף טוענים כפי שפורסם כי במקרה של רעידת אדמה או טיל, "הבניין הזה יהיה הקבר של כולנו".

ניקיון, שיקום ותשתיות

הבטחה 1: ניקיון בעיר

בפועל: לטענת עיריית בת ים, מספר התלונות על לכלוך ברחבי העיר ירד משמעותית עקב עבודתו של מחזיק תיק שפ"ע וסגן ראש העירייה יהודה הרוש שלקח על עצמו את הנושא ברצינות מלאה. נוסף על פעילותו השוטפת של המוקד העירוני הקים הרוש קבוצת וואטסאפ של נאמני ניקיון המדווחים על כל מחדל בעיר, כולל מכת העכברים הפוקדת את תושבי בת ים בעקבות עבודות הרכבת הקלה.

סטטוס: מספר התלונות על לכלוך ירד משמעותית. תקציב ההדברה הוגדל מ-240 אלף שקל בקדנציה הקודמת ל-480 אלף שקל, ולאחר שחברת נת"ע תסיים בעוד שנתיים את חפירות הרכבת הקלה, מכת העכברים תיעצר באופן משמעותי.

מבצע החלילן מהמלין להדברת מזיקים וחולדות

מבצע החלילן מהמלין להדברת מזיקים וחולדות

הבטחה 2: שיקום גינות ציבוריות

בפועל: גינות רבות ברחבי בת ים סובלות מהזנחה יחד עם גינות הכלבים וגני השעשועים השונים. בעיריית בת ים שמו לב לכך וביקשו ממשרד הפנים לאשר תקציב מיוחד עבור שיפוץ הגינות ברחבי העיר ותחזוקתם מחדש.

סטטוס: מיד לאחר פסח צפוי משרד הפנים לאשר את התקציב, כ-2.5 מיליון שקלים, שאת גובהו קבע ראש העירייה והוא מיועד לצורך שיפוץ וחידוש 21 אתרים שבהם גינות שכונתיות, צמחייה ותחזוקת רחוב.

הבטחה 3: צמצום הפגיעה של חפירות הרכבת הקלה

בפועל: זמן קצר אחרי שראש עיריית בת ים צביקה ברוט נכנס לתפקיד הוא הכריז מלחמה נגד חברת נת"ע בכל הקשור לעבודות ולתוכניות הרכבת הקלה בעיר. ברוט התבטא בעבר כנגד החברה וטען כי בתוכניות הקיימות יש חשש לשלומם של הולכי הרגל, וכי אין פתרון למצוקת החניה בעקבות תכנון תוואי הרכבת הקלה. בנוסף הודיע ראש העירייה בשלב מאוחר יותר כי עבודות הרכבת הקלה לא יימשכו וכי פתח נגד החברה בתהליכים. הוא הורה לאנשי השיטור העירוני והפיקוח לתת קנסות לחברה על כל הפרה במסגרת עבודות הרכבת הקלה.

המאבק החריף כאשר מנכ"ל נת"ע יהודה בר און תקף את ברוט וטען כי הוא פועל באמצעות פופוליזם מזיק וכי במקום שיהיה שותף הוא עוסק ללא הרף בפרסומים נגד חברת נת"ע. ברוט לא נשאר חייב והשיב כי נגמרה התקופה שבה לא סופרים את תושבי בת ים ושחברת נת"ע תאלץ לפעול בהתאם לסיכומים עמם.

סטטוס: נאסר על חברת נת"ע, לראשונה, לפעול ללא תיאום העירייה. החברה חויבה להציב שוטרים שעוזרים לצמצם פקקים, לפתוח חלק מהחסימות, לשפר את הבטיחות ברחוב הרצל ולפרק את הנת"צ החדש שהוקם ברחוב בלפור פינת פרלשטיין.

הבטחה 4: השקעה בשכונות ולא רק בטיילת

בפועל: במהלך השנה הקרובה צפוי שיפוץ בשלוש שכונות: עמידר, רמת יוסף ורמת הנשיא. בנוסף, השיפוצים שנעצרו באיבם בשיכון ותיקים על ידי הנהלת העיר הקודמת יחודשו בקרוב לאחר שהנהלת העיר החדשה גייסה את הכספים הדרושים, כמיליון שקלים, לצורך השלמת השיפוץ והחזרת הרחובות בשכונה לשגרה.

סטטוס: העבודות בשכונת עמידר, רמת יוסף ורמת הנשיא עדיין לא החלו. לגבי שכונת שיכון ותיקים, התושבים טוענים שהם חיים באתר בנייה בשל עבודות תאגיד המים. בעיריית בת ים מבטיחים כי עם סיום העבודות ייצא לדרך פרויקט לשיקום הרחובות בשכונה לאחר שנים של הזנחה, שיכלול בין השאר החלפת מדרכות ואבני שפה, קרצוף וריבוד כבישים והחלפת ושדרוג תאורת הרחוב.

הבטחה 5: פרויקטים דיור בר השגה ופרנסה בעיר לזוגות צעירים

בפועל: במהלך קמפיין הבחירות לכנסת, שר האוצר משה כחלון הגיע פעמיים לביקור בעיר, וביום הפתיחה של המטה החדש של כולנו הוא הכריז כי בימים הקרובים תפורסם תוכנית מחיר למשתכן בבת ים.

סטטוס: עדיין אין הכרעה. שר האוצר הודיע כי קיבל את בקשתו של ראש העיר צביקה ברוט וכי המדינה תקים שכונה של מחיר למשתכן עבור זוגות צעירים בעיר, אך בשל הבחירות טרם הוכרז על כך רשמית. אם כחלון יישאר שר האוצר, ההכרזה צפויה בחודשים הקרובים. עם זאת, באזור התעסוקה החדש אושרו כבר 300 אלף מטר לתעסוקה שיוסיפו לעיר בעשור הקרוב עשרות אלפי מקומות עבודה חדשים.

חניה

ההבטחה: גיוס הממשלה להקמת חניונים תת קרקעיים

בפועל: במהלך ביקורו של שר התחבורה ישראל כ"ץ אשר הגיע לבניין העירייה ב-16 בינואר השנה יחד עם צוות משרדו ונציגי חברת נת"ע, נדונה מצוקה החניה בעיר אשר הולכת וגדלה והוחלט כי חברת נת"ע תיקח אחריות בשל עבודות הרכבת הקלה ותקים חניונים תת קרקעיים ברחבי העיר. מהלך זה עדיין לא נראה באופק, בייחוד לאור המאבקים של ראש העיר עם חברת נת"ע.

סטטוס: עדיין אין החלטה סופית. לבקשת ראש העיר, שר התחבורה נענה לבקשה והקים צוות בין משרדי שבוחן הקמת חניונים תת קרקעיים במימון הממשלה, אך ההחלטה צפויה רק לקראת הקיץ.


המלחמה בפשע

הבטחה 1: מלחמה בשחיתות ובמשפחות הפשע

בפועל: ראש העיר צביקה ברוט החליט להילחם בנגעים הקשים של העיר בת ים: משפחות הפשע השולטות בעיר ביד קשה. בתוך כך הוא נאבק בימים אלה בעשרות מתחמים ברחבי העיר שבהם פועלים בתי בושת וחתם על צו הריסה לקזינו הגדול ביותר שנתפס בעיר וכן על צו הריסה לשלושה בתי עסק שמכרו חומרים אסורים ואלכוהול מזויף לילדים.

סטטוס: לראשונה זה 15 שנים, ראש העיר יזם שיתוף פעולה עם המשטרה לצורך מאבק במשפחות הפשע והנדל"ן בעיר. בנוסף מתקיימת פעילות נגד בתי בושת ונגד השתלטות של גורמי פשיעה על בתי עסק בטיילת וברחבי העיר תוך שיתוף פעולה מלא עם המשטרה. ב-18 באפריל הגיעו לבניין העירייה בבת ים מפקד מחוז תל אביב במשטרה ניצב דוד ביתן ומפקד מרחב איילון סנ"צ לארי סמרה כדי להמשיך את המאבק במשפחות הפשע בעיר.

ניידת משטרה (אילוסטרציה: שאטרסטוק)

shutterstock

הבטחה 2: הפיכת בת ים ל"עיר חכמה" באמצעות הצבת מצלמות בכל רחבי העיר למען הגברת הביטחון האישי

בפועל: השר לביטחון פנים גלעד ארדן נפגש ב-23 בינואר עם ראש העיר והכריז כי יחד עם משרדים נוספים יושקעו 20 מיליון שקל בהצבת מצלמות ברחבי העיר בת ים כפי שפורסם.

סטטוס: שלושה חודשים עברו מאז פגישתם של ברוט וארדן, וסוכם כי המשרד יסייע במימון מצלמות ובהתקנתם במהלך השנה הבאה. עוד סוכם על הגדלת מספר השוטרים בשיטור העירוני על מנת להגביר את הביטחון האישי של התושבים בעיר.

שקיפות

ההבטחה: שקיפות בעבודת העירייה

בפועל: ישיבות המועצה בעיר פתוחות לכל. בנוסף, לראשונה נפתחה ישיבת ועדת המשנה לתכנון ובנייה לקהל הרחב כדי להעביר מסר כי העירייה החדשה בעד שקיפות. עם זאת, ישיבות המועצה עדיין אינן מועברות בשידור חי כפי שהבטיחה יו"ר המועצה קטי פיאסצקי.

סטטוס: ראש העיר הורה עם כניסתו לתפקיד לאפשר לצלם את ישיבות מועצת העיר. לטענת העירייה, בקרוב תחל הנהלת העיר לשדר את כל הישיבות בשידור חי. בנוסף החליט ראש העיר ברוט כי כאמור דיוני הוועדה המקומית לתכנון ובנייה יתקיימו לראשונה בדלתיים פתוחות כדי למנוע מראית עין של שחיתות או העדפת מקורבים, והורה להוציא את הפוליטיקאים ממכרזי כוח האדם בעירייה אשר מעתה ינוהלו על ידי גורמי מקצוע.

ישיבת המועצה

סיוע לגמלאי העיר ולבעלי מוגבלויות

הבטחה 1: הקמת צוות סיוע לגמלאי העיר במימוש זכויותיהם

בפועל: במהלך קמפיין הבחירות של הליכוד, שרים רבים פקדו את בניין העירייה ובהם גם השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל אשר התוודעה לבעיות הכלכליות הקשות שיש לבת ים והצהירה כי יש לה תוכנית אסטרטגית להפוך אותה לעיר מרכזית בישראל. בנוסף הבטיחה גמליאל כי תפעל למען הגיל השלישי בעיר.

סטטוס: בעקבות הפגישה של ראש העיר צביקה ברוט עם השרה גמליאל, המשרד לשוויון חברתי אישר תקציב מיוחד של כמיליון שקלים עבור בת ים. התקציב יועבר בימים בקרובים לצורך מיצוי זכויות ושורת אירועים לטובת הגיל בשלישי כולל חוגים.

הבטחה 2: הקמת מעלית בטיילת לחוף הים לגישה נגישה לקשישים ולבעלי מוגבלויות

בפועל: בעלי מוגבלויות רבים בעיר מתלוננים כי הגישה לחוף הים קשה מאוד, אינה מונגשת ומצריכה אותם להיעזר בסובבים אותם על מנת להגיע לחוף. ראש העיר ברוט הביא לעיר את שר התיירות יריב לוין אשר אישר את הקמת המעלית על חשבון הממשלה.

סטטוס: בשל הבחירות הנושא הוקפא, שכן למשרדי ממשלה אסור להעביר תקציבים מיוחדים בזמן בחירות. הפרויקט צפוי להתחדש בחודשים הקרובים לקראת תחילת תכנון המעלית ובנייתה.

טיילת הריביירה בת ים (צילום: עיריית בת ים)

השירות לתושב

הבטחה 1: כל בכירי העירייה יקיימו קבלת קהל על בסיס קבוע

בפועל: תושבים רבים התלוננו במשך השנים כי הם מרגישים שלא שומעים אותם. לטענתם הם נתקלים במבוי סתום מבלי שבעיותיהם יטופלו וייפתרו. אחת מהבטחות הבחירות היתה לקיים קבלת קהל לכל איש מקצוע בעירייה, ואכן כך פועלת כיום עיריית בת ים, כאשר התושב עובר שלבים בניסיון לפתור לו את התקלה, ובמידת הצורך גם ראש העיר מתערב.

סטטוס: ראש העיר ובכירי העירייה מקיימים על בסיס קבוע מדיניות של דלת פתוחה לכל תושב הפונה לפגישה.

הבטחה 2: בעירייה יהיה מתן אפשרות לקבוע תור מראש או לבצע פעולות באפליקציה ובאינטרנט

בפועל: יש לעיריית בת ים אפליקציה חביבה אשר עודכנה לאחרונה במאי 2018. האפליקציה מעט אנמית ותפעולה פחות נוח לרבים מתושבי בת ים, והיא עומדת כעת על כ-1,000 הורדות. בנוסף יש באפליקציה לחצן לדיווח על מפגע ישירות למוקד העירוני.

סטטוס: טרם בוצע, אך התוכנית כבר קיימת. הנהלת העיר צפויה בקרוב למנות לראשונה סמנכ"ל שירות לקוחות כדי לשפר דרמטית את השירות ואת המענה לתושבים.

הבטחה 3: המוקד העירוני יעמוד לרשות האזרח 24/7

בפועל: המוקד העירוני בעיר מאויש 24/7 ועונה לכל תושב בכל בעיה או תקלה, כאשר גם ראש העיר הצהיר כי הוא בודק את המוקד כמה פעמים ביום ובוחן את השירות בו.

סטטוס: מתבצע בפועל – המוקד פעיל סביב השעון ללא הפסקה ופניות תושבים נענות ברוב המקרים בתוך שעות ספורות.

עסקים

ההבטחה: אזור התעשייה יהפוך לקריית הייטק ומסחר שתשמש מתחם עסקים מתקדם

בפועל: בניית בית המשפט החדש צפוי להסתיים בסוף השנה ופתיחתו תביא לעיר הכרה מדינית נוספת בחשיבותה של העיר בת ים. בנוסף אושרו יותר מ-300 אלף מטר מתוך מיליון מטרים למסחר ולתעסוקה מתקדמת, שאמורים לקום במקום אזור התעשייה הישן. החברה הכלכלית של בת ים תוביל את שיווק המתחמים לחברות הגדולות במשק ולשיכונן שם.

סטטוס: מבוצע בימים אלה. בית המשפט נבנה בימים אלה, ומתבצע אישור של פרויקטים שנוגעים למסחר ולתעסוקה ברחבי העיר. בעקבות אלה, הכנסות העירייה צפויות לעלות ולהוסיף על פי ההערכות עשרות מיליוני שקלים לקופתה כבר בתקופה הקרובה.

הדמיה של רובע העסקים החדש בבת ים

הדמיה של רובע העסקים החדש בבת ים

יוצאים מהמינוס

ההבטחה: שיקום הקופה הציבורית במסגרת תוכנית הבראה

בפועל: למרות שהעיר מתנהלת כבר שנה וחצי עם חשב מלווה ועם תוכנית הבראה אשר מעכבים מאוד כל תוכנית חדשה שהעירייה רוצה לקדם, הנהלת העיר החדשה, יחד עם המנכ"לית החדשה שהגיעה ממשרד האוצר יודפת אפק-ארזי, מגבשים תוכנית הבראה חדשה שלדברי ראש העירייה תאיץ את סיום שלב ההבראה.

סטטוס: ראש העירייה צביקה ברוט מתכנן כאמור תוכנית חדשה שתגובש לקראת סוף 2019 אשר תאפשר קיצוצים בשנתיים הקרובות שיביאו לזינוק משמעותי ולשיפור בשירותים העירוניים כבר בתוך שנה וחצי עד שנתיים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. דרור תושב העיר

    הכל טוב ויפה למעט נושא בארנונה הלא העיריות הן בדרך כלל מגישות הבקשה להעלאת בארנונה וממתינות לאישור משרד הפנים אז כמו שהם יודעים להגיש בקשה למשרד הפנים להעלאת בארנונה כך הם יכולים גם להוריד את בארנונה ראה ערך רעננה שביחס לרעננה בת ים משלמת ארנונה מאוד גבוהה

  2. קול ההיגיון

    מצוין לא רוצים פינוי בינוי!!!
    תמ"א עדיפה בהרבה, גם ככה בת ים אחת הערים הצפופות ביותר בישראל.
    ישר כח צביקה ברוט, אנחנו התושבים תומכים בך.

  3. משי

    לא יהיה חוג ראשון לילדים בחיים בבת ים כי זה לא בסדר העדיפויות האמיתי של מחמם כיסא ראש עיר וכרגיל ילדים עניים ישארו בצד

  4. אוהב בת ים

    הכל בולשיט
    הכל נשאר אותו דבר אפילו יותר גרוע!!
    העיר מטונפת אין מספיק פחי אשפה על המדרכות.
    הארנונה נשארה יקרה!!!
    כבישים משובשים…
    גינות לא נקיות ומטופחות…
    איזור תעשיה מוזנח. הגיע הזמן לפתח אותו ללמוד קצת מראשל"צ.
    הורידי את מלון סאן והעמידו שלד ריק… חנויות ריקות ובחזית הטיילת פתחו קופות חולים במקום חנויות בילויי!!!( ביזיון)
    מקווה שמשהו יעשה משהו ולא הבטחות לפני בחירות…..

  5. תושב בת ימי

    ברוט עוד לא קיים כלום, לא רואים שום שינוי בעיר מאז שנבחר

  6. ליאת

    שיגיעו לגנים לא ליד הים
    גן חרטום האןניה שהחולות מסריחים מצואה , המתקנים עומדים להתפרק , תפסיקו לדאוג ליד הים וליד הים גם הרחובות הקטנים צריכים שיפור

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות