גן ילדים. אילוסטרציה: shutterstock

שוב סייעת הותקפה בגן ילדים בבת ים: "נשבית את הגנים"

בזמן שהסייעות והגננות ממתינות לפגישה בין מנכ"לית העירייה לבין יו"ר ועד העובדים, כדי להחליט האם להשבית את הגנים במחאה על האלימות, סייעת הוכתה על ידי סבתא של ילד רק משום שהתבקשה להמתין לפתיחת שערי הגן

פורסם בתאריך: 12.3.19 16:36

מקרה אלימות נוסף נגד סייעת בגן ילדים בבת ים. סבתו של ילד תקפה, כך על פי החשד, סייעת בגן משום שלא הורשתה להיכנס שלא במועד שבו נפתחים השערים. הסייעות מאיימות: "נשבית את הגנים".

רק לפני כשבוע אירע מקרה אלימות קשה נגד סייעת בגן ילדים, לאחר שעל פי החשד אם תקפה והיכתה סייעת שנזקקה לטיפול רפואי. זאת לאחר נאסר על האם להכניס חטיפים וממתקים לגן. הסייעת נזקקה לטיפול רפואי.

בעקבות המקרה ביקשו הסייעות והגננות לקיים שביתת מחאה. הן גם קיבלו גיבוי מצד יו"ר ועד עובדי העירייה, אבי עפיה. ואולם, כפי שפורסם כאן, ב"השקמה בת ים", השביתה הוקפאה לאחר שמנכ"לית העירייה הנכנסת, יודפת אפק-ארזי, ביקשה לטפל בנושא מול עפיה.



אלא שהיום, עוד לפני הפגישה של עפיה ואפק-ארזי, שוב אירע מקרה אלימות בגן הילדים. לטענת סייעת היא הותקפה על ידי סבתא של אחד הילדים, משום שלא הורשתה להיכנס לגן. לטענת הצוות לסבתא הוסבר כי שערי הגן נפתחים בשני מועדים בשעות הצהרים, והמאחרים מתבקשים להמתין מחוץ לגן. הסבתא שאיחרה ב-10 דקות, כך טוען הצוות, סירבה להמתין בחוץ ובגן התפתח עימות.

"הסבתא לא הפסיקה לצלצל בפעמון ולדפוק על הדלתות, וכאשר סייעות הצהרון הגיעו לגן כדי להכין את ארוחת הצהריים לילדים, היא נכנסה איתן ותקפה את אחת הסייעת. היא דחפה אותה ונתנה לה מכות מול כל הילדים", כך סיפרה סייעת אחרת שהייתה בגן בזמן האירוע. "אנחנו לא נשתוק. נמאס לנו להיות שק חבטות. אף אחד לא שומר עלינו".

"אנחנו מתכוונות להתאחד, זו לא בעיה של סייעת אחת. בכוונתנו להשבית את הגנים, ונעשה את זה בגיבוי ועד העובדים", הוסיפה הסייעת.

עפיה מסר בתגובה כי "אנחנו מצטערים על התנהלות בוטה של מיעוט מהציבור, אבל המיעוט הזה משפיע על הכלל. נצטרך לנקוט בצעדים כדי להבהיר שלא נשלים עם הרמת ידיים על סייעות. גם העירייה וגם ההורים צריכים להוקיע אלימות מכל סוג נגד סייעות וגננות שנותנות את כל כולן למען הילדים של כולנו. אלימות זה לא המסר שההורים צריכים להעביר לילדים שלהם, והכל קורה מול הילדים. לא נסכים להשלים עם זה".

עפיה הוסיף כי "אני נמצא כבר עכשיו בהתנהלות מול ההסתדרות בבקשה להשבית את הגנים בבת ים".

מעיריית בת ים נמסר: "אנו מגנים ורואים בחומרה רבה כל מקרה של אלימות בתוך מערכת החינוך בעיר, הן במקרים של הורים ובני משפחה כלפי צוותים חינוכיים והן כלפי ילדים והורים. המקרה נמצא בבדיקה ובבירור".

תגובות

3 תגובות
  1. ענבר

    כל החוקיים ידועים לגבי בטיחות ילדים שהשער נפתח כל 10 דקות במועדים של כניסה ויציאה. וידוע שאסור להכניס ממתקים וחטיפים.
    איך אותם ההורים בכלל מרשים להרים ידיים על הגננות וסייעות גועל נפש של התנהגות.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עצוב מאוד שאנשים לוקחים את החוק לידיים ומשתמשים באלימות אם יש טענות תפנו למשטרה .המקומות הבטוחים כבר הפכו ללא בטוחים חבל מאוד

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות