צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

אלכוהול וכדורי ויאגרה מזוייפים: צו סגירה לפיצוציות

מתחילת שנת 2018 דווחו בישראל תשעה מקרי מוות ושלושה מקרי עיוורון בעקבות שתיית אלכוהול מזוייף. בעיריית בת ים החליטו להילחם בתופעה בכל הכוח

פורסם בתאריך: 11.4.19 17:30

במהלך פשיטה שהתקיימה בבתי עסק בעיר נתפסו אלכוהול וכדורי ויאגרה מזוייפים שנמכרו לציבור. בעקבות התפיסה הוציאה עיריית בת ים צו סגירה ל-30 יום באמצעות בית המשפט.

בפשיטה שנערכה בשיתוף המשטרה, מחלקת רישוי עסקים בעיריית בת ים ואגף פיקוח ואכיפה במשרד, התגלה כי בבתי העסק מוכרים משקאות אלכוהול מזויפים, כדורי ויאגרה מזויפים, טיפות עיניים עם חומרים כימיים מסוכנים ומוצרים נוספים המהווים סכנת חיים.



משקאות אלכוהוליים החשודים כמזוייפים עלולים להכיל רמות גבוהות, הרבה מעל התקן המותר, של הרעל מתאנול. מתאנול פוגע במערכת העצבים, הרעלת מתאנול קלה אינה שונה מזו של אלכוהול רגיל וכוללת בחילות, הקאות ואיבוד הכרה. ואולם, הרעלת מתאנול חמורה עשויה לגרום לעיוורון ואף למוות. מתחילת שנת 2018 דווחו תשעה מקרי מוות ושלושה מקרי עיוורון בעקבות שתיית אלכוהול מזוייף.

בעקבות הדוח שהגיש נציג משרד הבריאות לאחר הביקורת, המליצה המחלקה לפיקוח על העסקים בפני ראש העירייה צביקה ברוט, לסגור את העסקים בצו מנהלי ל-30 יום. הבוקר אישר בית המשפט את הצווים.

גורמים בעירייה הוסיפו כי לאחר שהובא בפני ראש העירייה המידע שכלל את תפיסת החומרים האסורים, והנזק הקשה שהיה עלול להיגרם למי שהיה צורך אותם, הוא חתם על צווי הסגירה וגף אמור לחתום על צווים נוספים בהמשך. זו הפעם הראשונה מזה שנים שהעירייה מוציאה צווי סגירה, בעוד שבערים אחרות פעילות שכזו היא עניין שבשגרה.

 

מהעירייה נמסר: "עיריית בת ים דואגת לשלומם ובריאותם של תושבי העיר ותילחם בכל דרך אפשרית, כדי תכשירים ומוצרים מסכני חיים לא יימכרו בבתי עסק. מדובר בתופעה ארצית, אך אנחנו נאבק בה ונשמור על בריאותם של תושבי העיר. אנו פונים לאזרחים לרכוש מוצרי בריאות רק במקומות הרשמיים והמוכרים ולא בפיצוציות וכדומה".

ממשטרת מרחב איילון נמסר כי "התרופות שנתפסו הושמדו על ידי נציגי משרד הבריאות. היום (חמישי) עם השלמת כלל הפעולות הצריכות לעניין, נמסרו לשלושת בעלי עסקים צווי סגירה מנהליים ל-30 יום. משטרת ישראל תמשיך בפעילות אכיפה גלויה וסמויה, בכל האמצעים העומדים לרשותה, על מנת לאתר עסקים המסכנים חיי אדם במכירת מוצרים לא חוקיים".

הוצאת צווי הסגירה היא חריגה בעיר. זו הפעם הראשונה מזה 15 שנים, שבה חותם ראש עיריית בת ים על צווי סגירה לבתי עסק בעיר. גורמים המעורים בפרטים ציינו כי בכירים במשטרה אמרו שבמשך שנים ארוכות הם היו ״חסרי אונים מול חוסר שיתוף הפעולה מצד העירייה. זה היה לא הגיוני, אבל זה השתנה ברגע שנכנס ראש העיר החדש. מיד חידשנו את שיתוף הפעולה״.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות