צילום: Dmitri Ma / shutterstock.com/
צילום: Dmitri Ma / shutterstock.com/

בעקבות מקרי האלימות: גני הילדים בבת ים יושבתו למשך שעה

הגנים ייפתחו בשעה 09:00. נציגת ועד הסייעות בעיר: "סייעת לא אמורה לבכות אחרי יום עבודה". סמנכ"לית חינוך ורווחה: "רואים בחומרה רבה כל מקרה של אלימות, על אחת כמה וכמה כאשר המעורבים הם הורים, שאמורים להוות דוגמה לילדים"

פורסם בתאריך: 13.3.19 15:22

בעקבות מקרי האלימות נגד הסייעות: מחר (חמישי) יושבתו גני הילדים בבת ים למשך שעה. השביתה תתקיים למרות מאמצי מנכ"לית העירייה, יודפת אפק-ארזי, למנוע אותה ולטפל בבעיה בדרכים אחרות. אפק-ארזי אף קבעה להיפגש ולדון בנושא עם יו"ר ועד עובדי העירייה, כפי שדווח כאן, ב"השקמה בת ים". אלא שאתמול שוב אירע מקרה אלימות חמור, כאשר סבתא של אחד הילדים היכתה סייעת, רק משום שלא הורשתה להיכנס לגן והתבקשה להמתין עד לפתיחת שערי הגן.



המקרה האחרון, מצטרף לאירוע קשה אחר, שבו היכתה אם סייעת, רק משום שנאסר עליה להכניס לגן ממתקים וחטיפים. באירוע שקרה לפני שבוע, הוזעקה משטרה לגן והסייעת נזקקה לטיפול רפואי. בעקבות שני המקרים החמורים, הודיעו הצוותים בגני הילדים על השבתת הגנים שייפתחו מחר בשעה 09:00, וציינו כי לשני מקרים אלה מתווספים שורה של אירועים אלימים.

לאחר שהתקבלה ההחלטה על השבתת הגנים, כתבה להורים סמנכ"לית חינוך ורווחה בעיריית בת ים, ד"ר זיו חורב: "בעקבות שני מקרי אלימות כלפי הצוותים החינוכיים שאירעו בשבוע האחרון, החליטו הסייעות בגני הילדים בתמיכת ועד העובדים להשבית את הלימודים כאות מחאה. אנו רואים בחומרה רבה כל מקרה של אלימות בתוך מערכת החינוך, על אחת כמה וכמה כאשר המעורבים הם הורים, שאמורים להוות דוגמה לילדים. המקרים מצויים בחקירת משטרה. מערכת החינוך בעיר פועלת בדרגים הגבוהים ביותר למניעת הישנות מקרים דומים, ולמיגור כל תופעה של אלימות באשר היא. אנו נמשיך לנקוט באפס סבלנות בנושא אלימות הן מילולית והן פיזית במערכת החינוך בעיר ובכלל".

ענת זדה נציגת ועד הסייעות בבת ים, המשמשת גם כנציגת הסייעות במרחב הארצי, אומרת: "כאמא וכסייעת בחינוך המיוחד אני יכולה להגיד שמיום ליום המצב מחריף. אנחנו לא שק חבטות. השביתה הזאת היא מסר ברור להורים כדי שיבינו שאלימות לא תעבור על סדר היום. בכל פעם שיפנו אלימות לסייעות אנחנו נשבות, גם אם זה יקרה שבוע הבא. לא יתכן שסייעות מגיעות לגן ומפחדות".

בנוסף, התייחסה זדה למקרה האלימות שאירע לפני שבוע ואמרה: "הסייעת שהותקפה בשבוע שעבר מפחדת לרדת במדרגות, שחלילה האמא התוקפת שעליה היא התלוננה במשטרה, לא תתנכל לה. ומאז אירעו מקרים נוספים גם אלימות מילולית קשה כלפי הצוותים בגנים. רק לפני שבוע אם ספגה אלימות מילולית מצד אחת האימהות בגן, רק משום שזרקה את תחתוניו של בנה לאחר שעשה בהם צרכים. יש חוק שמתיר לסייעות להתקשר לאמהות שיחליפו לילדיהן, אבל אנחנו אנושיות, גם אנחנו אמהות. אני לא אקרא לאמא שעובדת ברמת גן לחזור לגן בבת ים כדי לנקות את הבן שלה. אנחנו עושות מעל ומעבר אבל זקוקות להורים. סייעת לא אמורה לבכות אחרי יום עבודה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות