האקדמית גורדון שותפה לפיתוח "מרכז דמיון יזמות טכנולוגי" במתנ"ס קצרין

פורסם בתאריך: 5.8.23 03:30

מרכז הדמיון והיזמות הטכנולוגי במתנ"ס קצרין, מדיטק, הוא מרחב למידה ייחודי וחדשני, המשלב בצורה חלקה טכנולוגיה, חופש ותנועה טבעית, ממש כמו באווירה השלווה של חוף הים. תלמידים המגיעים למרחב זה, הם בני גילים שונים ומבתי ספר שונים ביישוב. לכן היה חשוב להקים מרחב אשר ייתן מענה רחב וייצור עניין וסקרנות לכלל הילדים.

כשנכנסים למרכז, מבחינים בדומיננטיות של הצבע הכחול וגווניו השונים, המעוררים תחושת רוגע ושלווה. עלים ירוקים בוקעים מנישות עגולות בקיר, ומוסיפים נופך של רעננות וחיוניות לסביבה.

המרכז מעוצב בקפידה עם שולחנות וספסלים מעוגלים הניתנים להתאמה לצרכים הספציפיים של התלמידים והתכנים הנלמדים. כל אזור ישיבה מטפח שיתוף פעולה ועבודת צוות, ומספק לתלמידים חללים ייעודיים שבהם הם יכולים לחקור, ללמוד ולהפיק הנאה מהחוויות החינוכיות שלהם. הקימורים העדינים והמשטחים החלקים של הספסלים מהדהדים את הצורות האורגניות המצויות בטבע ובים, ועוטפים את התלמידים בתחושת נוחות והרמוניה המאפשרת את המיקוד והמעורבות שלהם.

בתוך פינות הלמידה, טכנולוגיות מתקדמות משולבות בצורה חלקה כדי לתת מענה לתחומי הידע המגוונים, הגילים ותחומי העניין של הלומדים. כלי מציאות רבודה ומציאות מדומה חורגים מהגבולות הפיזיים של הכיתה, ומאפשרים לתלמידים לצאת לחוויות חינוכיות סוחפות המעבירות אותם לארצות רחוקות או מאפשרות לפענח את מסתורי העולם הטבעי. כך למשל, השילוב של מציאות רבודה, באמצעות שטיח פעילות רצפתי ואינטראקטיבי וכן באמצעות ספרים שמתעוררים לחיים, שובה את דמיונם של התלמידים ומטפח הערכה עמוקה לתחומי מחשבה שונים.

 

 

משחקי לימוד אנגלית ומתמטיקה שעוצבו במיוחד עבור מקום זה, מספקים גישה אינטואיטיבית ופתוחה לחינוך, המשרתת במיוחד מוחות צעירים. באמצעות חקירה משחקית, התלמידים מעודדים לפתור בעיות, לחשוב בביקורתיות ולפתח הבנה מעמיקה של תחומי דעת אלה. המשחקים החינוכיים הללו משלבים בצורה חלקה בידור ולמידה, מושכים את תשומת הלב של התלמידים תוך הבטחה שהתהליך יישאר מהנה ומעשיר. בפינה אחת של החלל זמין מסך גדול לצפייה במשקפי מציאות מדומה, המזמין את התלמידים לחקור מחוזות תלת ממדיים. משקפיים אלו משמשים שערים לממד חדש של למידה, שבו מושגים מתעוררים לחיים עם עומק וריאליזם. תלמידים יכולים לתמרן אובייקטים וירטואליים, לבחון פרטים מורכבים ולהשיג הבנה מעמיקה יותר של מושגים מופשטים שהיו מוגבלים בעבר לדפי ספרי לימוד דו-ממדיים.

המטרה הסופית של המרכז לדמיון יזמות טכנולוגי בקצרין היא לעורר חוויה חינוכית טרנספורמטיבית המשקפת את הטבע והים, בדגש על הזרימה החופשית של העולם הסובב אותנו. על ידי יצירת סביבה שבה טכנולוגיה והזרימה הטבעית מתקיימים יחד בהרמוניה, הדמיון מתעורר, הלמידה מרתקת ומהנה, מרחב למידה חדשני זה מעצים את התלמידים לצאת למסע של גילוי עצמי וצמיחה אינטלקטואלית. הלומדים מאמצים את הסקרנות המולדת שלהם, חוקרים גבולות חדשים ומפתחים את הכישורים והידע הדרושים כדי לשגשג בעולם שמתפתח ללא הרף.

מרחב זה הוא אחד מתוך כלל המרחבים הטכנולוגיים אשר מכללת גורדון היתה שותפה להקמתם, בכל רחבי הארץ, בכדי לקדם את נושא החדשנות בחינוך בישראל.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות