בית ספר כיתה תיכון
צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

הבוקר: שביתה בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים בבת ים במחאה על האלימות

שביתה בת שעתיים לאחר שאם היכתה מורה בכיתה. רק לפני פחות משבועיים שבתו בגני הילדים בעקבות שני מקרים שבהם הותקפו והוכו סייעות. מחזיק תיק החינוך: "נגיש תביעות כלפי כל מי שיפגע בעובדי ציבור"

פורסם בתאריך: 25.3.19 07:28

הלימודים בבבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים בבת ים יחלו היום (שני) בשעה 10:00, במחאה על אירועי האלימות נגד הצוותים החינוכיים. זאת לאחר שאם היכתה מורה בבית ספר בבת ים. השביתה היום מצטרפת לשביתת הסייעות לפני שבועיים. הסייעות שבתו למשך שעה והפגינו בבניין העירייה, בעקבות שני מקרי אלימות קשים שהופנו נגדן, כפי שפורסם כאן, ב"השקמה בת ים".

בעקבות מקרי האלימות, כפי שפורסם אתמול, הודיע מ"מ, סגן ומחזיק תיק החינוך, אלי יריב, כי במקביל להליך הפלילי המבוצע על ידי המשטרה, תגיש העירייה תביעות נגד הורים שיינהגו באלימות כלפי עובדי ההוראה והצוותים החינוכיים.



המקרה שזעזע את המערכת אירע אתמול, לאחר שמשטרת מרחב איילון פתחה בחקירה בחקירה בעקבות דיווח על אם, תושבת תל אביב בת 33, שהיכתה מורה. על פי החשד, האם נכנסה לכיתה שבה לומדת בתה והחלה לצעוק, לאחר שהיא התבקשה על ידי המורה להירגע ולצאת מהכיתה, היא החלה לתקוף ולהכות אותה.

אם לתלמידה בכיתה, סיפרה: "בעקבות ויכוח בין שתי בנות, אמה של אחת מהן הגיעה לבית הספר, וביקשה לבייש את הילדה שפגעה בבתה. ברגע זה המורה התערבה, וביקשה מהאם להפסיק ולצאת מהכיתה, ואז היא התחילה להכות אותה. התלמידים התחילו לבכות, הבת שלי התקשרה אליי בוכה מתוך הכיתה, וביקשה שאגיע להוציא אותה משם כשהיא מבוהלת מאוד".

בעקבות האירוע הודיעה הסתדרות המורים על שביתה במשך שעתיים, שבה יקחו חלק גם הגננות. יחד עם זאת, הגנים יפעלו היום כרגיל שכן הסייעות אינן שובתות. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, הודיעה כי "אירוע זה מצטרף לשורה של מקרים שתופסים תאוצה בשנים האחרונות. אני קוראת למשרד החינוך לשים את נושא האלימות כלפי עובדי ועובדות ההוראה בראש מעיניהם ולגבש תוכנית חירום שתמגר תופעות קשות אלו".

לגינויים הצטרף גם מ"מ, סגן ומחזיק תיק החינוך, אלי יריב, שמסר כי "הבוקר התקבל דיווח על מקרה מזעזע של אלימות כנגד מורה בבית ספר, המצטרף לשני מקרים נוספים של אלימות כלפי סייעות. כמחזיק תיק החינוך וכבעל למורה במערכת החינוך לא אוכל לעבור על כך לסדר היום". בנוסף, הודיע יריב כי "מעתה ואילך, במקביל להליך הפלילי של המשטרה, כל מי שיפגע בעובדי ציבור – יהיה חשוף לתביעה כספית על ידי עיריית בת ים".

ראש העירייה, צביקה ברוט, תייחס גם הוא לאירועים, והבהיר: "המדיניות שלנו היא אפס סבלנות למקרי אלימות, בין אם הם מצד הורים, ילדים או אנשי צוות. אנחנו מגבים באופן מלא את הצוותים החינוכיים שעושים עבודת קודש, ולא ניתן לאף אחד לפגוע בהם. המקרה הנקודתי נחקר כעת בידי המשטרה ואנחנו בקשר רציף מולם על מנת לוודא שהנושא יטופל ביסודיות כפי שנדרש באירועים מסוג זה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות