שר התחבורה ישראל כ''ץ וראש העירייה, צביקה ברוט. צילום: אביחי חיים
שר התחבורה ישראל כ''ץ וראש העירייה, צביקה ברוט. צילום: אביחי חיים

הסוף לבעיות הכלכליות בעיר? אי מלאכותי יוקם מול חופי בת ים

שר התחבורה הביא בשורות גם תחום החניה והרכבת הקלה. ברוט: ''בת ים מפסיקה להיות ילד הכאפות של גוש דן". בשיאו של הביקור: טקס חגיגי בנוכחות נדיה כהן, לקריאת תחנת הרכבת על שמו של אלי כהן ז"ל

פורסם בתאריך: 16.1.19 11:49

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, הגיע אתמול (שלישי) לבניין העירייה יחד עם צוות משרדו וחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), כדי לדון בבעיות המרכזיות של העיר בת ים ותושביה מול מועצת העיר. בסיום הביקור הושגו מספר הסכמות בנושאים שונים והוחלט כי הרכבת הקלה תיקרא על שם אלי כהן.



הבשורה הגדולה עבור בת ים היא כי לאחר מגעים שהתנהלו מאחורי הקלעים בנושא, השר כ"ץ הכריז כי האי המלאכותי שמדינת ישראל החליטה להקים במסגרת התוכנית הממשלתית, יוקם מול חופי בת ים. בתגובה אמר ראש העירייה, צביקה ברוט, כי "בשורת האי המלאכותי תאפשר לעיר הזאת להפסיק לבנות את עצמה על עוד דירות, אלא להתחיל לנצל את הנדל"ן היחיד שיש לעיר בת ים וזה הים. זה ייתן בשורה אמיתית שאנחנו ככר שנים משוועים לה. יש לנו מצוקות אמיתיות ואנחנו מתכוונים להסתער על עליהן ולפתור אותן".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך והתרבות, אלי יריב, הוסיף" "האי המלאכותי הראשון שיוקם בישראל יוקם מול חופי בת ים. זה ייתן לעיר גב כלכלי חזק מאוד שירים את העיר לגבהים חדשים, ישמש כשדה תעופה ותיירות. הרבה עסקים יתחילו לרכוש עסקים בעיר בת ים וזה מה שאנחנו מחפשים כדי להציל את העיר".

המשמעויות הכלכליות עבור בת ים הן גדולות. הקמת האי המלאכותי צפוי להביא להכנסות גדולות לעירייה, כאשר על פי ההערכות מדובר על מאות מיליונים שייכנסו לקופת העירייה. על פי התחזית, הגידול בהכנסות עשוי ליתר את האיחוד עם תל אביב.

כמו כן, נדונה מצוקה החניה בעיר. בעיה ההולכת וגדלה והוחלט בנושא כי חברת נת"ע תיקח אחריות, בשל עבודות הרכבת הקלה ותקים חניונים תת קרקעיים ברחבי העיר. דבר שעשוי לפתור את בעיה. בנוסף, הוחלט על תיאום ושיתוף פעולה מלא עם העירייה על חסימות כבישים. כן הוחלט כי נת"ע תדאג לשוטרים על מנת לכוון את התנועה ובשילוט כדי להקל ככל שניתן על תושבי העיר.

"בת ים מפסיקה להיות ילד הכאפות של גוש דן", אמר ברוט, "אנחנו לא ניתן לנת"ע להשתולל, כפי שנעשה לאורך העשור האחרון, בערים אחרות זה לא היה קורה וגם פה זה לא יקרה. כולנו רוצים את הרכבת הקלה, אנחנו מבינים שבשנתיים הקרובות הפקקים יימשכו, אבל צריך להקל על התושבים. אנחנו נקבל את הפיצוי שביקשנו ולא ניתן לנת"ע להתקדם לגבי המתווה הנוכחי עד שלא נהיה בטוחים שהמתווה יהיה בטוח עבור תושבי בת ים. המתווה המקורי שסוכם לפני 10 שנים עם נת"ע הוא מתווה רע ונעשה הכל כדי לשפר אותו כעת".

הכרזת תחנת הרכבת הקלה על שמו של אלי כהן ז''ל בנוכחות רעייתו, נדיה כהן, ראש העיר ושר התחבורה צילום: יואב פלי

הכרזת תחנת הרכבת הקלה על שמו של אלי כהן ז"ל בנוכחות רעייתו, נדיה כהן, ראש העיר ושר התחבורה צילום: יואב פלי

לאר שנדנו הבעיות, התקיים טקס חגיגי בנוכחות השר כ"ץ, ראש העיר ורעייתו של אלי כהן ז"ל, נדיה כהן, בה הוכרז כי הרכבת הקלה ביוספטל תיקרא על שמו של אלי כהן, כפי שנחשף לראשונה ב"השקמה בת ים". "יש כאן סמליות מאוד גדולה כשאנחנו שומעים על מנהרות החיזבאללה, אנחנו בונים מנהרות ורכבות של חיים, כדי לאפשר לכל האוכלוסייה להתנייד ביעילות ובמהירות. אלי כהן יהיה במרכז פרויקט הרכבת הקלה, עשרות מיליונים שיסעו בכל שנה ברכבת יחשפו לשמו של אלי כהן", אמר השר כ"ץ.

נדיה כהן התרגשה ואמרה: "זו הפעם הראשונה שאני מגיעה לבת ים שבמקום לבכות אני מאושרת משמחה, זה לא קרה לי מעולם. אלי ראה בתפקידו שליחות, כלנגד עיניו עמדה טובת מדינת ישראל בלבד. אני מרגישה שאלי היה ממקימי הארץ והעם. הוא השאיר בי הערצה ואהבה אליו, במעט הזמן שזכיתי להכיר אותו".

עוד באותו הנושא:

בת ים: שר התחבורה נקרא לעזרה בעקבות הבעיות רבות בעיר

תגובות

2 תגובות
2 תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות