אלי יריב
צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

עיריית בת ים קוראת להורים לשלוח את התלמידים למבחן המיצ"ב – מחזיק תיק החינוך תומך בביטולו

על אף הלחצים שמופעלים מצד משרד החינוך והעירייה, בנהגת ההורים נחושים: "ילדנו לא ברגים במערכת החינוך, הדרך הנכונה היא לשנות את שיטת המדידה בבתי הספר"

פורסם בתאריך: 4.3.19 17:18

אגף החינוך של עיריית בת ים שלח היום מכתב הקורא להורים לשלוח מחר (שלישי) את ילידיהם כרגיל לבתי הספר ולהיבחן במחן המיצב של משרד החינוך. זאת, לאחר שההורים הודיעו כי הם מצטרפים לועדי הורים נוספים ברחבי הארץ המתנגדים למבחני המיצ"ב, כפי שפורסם לראשונה ב"השקמה בת ים". כמו כן, כפי שפורסם היום, גם מועצת הנוער בעיר מצטרפת למתנגדים וקוראת לתלמידי כיתות ח' שאמורים להיבחן מחר, שלא להתייצב לבחינה.



בעקבות הדברים שלח היום מנהל אגף החינוך בעירייה, אהרן קצב, מכתב להורים שבו ציין כי "מבחני המיצ"ב יתקיימו מחר, ואנו ממריצים אתכם לשלוח את הילדים לבתי הספר כרגיל ולקיים את המבחנים".

קצב ציין בפני ההורים כי משרד החינוך התייחב להקפיא את פרסום נתוני המיצ"ב ברמת בתי הספר, וכן להקים ועדה בשיתוף ההורים לבדיקת יעילותם של מבחני המיצ"ב. "אנו מצפים מכם לגלות אחריות", כתב קצב, "ולקיים את המבחנים כסדרם".

ואולם, בוועד ההורים לא מתכוונים לשנות את החלטתם. יו"ר ועד ההורים העירוני בבת ים, ורד דנינו, מסרה ל"השקמה בת ים" כי ההורים לא ישלחו את ילדיהם להיבחן. "המחאה ממשיכה כרגיל – אנחנו קוראים להורים גלו אחריות ואל תתנו ללחץ שמפעילים במערכת החינוך על הילדים ועליכם", מסרה דנינו, "ילדנו לא ברגים במערכת החינוך, הדרך הנכונה היא לשנות את שיטת המדידה בבתי הספר".

יצויין, כי סגן ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך, אלי יריב, תומך בעמדת ההורים, וכשהתייחס לנושא בעבר, אמר ל"השקמה בת ים": "לאחר שנים רבות תוכנית המיצ"ב מיצתה את עצמה. התוכנית הפכה בשנים האחרונות לכלי מדידה שיצר תחרות פוליטית וכלכלית בין בתי הספר ועל חשבון התלמידים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. סיון

    יש להצדיע לאלי יריב שעומד לצד ההורים והתלמידים. כאמא לשני ילדים במערכת החינוך בעיר אני חושבת שהעיסוק האובססיבי במבחנים רק מזיק להם

  2. אופירה

    מבחני המיצב מלחיצים את המערכת והתלמידים. חסר חינוך ערכי חסר מענה רגשי. מבנה המבחן ארוך ומורכב ומאיים על הילדים בטרם עיינו בו…צריך לבדוק הדברים לדרכי המדידה. ידוע שלחץ מוגזם פוגע ולא מניב תוצאות חיוביות. יש צדק ובמיוחד הדברים נטענים כעת גם מצד ההורים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות