"במקרה של רעידת אדמה או טיל, הבניין הזה יהיה הקבר של כולנו"

חודשיים חלפו מאז שהוחלט להקפיא את הפרויקט פינוי-בינוי במתחם, בעקבות הפטור שניתן מהיטלי השבחה. הדיירים חוששים, מציגים תמונת מצב מדאיגה ומאיימים: נפנה לבג"ץ. העירייה: "נחושים לפעול רק על פי החוק"

פורסם בתאריך: 18.4.19 10:42

חודשיים עברו מאז שדיירי מתחם הגיבורים שבבת ים הגיעו ללשכת ראש העירייה צביקה ברוט לפגישה שבה דרשו ממנו לא לעצור את פרויקט הפינוי-בינוי. שלו אלא שלטענתם מאז אותה פגישה, הם נתקלים בהתעלמות מוחלטת. כעת הם יוצאים במאבק שנועד להציל את הפרויקט שלו המתינו במשך שנים, ואף מאיימים לפנות לערכאות משפטיות.



הדיירים טענו לא פעם כי הפרויקט אמור היה לשדרג את חייהם ובעיקר לפתור את בעיית הבטיחות בבניין הרעוע, שאין בו אף מקלט לשעת חירום. כפי שפורסם לראשונה ב"השקמה בת ים", את הפרויקט קידמה עיריית בת ים במשך עשור, אולם כשבתום תהליך האישורים המייגע החליט ברוט לעצור את פרויקט הפינוי-בינוי בעקבות "התנהלות לא תקינה", כפי שציין במכתב ששלח לדיירי הבניין, ולפיו הוא דורש לבטל את הפטור שקיבלו היזמים מהיטלי ההשבחה.

לטענת התושבים מאז אותה פגישה שלחו הדיירים כמה מכתבים לעירייה שטרם נענו, אך כמה אירועים חריגים גרמו להם לצאת מהשאננות ולהחריף את המאבק. הבולט שבהם הוא המצב הביטחוני שהפתיע את תושבי המרכז ואת דיירי מתחם הגיבורים בפרט, שנותרו חשופים מול איום הטילים.

"לפני חודש היו אזעקות בבת ים, לאחר שהיה ירי לעבר גוש דן ונמצאו שרידים בחולון השכנה", טוען אחד הדיירים, "הבניין שלנו ישן מאוד ונבנה בשנות ה-60 ופשוט כולו רעד. אין לנו ממ"דים, אין אזורים מוגנים, בבניין אין מקלט, ואפילו הוראת פיקוד העורף שלפיה אנו אמורים לצאת לחדר המדרגות לא רלוונטית כי חדר המדרגות אינו מקורה כך שאנו חשופים ואין לנו לאן לברוח. אם יקרה אסון – מה ראש העיר יגיד אז?". הדיירים גם מביעים חשש גם מרעידת אדמה עתידית ומתריאים כי "במקרה של רעידת אדמה או טיל, הבניין הזה יהיה הקבר של כולנו".

טענה נוספת של הדיירים היא שעיריית בת ים מנסה למשוך זמן עד שיפוג תוקפו של הפטור מהיטלי השבחה. "יש לנו הרושם שהעירייה מנסה להיפטר מאיתנו דרך התעלמות מוחלטת", הם טוענים, "כשהמטרה שלה היא לחכות שיפוג תוקפו של הפטור, מה שיקרה בתחילת שנת 2022. קבלת היתר בנייה הוא דבר שלוקח הרבה מאוד זמן, וככל שהעירייה מעכבת אותנו, כך יש סבירות גבוהה יותר שתוקפו של הפטור יפוג. אנחנו לא ניתן יד לכך ומתכוונים לפנות לבג"ץ".

הדיירים מוסיפים כי "יש לנו עילה לתביעה. אם הפטור אכן ניתן בצורה לא חוקית, כפי שטען ראש העירייה, למה העירייה לא פונה למשטרה? אנחנו לא פועלים נגד החוק. אם יש בעיה נשמח לשמוע מהי, אבל כרגע עוצרים לנו את הפרויקט ולא נותנים הסברים מוצדקים. אם העירייה לא פונה למשטרה עליה לעמוד בהתחייבותה ולהמשיך את הפרויקט".

הדיירים הביעו תמיהה על ההחלטה לעצור את הפרויקט בעקבות הפטור וטענו כי "יש לציין שאנחנו מעולם לא ביקשנו פטור מהיטלי השבחה. לא ידענו שיש דבר כזה. העירייה הציעה את הפטור מיוזמתה, היא קידמה את זה, ומשרד הפנים יחד עם משרד השיכון אישרו את זה".

מעיריית בת ים נמסר: "במהלך בחינת הליכי אישור הפרויקט התגלו אי סדרים לכאורה, המעלים חשד הדורש בדיקה מעמיקה מטעם הרשויות הרלוונטיות. אנו מצווים בקשר רציף מול התושבים בנושא, ומקווים כי הליכי הבדיקה יסתיימו בהקדם. אנו נחושים לפעול רק על פי החוק בעיקר כדי להגן על הדיירים".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. סמיון

    צביקה ברוט ראש עירייה גרוע ועלוב
    הלוואי שיעיפו אותך מהכסא
    אתה לא ראוי לייצג את הליכוד

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות