קטי פיאסצקי-מורג: "על מה בדיוק קיבלה שרה נתניהו אות הוקרה?"

מה חושבת חברת המועצה ומחזיקת תיק הנשים ממרצ על ביקורה של שרה נתניהו ואיך מגיבים לזה בליכוד?

פורסם בתאריך: 3.4.19 17:04

הופעתה של שרה נתניהו אתמול (שלישי) בכנס הנשים "אשת חיל – נשים מעוררות השראה בבת ים" הפתיעה את הקהל והמשתתפות בכנס. שרה נתניהו התקבלה במחיאות כפיים מצד הקהל, אבל עוררה ביקורת קשה מצד חברת המועצה קטי פיאסצקי-מורג, המחזיקה גם בתיק קידום מעמד האישה. לטענת פיאסצקי-מורג, חברת מועצה מטעם מרץ שאף משובצת במקום ה-11 ברשימת המפלגה לכנסת, הופעתה של שרה נתניהו הייתה שימוש פוליטי בכנס שנועד לעודד להוקיר את העשייה של הנשים בעיר.

"הכנס היה אירוע שיא של יום האישה הבינלאומי, ואני לא יכולה שלא לתהות מה בדיוק עשה ראש הממשלה עבור נשים ב-15 השנים האחרונות", אומרת פיאסצקי-מורג בעקבות השתתפותה של שרה נתניהו בכנס.

מנגד, אומרים בתגובה גורמים בליכוד: "אנחנו מציעים לנציגת מרצ להתמקד במה שהיא טובה – שמירה על האינטרס של הפלשתינים – בעוד שראש הממשלה נתניהו ורעייתו ימשיכו בעשיה כדי לשמור על האינטרס של מדינת ישראל ותושביה".



אתמול ביקרו בבת ים בנימין ושרה נתניהו. לאחר סיור בטיילת ומפגש עם התושבים, ערך נתניהו כנס בבית הספר חשמונאים בהשתתפות 300 פעילים. לאחר הכנס של ראש הממשלה, הגיעה שרה נתניהו לכנס הנשים שתוכנן לפני יותר מחודש במסגרת אירועי חודש האישה בעיר, וסיפרה על הקשר של בנה אבנר ושלה לעיר בת ים.

חברת המועצה ומחזיקת תיק קידום האישה, קטי פיאסצקי-מורג, מאוד הופתעה מהביקור של שרה נתניהו. "אמש נערך ערב מרשים שהכיר בתרומתן של נשים מדהימות, תושבות העיר", אומרת פיאסצקי-מורג, "לצערי, בשלב כלשהו הערב קיבל תפנית בלתי צפויה עם הגעתה של הגברת שרה נתניהו. מעל הכל חורה לי העובדה שהתכנסנו על מנת לדבר, להציג ולהודות לנשים שבלטו בעשייה שלהן, ונבחרו לצורך הערב על ידי ועדה מיוחדת, אבל הן הפכו להיות הטפל ולא העיקר. הפוקוס נלקח מהן בערב המרגש שלהן".

קטי פיאסצקי-מורג. צילום: ינאי יחיאל
קטי פיאסצקי-מורג. צילום: ינאי יחיאל

פיאסצקי-מורג אף מתחה ביקורת, בצעד יוצא דופן, על החלטת העירייה להעניק אות הוקרה לשרה נתניהו. "אין לי מושג על מה בדיוק קיבלה שרה נתניהו אות ההוקרה", היא טוענת, ומוסיפה: "הכנס היה אירוע שיא של יום האישה הבינלאומי, ואני לא יכולה שלא לתהות מה בדיוק עשה ראש הממשלה עבור נשים ב-15 השנים האחרונות. תואיל הגברת נתניהו לשאול את בן זוגה מדוע במשמרת שלו הייתה עלייה משמעותית במקרים של הדרת נשים בצבא ובאקדמיה, מדוע הוא ביטל את מתווה הכותל ופגע בזכותן של נשים? גברת נתניהו יכולה גם לשאול את ראש הממשלה למה הוא הדיר את הנשים מסיעתו בתמונה של העשירייה המובילה של נבחרת הליכוד לכנסת והיא יכולה גם לבדוק למה בצוות של ראש הממשלה יש רק אישה אחת".

בכך לא מסתיימת הביקורת של פיאסצקי-מורג, שממשיכה: "הגברת נתניהו יכולה גם לברר מדוע יותר מ-200 מליון שקל שהוקצו לא נוצלו לטובת המלחמה באלימות נגד נשים, והיא יגם מוזמנת לגשש למה הממשלה הצביעה נגד הקמה של ועדת חקירה על מקרים מרובים של רצח נשים, שיזמה חברת הכנסת מיכל רוזין. אולי היא גם תוכל להבין מדוע ישראל ממוקמת כל כך נמוך בפערי שכר בין המינים מבין מדינות ה-OECD? על אף אחת מהסוגיות החשובות האלו לא דיברה הגברת נתניהו בדברים שנשאה. היא לא הביאה אתה שום בשורה בנושא האקוטי הזה. התחושה הייתה שאירוע החשוב היה האמצעי ולא המטרה".

בתום האירוע, כפי שפורסם אתמול ב"השקמה בת ים", פנתה מנחת האירוע, העיתונאית טליה פלד-קינן, לרעיית ראש הממשלה, ואמרה לה: "אני לא אתייחס ספציפית לתחתיות שירדנו אליהם, כי אני רוצה שהאירוע יישאר ממלכתי. אבל ירדנו לתחתיות איומות. את ידועה כאישה רבת השפעה, והבקשה שלי אלייך היא שלא יהיה לנו חורבן בית שלישי. שתשמרו עלינו מאוחדים, שלא תהיה שנאה. מי שייבחר – ייבחר, אבל שנישאר עם אחד".

פיאסצקי-מורג התייחסה גם לדברים האלה, ואמרה: "התרגשתי מאד מדבריה של מנחת האירוע, העיתונאית טליה פלד-קינן, שפנתה לרעיית ראש הממשלה וביקשה ממנה לנצל את השפעתה הרבה על מנת להפסיק את השיח האלים שמתקיים סביב הבחירות שתתקיימנה בעוד פחות משבוע. ביקורת היא דבר לגיטימי ומקובל או לפחות היה במדינת ישראל. צודקת טליה פלד קינן שהשיח התדרדר למקומות מזעזעים. לראש הממשלה חלק גדול בזה והביקורת הייתה במקום. אזרחי מדינת ישראל פגועים מהשחיתות שחוגגת בבית ראש הממשלה ומכך שאזרחי ואזרחיות מדינת ישראל משעממים אותם".

בעקבות הדברים, תוקפים גורמים בליכוד: "האדם האחרון שיכול להטיף מוסר למשפחת נתניהו היא נציגת מרצ, אשר תומכת בארגון שוברים שתיקה שמלכלך בעולם על חיילי צה״ל, מתנגדת להכרה בריבונות הישראלית ברמת הגולן, מתנגדת להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים, מתנגדת למאבקו של ראש הממשלה נגד הגרעין האיראני, ותומכת בהמשך ההתרפסות מול הפלשתינים".

עוד נמסר כי "שרה נתניהו סייעה לאורך השנים האחרונות לניצולי שואה, למשפחות שכולות, לילדים עם צרכים מיוחדים ולנשים מוכות בארץ ככלל ובבת-ים בפרט. הגב׳ נתניהו סייעה להשגת תקציבים רבים לטובת אוכלוסיות אלו, כולל בבת-ים, בעוד מרצ לא השיגה אפילו שקל אחד לטובת אוכלוסיות אלה. אנחנו מציעים לנציגת מרצ להתמקד במה שהיא טובה – שמירה על האינטרס של הפלשתינים – בעוד שראש הממשלה נתניהו ורעייתו ימשיכו בעשיה כדי לשמור על האינטרס של מדינת ישראל ותושביה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. נסטוביץ עפרה

    קטי צודקת בכל מילה. מה עושה שם גב' שרה נתניהו? רק באה לתמוך בבעלה לפני הבחירות.

  2. דורון

    היא קיבלה אות הוקרה על זה שהיא אוכלת חרא מאנשים כמוך כבר שנים. רדיפות, השמצות ,האשמות שווא וכל זה בגלל שהיא אשת ראש הממשלה. היא פוסעת בשבעת מדוריי גיהנום בגלל אנשים כמוך אני חושב שזה מספיק טוב בשביל עשר אותות הוקרה

  3. חחח

    צודקת מה בדיוק עשתה שם אשת ראש הממשלה בעלת התואר בפסיכולוגיה?!?!

  4. קוראת

    לא ידעתי על האות לשבח, ובדיעבד טוב עשתה ע' בת ים שכן הגב' נתניהו עוזרת לאנשים די בסתר. אז זה כן מוערך.

  5. סימור

    שרה נתניהו עוזרת לאנשים נזקקים בסתר???
    האם אני קורא נכון???
    אם אין מצלמות טלוויזיה ועיתונות באיזור, האשה הזו לא תעזור לאף אדם בעולם !!!!

  6. אדם

    מעניין איך מתן בסתר מקבל כזה פומבי…קצת לחשוב לפני שכותבים תגובה עם סתירה פנימית

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קטי צודקת לחלוטין, אישה שמעסיקה נשים ומשפילה אותם ממש לא מודל לכלום

  8. משה

    באם הינה מסיירת עם בעלה, מתי היא עובדת במקצוע שהיא טוענת שלמה?????

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות