39% הצביעו ליכוד בבת ים: "מחכים שהשלטון יציל את העיר"

לא רק בליכוד מרוצים מהתוצאות. "השקמה בת ים" עם המנצחים, המפסידים, החוגגים והמאוכזבים בעיר

פורסם בתאריך: 10.4.19 14:52

אחרי הלילה הדרמטי של הבחירות לכנסת ה-21, מי שירכיב את הממשלה הבאה הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו ומפלגת הליכוד שהוא עומד בראשה – המנצחת הגדולה בבת ים.

תושבי העיר שהפכה למעוז הליכוד בשנים האחרונות, לא אכזבו גם הפעם את מפלגת השלטון: 39 אחוז מהמצביעים הכניסו לקלפי את הפתק של מחל. לפי הנתונים, הפער בין הליכוד לבין המפלגה השנייה בגודלה בעיר, כחול לבן, עומד כעת על כ-21.74 אחוז. במקום השלישי נמצאת ישראל ביתנו שמשמרת את מעמדה בעיר עם 12.52 אחוז מהקולות.

כפי שפורסם כאן ב"השקמה בת ים" בימים האחרונים, נתניהו זימן לפגישה את ראשי הערים שבראשם עומד איש ליכוד, בהם גם ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, בבקשה להפעיל את התושבים בעירם ולעשות הכל כדי שיצביעו מחל.  ברוט לקח את הבקשה להפעיל לחץ על התושבים כמשימה אישית. לאחר הגעתו של נתניהו לכנס בעיר העניק ברוט פרס לאשת רה"מ שרה נתניהו, דבר שגרר ביקורת מצד חברת המועצה מסיעת מרצ, קטי פיאסצקי-מורג. בהמשך אף ליווה ברוט את מצעד השרים שהגיעו לעיר ביום הבחירות ובכלל במהלך הקמפיין. הלחץ הורגש היטב בתוצאות הבחירות.



"ממשלת הליכוד קיבלה בבת ים תוצאה פנטסטית של 39 אחוז, הרבה יותר מהממוצע הארצי, וכ-17 אחוז יותר מהבחירות הקודמות", אומר ברוט ל"השקמה בת ים". "זו הבעת אמון דרמטית של תושבי העיר הן בדרך המדינית והכלכלית שמובילה הממשלה, והן בהבטחות שניתנו לנו לגבי שיקומה של בת ים בשנים הקרובות. אני מברך על התוצאה ובטוח שתקום ממשלה שתהיה טובה לציבור הישראלי ותמשיך לחזק את מדינת ישראל בכל התחומים. ראש הממשלה אף ביקש ממני אמש, כשנפגשנו באירוע הניצחון, להודות לתושבי בת ים על התמיכה הרחבה. זה לא מובן מאליו בעיניו".

"מדובר באחד מההישגים ההיסטוריים שהעיר הזו השיגה ואני שמח מאוד שזה קרה בזמן של שלטון הליכוד בעירייה", קובע יו"ר סניף הליכוד בעיר ששון אליהו, שבשיחה עם "השקמה בת ים" סיכם את הניצחון הגדול בעיר.

אליהו ניצח גם בבחירות המקומיות, בעת שתמך בברוט בהתמודדות מול ראש העירייה המכהן יוסי בכר, שזכה לתמיכתו של נתניהו. "אין ספק שכמו שהעיר בת ים רוצה את הליכוד, הוכח שהליכוד רוצה את בת ים. המשמעות של זה היא לצמוח כדי שאחת ולתמיד השלטון יירתם על מנת להציל את העיר המקופחת הזו ששנים על גבי שנים לא קיבלה אוזן קשבת", מוסיף אליהו, "היכולת שלנו במנהיגות שלנו היא לפרוע את הדין, ואין לי ספק שאנחנו נצטרך להילחם פה מלחמת עולם. אנחנו מודים לכל תושבי העיר בת ים, אלה שבחרו בליכוד ואלה שלא. הוכחנו שהעיר הזו צריכה להיות על המפה, ואני בטוח שנחזיר אותה למפה בהנהלת ראש העיר צביקה ברוט".

על האירועים שהתרחשו במהלך היום והחשש ממפלגת כחול לבן, תנצח בבחירות, סיפר אליהו: "לא היה חשש אמיתי. בכל מקום ראית שהפתק מחל הוא הפופולרי כאן. היית רואה את החיוכים על הפנים ואתה יודע שהם הצביעו ליכוד. זהו ניצחון גדול מאוד של כל הפעילים שהוציאו אנשים מהבתים למרות אחוזי ההצבעה הנמוכים, 52 אחוז".

לדבריו, "ההפרש העצום בין כחול לבן לליכוד בעיר הזו אומר הרבה על התושבים ועל החלומות שלהם לעתיד. אנחנו צריכים לשים אחת ולתמיד סוף לקיפוח האדיר שהעיר הזו סובלת ממנו ואני משוכנע שנעשה זאת ונפרע את השטרות פעם אחת לתמיד. תהיה כאן אוזן קשבת לפן הכלכלי, כי לא יכול להיות שהוצאות לנפש יהיו בסביבות 3,300 שקלים ובכל הערים השכנות כמו חולון, ראשון לציון ותל אביב יהיו ההוצאות כ-6,500 שקלים. פערים כאלה קיימים רק בעיירות פיתוח. עכשיו קיבלנו את הכלים הפוליטיים כדי למגר את הקיפוח הגדול שקרה פה בבת ים במשך עשרות שנים, ויש עוד הרבה מאוד עבודה".

למרות ההחמצה, ירון לוי, סגן ראש העירייה מטעם יש עתיד, ששימש כמנהל המטה של כחול לבן בבת ים, סבור שאסור להקל ראש בהישג של הסיעה החדשה. "בסך הכל אני מרוצה מההישג, ובואו לא נשכח שמפלגת כחול לבן קמה לפני חודשיים ולהגיע להישג כזה ולחיבורים כאלה במערכת הפוליטית זה הישג", הוא אומר.

"לגבי המקום השני בעיר אחרי הליכוד, אין ספק שלעומת התוצאות ב-2015 ו-2013  באמת התוצאה טובה יותר" הוא מוסיף, "בבחירות האלה עבדנו רק עם מערך מתנדבים, שזה גם מעיד בסוף על מנגנון שאנחנו יודעים לשמר והגיע מסיעת יש עתיד, כמובן. החיבור הזה הפך לכחול לבן. כרגע אנחנו צריכים לחכות בסבלנות ולראות מי יקים את הממשלה. יום אחרי הבחירות אפשר להגיד שלחיות אנחנו נחיה ביחד ואני מקווה שיהיה טוב לכולנו".

גם יו"ר ישראל ביתנו בסניף בבת ים, אירנה גנין, מאוד מרוצה מתוצאות הבחירות. "כל מי שעשה נגדנו פרובוקציות אוכל היום את הכובע", היא קובעת, "שמרנו על מעמדנו בבת ים ועבדנו קשה מאוד כדי להביא את אוכלוסיית העולים לקלפי. נתקלנו באין ספור בעיות במהלך היום של עולים רבים שהיו צריכים להצביע בקלפיות מונגשות בשל קשיים ביורוקרטיים, ואנו ליווינו אותם והיינו איתם בדרכם לקלפי. אנחנו שמחים על כך ואני מודה לכל מי שהצביע".

גנין מדגישה כי "אנחנו מחכים לסיום התוצאות. היינו כבר על שישה מנדטים ולצערי ירדנו במהלך שעות הבוקר המוקדמות (רביעי). אנחנו מקווים לעלות בחזרה לקראת הסוף. היו לנו הרבה מאוד צעירים שעבדו איתנו על מנת שניכנס לממשלה ואני שמחה שזה הצליח. עבדנו בשביל כל הארץ, לא רק למען בת ים, על מנת שנהיה כוח גדול. זה חשוב מאוד בשביל המדינה שלנו – ליברמן חייב להיות בממשלה. כל המלחמות שעושים נגדו זה רק בגלל שהוא בן אדם חזק. השגנו הצלחה גדולה לעומת מפלגה שכבר מחקו אותה בסקרים. נלחמנו על החיים שלנו והצלחנו לצאת מהמלחמה הזו עם ידנו על העליונה. ביקרו אותנו מבוקר עד ערב, קראו לנו בשמות, העליבו אותנו, רמסו אותנו, אבל הוכחנו לכולם כי אוכלוסיית העולים כאן כדי להישאר. פה זה העם שלי וישראל ביתנו היא המשפחה השנייה שלי כבר 20 שנה".

גם סגן ראש העירייה ויו"ר הבית היהודי (איחוד מפלגות הימין) אורי בוסקילה מרוצה. "חשוב לזכור כי בסוף יהיו לנו שישה מנדטים ולא חמישה, כי הרב אלי בן דהן הממוקם במקום ה-28 בליכוד יחזור לרשימת הבית היהודי וזה ייתן לנו עוד כוח וגם שני שרים בממשלה החדשה של נתניהו. עם ישראל אמר בצורה ברורה וחדה שהוא יודע מה הוא רוצה, והוא ביקש לשים בשלטון ממשלה ימנית בראשות בנימין נתניהו עם 65 חברי כנסת, למרות כל הדה לגיטימציה שעשו למפלגות הימין. הדמוקרטיה הרימה ראש ואמרה דברים ברורים. אני מאושר שיש פה דמוקרטיה שמביאה לידי ביטוי את רצון העם. את הכוח הזה נביא לידי ביטוי גם במישור המקומי בבת ים".

על האפשרות כי בנט ואיילת שקד בחוץ הסביר בוסקילה כי "הפיצול לא עשה טוב לאיחוד הלאומי. איבדנו שניים-שלושה מנדטים, ואני עדיין מאמין שבנט ואיילת שקד כן יעברו את אחוז החסימה עם ספירת הקולות. היה קמפיין מעולה. קרה משהו במפלגה הזו בשלושת החודשים האחרונים – אנשים חשבו להספיד אותנו והיא קמה ממקום נמוך מאוד, השכילה לשים את הרב רפי פרץ, ולמרות הכל זה הישג יוצא מן הכלל בנתונים הקיימים שהיו כאן ונדע למקסם אותו גם ברמה מקומית".

 

אחד המאוכזבים הגדולים מתוצאות הבחירות אתמול הוא משה כחלון שעומד בראש מפלגת כולנו. כחלון הגיע לסיור בבת ים. אבל זה לא ממש סייע לו. "הלכתי לישון כשגנץ ראש הממשלה אחרי 'נאום הניצחון', התעוררתי כשביבי מוביל עליו במנדט אחד, לאחר מכן היה שוויון מוחלט – אז אין ספק שהיה לי לילה של מהפכים", מספר יו"ר סניף כולנו בעיר ומחזיק תיק הרווחה איציק דריקס. לדבריו, "לאורך כל הקמפיין לא נשקפה לנו סכנה שלא נעבור את אחוז החסימה, אך לצערי הסקרים צדקו לפי המנדטים ואין ספק שמבחינתנו זו אכזבה. משה כחלון עשה המון לכלל האוכלוסייה בארץ – עם הדיור למשתכן, למען הנכים והקשישים ועוד הרבה דברים, אבל כנראה שתפקיד שר האוצר הוא תפקיד כפוי טובה. אני מסתכל על חצי הכוס המלאה: אנחנו שמחים שבנימין נתניהו ירכיב את ממשלת ימין, כי בלעדינו אי אפשר להרכיב ממשלה יציבה".

על המאבקים בתוך העיר בבת ים מספר דריקס כי "היה לנו מאוד קשה להביא קולות בעיר בת ים בעקבות הקמפיין האגרסיבי של הליכוד. קיבלנו קרוב ל-4,000 ואנחנו נמצאים במקום החמישי אחרי ש"ס – ולמען האמת זה מה שציפינו. הירידה היא ארצית, מעשרה מנדטים לארבעה, אך למרות זאת בבת ים הנזק הרבה יותר נמוך".

על הממשלה של ביבי והתקווה לחזור למשרד האוצר מגלה יו"ר כולנו בבת ים ש"אנחנו מאוד רוצים לחזור למשרד האוצר. נקווה שכך זה יהיה כי כחלון אמר בעבר שבלי תיק האוצר הוא לא נכנס לשום קואליציה, ואני מניח שנקבל עוד איזה תיק חשוב".

מאוכזבת נוספת היא מרצ, שאותה מייצגת בעיר חברת המועצה קטי פיאסצקי-מורג, שאף התמודדה בפריימריז של המפלגה והגיעה למקום ה-11. "גנץ וכחול לבן שתו לנו את המנדטים ובנסיבות הללו הצלחנו כמעט לשמור על כוחנו", מסבירה פיאצסקי-מורג, שמפלגתה עומדת כעת על ארבעה מנדטים. "אנחנו רואים שגנץ לקח הרבה קולות מאיתנו וממפלגת העבודה, אבל הוא נתן תקווה לאנשים וזה כבר מגניב כי לא היתה תקווה כבר הרבה זמן. התוצאה מראה שעם ישראל בסופו של דבר רוצה שינוי. אנחנו כמהים לזה".

"השתייה של כחול לבן לא פסחה על בת ים. אנחנו לא מיוחדים וזה חבל מאוד. כחול לבן היו צריכים לקחת קולות מהימין ולא מהגוש מרכז שמאל", היא מוסיפה, "זו היתה אחיזת עיניים להגיד שהמפלגה הגדולה תקים את הממשלה הבאה כי אנחנו יודעים איך זה עובד. גם למרצ יש ח"כים מצוינים וגם למפלגת העבודה, וחבל שהמצביעים שהם אנשי שמאל הצביעו משהו אחר, לצביקה האוזר במקום עופר שלח. אני רק מקווה שכחול לבן תעמוד במילותיה ולא תצטרף לממשלה שתהיה הכי גרועה לעם ישראל. ברגע שיהיה כתב אישום לראש הממשלה נלך לבחירות הרבה יותר מהר ממה שאנשים חושבים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות