צילום: Chinnapong / shutterstock.com
צילום: Chinnapong / shutterstock.com

כפי שפורסם לראשונה ב"השקמה בת ים": ההורים מתנגדים למיצ"ב – מאיימים בשביתה

לטענת ההורים הופעלו עליהם לחצים מצד משרד החינוך לחזור בהם מהחלטתם. היועצת המשפטית של ועד ההורים: "אין למשרד החינוך שום זכות לאיים על ההורים". משרד החינוך: "מצפים מההורים לגלות אחריות ולא לפעול בניגוד לנהלים"

פורסם בתאריך: 3.3.19 16:34

מרד ההורים נגד מבחני המיצ"ב עולה מדרגה וכעת הם מודיעים: "לא נשלח את הילדים לבית הספר". כפי שפורם לראשונה ב"השקמה בת ים", כאן, לפני כשבוע, הנהגת ההורים בבת ים הודיעה כי היא מתנגדת לקיום מבחני המיצ"ב בבתי הספר. מתברר כי לאחר פגישות רבות ועל אף הלחצים, ההורים לא שינו את החלטתם ומצטרפים ליותר מ-100 ועדי הורים ברחבי הארץ המתנגדים למבחני המיצ"ב. גם בבת ים, מתכוונים ההורים להשבית את הלימודים בימים בהם יערכו מבחני מיצ"ב, כאשר המבחן הקרוב אמור להתיים בעוד כיומיים (שלישי).



במשרד החינוך ניסו למנוע את מרד מבחני המיצ"ב, ומנהלת המחוז המרש החינוך, חיה שיטאי, הודיעה כי"בתי ספר אשר לא ייבחנו – עלולים להיפגע בהקצאת משאבים בהיעדר גושפנקא".

בעקבות הדברים, במכתב של יו"ר ועד ההורים העירוני ורד דנינו, היא ציינה כי "אנו קוראים לכל ההורים לשתף פעולה ולא לשלוח את הילדים ביום המיצ"ב, כדי שמשרד החינוך יבין שאנו אחראים על ילדנו ועל עתידם ולא ייתכן שמשרד החינוך ישקיע 54 מיליון שקל במבחני המיצ"ב ולא ישקיע כסף זה בחינוך ובמשאבים בבתי הספר".

לקריאה של דנינו הצטרפה גם יו״ר מועצת הורים בבת ים, קלודין עוזרי, שאמרה: "ביום שלישי אני מורה לכל ההורים לא לשלוח את הילדים. הורנו לכל היו"רים של ועד ההורים בעיר, באופן גורף, למנוע את קיום בחינת המיצ"ב".

בנוסף, בעקבות המסר שהעביר משרד החינוך, אמרה ל"השקמה בת ים" אליסה אורנים, היועצת המשפטית של ועד ההורים העירוני בבת ים: "אין למשרד החינוך שום זכות לאיים על ההורים. אם יקרה אני אפעיל נגדם תהליכים ואפנה לבג"צ. לאיים על ההורים שלא יעבירו תקציבים זה לא חוקי. משרד החינוך צריך להבין שאנחנו אחראים על ילדינו ועל עתידם".

ההורים בבת ים קיבלו חיזוק גם מצד ענת טוראל דדון, יו"ר הסתדרות המורים בעיר, שמסרה: "הסתדרות המורים בסניף בת ים רואה בחומרה רבה התנהגות בריונית ומאיימת מצד מנהלת מחוז תל אביב, כלפי הורים אשר החליטו לא לשלוח את ילדיהם לבחינות המיצב אשר יתקיימו השבוע".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המיצ"ב מהווה חלק בלתי נפרד מהפעילות הלימודית של בית הספר, ועל כן הוא יתקיים כסדרו, כך קבע גם בית הדין בפסק הדין. במשרד הבהירו, כי אין כל מקום לצעדים הננקטים בעיקר לאור החלטת המשרד שלא לפרסם את הציונים ברמה הבית ספרית, כדי לאפשר למוסדות החינוך לקיים למידה מעמיקה ורציפה. וכן, לאור החלטת המשרד להקים ועדה שתבחן את מודל ההבחנות של המיצ"ב. ועדה זו תפתח שעריה לשמוע את הציבור הרחב, ובכלל זה את ציבור ההורים".

"בתוך כך", אומרים במשרד כי הם "מצפים מההורים כשותפים לחינוך לגלות אחריות אזרחית ולא לפעול בניגוד לנהלים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות