אלימות
צילום: shutterstock.com/ 271 EAK MOTO

בעקבות תקיפת המורה בבת ים: הלימודים יושבתו למשך שעתיים

מקרה אלימות נוסף במערכת החינוך בבת ים, לאחר ששתי סייעות הותקפו בגן, אם נכנסה לכיתה, החלה לצעוק ולהכות את המורה. מחזיק תיק החינוך: ''מי שיפגע בעובדי הציבור, ייתבע אישית על ידי העירייה''

פורסם בתאריך: 24.3.19 14:50

עדכון אחרון: 24.3.19 16:50

הסתדרות המורים הודיעה כי תשבית את הלימודים בבת ים למשך שעתיים. זאת, לאחר שאם נחשדה בתקיפת מורה. הלימודים יושבתו בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים (למעט חינוך מיוחד) למשך שעתיים, ויחלו בשעה 10:00 בבוקר. גם הגננות ישבתו, אך הסייעות מתכוונות להגיע כרגיל והפעילות בגנים תתקיים כרגיל.

מוקדם יותר פורסם כי משטרת מרחב איילון החלה בחקירה, לאחר שאם לתלמידה תקפה והיכתה מורה בבית ספר בבת ים. האירוע מצטרף לשורה של מקרי אלימות כלפי הצוות החינוכי בבת ים, שבשיאם הותקפו שתי סייעות בגני הילדים, כפי שדווח כאן, ב"השקמה בת ים".



מהמשטרה נמסר כי על פי הדיווח שהתקבל התפרצה האם, בת 33 מתל אביב, לשטח בית הספר, לאחר מכן נכנסה לאחת הכיתות והתחילה לצעוק על התלמידים. כאשר המורה, בת 51 מבת ים, שנכחה בכיתה ניסתה להרגיע את הרוחות וביקשה מהאם לצאת מהכיתה, היא הותקפה על ידי החשודה.

לאחר התקיפה הודיעה הסתדרות המורים על השבתת הלימודים למשך שעתיים. זאת, פחות משבועיים לאחר שהסייעות בבת ים השביתו את הגנים למשך שעה, במחאה על מקרי האלימות, שבהם היכו אם וסבתא שתי סייעות בשני מקרים שונים.

בעקבות האירועים בבת ים, מסרה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד: "אירוע זה מצטרף לשורה של מקרים שתופסים תאוצה בשנים האחרונות. אני קוראת למשרד החינוך לשים את נושא האלימות כלפי עובדי ועובדות ההוראה בראש מעיניהם ולגבש תוכנית חירום שתמגר תופעות קשות אלו".

ראש העירייה, צביקה ברוט, מסר כי "המדיניות שלנו היא אפס סבלנות למקרי אלימות, בין אם הם מצד הורים, ילדים או אנשי צוות. אנחנו מגבים באופן מלא את הצוותים החינוכיים שעושים עבודת קודש, ולא ניתן לאף אחד לפגוע בהם. המקרה הנקודתי נחקר כעת בידי המשטרה ואנחנו בקשר רציף מולם על מנת לוודא שהנושא יטופל ביסודיות כפי שנדרש באירועים מסוג זה".

מ"מ, סגן ומחזיק תיק החינוך, אלי יריב, מסר: "הבוקר התקבל דיווח על מקרה מזעזע של אלימות כנגד מורה בבית ספר, המצטרף לשני מקרים נוספים של אלימות כלפי סייעות. כמחזיק תיק החינוך וכבעל למורה במערכת החינוך לא אוכל לעבור על כך לסדר היום. אמנם האחריות לבטחון בתי הספר והגנים מוטלת על משטרת ישראל ומשרד החינוך, אך לצערי גם גורמים אלה מגלים יד רכה בנושא. לכן, מעתה ואילך, במקביל להליך הפלילי של המשטרה,  כל מי שיפגע בעובדי ציבור – יהיה חשוף לתביעה כספית על ידי עיריית בת ים. אני קורא לשר החינוך נפתלי בנט להתערב, ולהכין תוכנית חירום למניעת אלימות לפני שיהיה מאוחר מדי".

 

עוד באותו הנושא:

מחאת הסייעות: שביתה בת שעה והפגנה במחאה על האלימות. צפו:

שוב סייעת הותקפה בגן ילדים בבת ים: "נשבית את הגנים"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות