צילום: Chinnapong / shutterstock.com
צילום: Chinnapong / shutterstock.com

הנהגת ההורים בבת ים מתנגדת למבחני המיצ"ב בבתי הספר

ההורים בבת ים מצטרפים לגופים ולוועדי הורים שמחרימים את המבחנים במתכונתם הנוכחית: "שכבת גיל שלמה מקדישה את רוב שנת הלימודים לפתרון מבחנים על פני למידה משמעותית. התלמידים הופכים ל'בורג' ב'מפעל המיצ"בים'"

פורסם בתאריך: 24.2.19 19:53

ועד ההורים העירוני בבת ים העביר החלטה שלפיה לא יתקיימו עוד בעיר מבחני מיצ"ב במתכונתם הנוכחית. בכך מצטרפת הנהגת ההורים בבת ים לעמדת מרכז השלטון המקומי, הסתדרות המורים וארגון מנהלות בית ספר וכן אל הנהגות הורים בערים שונות שכבר ביטלו את קיום המבחנים, בהן תל אביב-יפו, הרצליה, יהוד, רמת השרון וערים נוספות.



מבחני מיצ"ב הם מבחנים אחידים מטעם משרד החינוך, המודדים את היעילות והצמיחה הבית ספרית אשר נערכים לתלמידי כיתות ה' ו-ח' במקצועות מתמטיקה, לשון, אנגלית ומדעים. הבעייתיות שנובעת ממבחנים אלה עלתה לא פעם, כשאחת הטענות העיקריות היא שבתי הספר זונחים את התלמידים החלשים, שעלולים להוריד את ממוצע בית הספר.

בעקבות הביקורת קוראים גופים המייצגים את צוותי ההוראה, המורים ואת מנהלים וכן את ההורים שלא לקיימם. ולמרות שרק משרד החינוך יכול לקבל החלטה על ביטול מבחני המיצ"ב, בפועל ועד ההורים העירוני מתכוון להשבית את הלימודים בעת קיום המבחנים. לטענת ההורים, מה שהתחיל כניסיון יפה למדוד ולהעריך את תלמידי ישראל הפך ל"מבחן רייטינג", שמכניס את המורים והמנהלים למכבש לחצים סביב הצורך להפגין יכולות ותוצאות.

אל הטענות מצרפים גם ההורים מבת ים. במכתב חריף ששלחו נציגי ועד ההורים העירוני לראש עיריית בת ים צביקה ברוט ולמחזיק תיק החינוך בעיר אלי יריב, הועלו טענות קשות שלפיהן "תלמידים מתקשים מתבקשים פעמים רבות, באופן בלתי פורמלי, שלא להגיע לבית הספר או שברגע האמת לא נכנסים לבחינה". עוד טענו ההורים במכתבם כי "ילדים בעלי לקויות למידה מאובחנות ומוכרות אינם מקבלים את ההקלות המגיעות להם".

טענה נוספת שעלתה במכתב היא שמבחן המיצ"ב, שאמור לספק תמונת מצב עדכנית על רמת בית הספר, אינו מצריך הכנה מראש, ולמרות זאת התלמידים מתכוננים למבחנים על חשבון שעות לימוד. "שכבת גיל שלמה מקדישה את רוב שנת הלימודים לפתרון מבחנים על פני למידה משמעותית", טוענים ההורים, "התלמידים הופכים ל'בורג' ב'מפעל המיצ"בים'".

יו"ר ועד ההורים העירוני, ורד דנינו, מסרה ל"השקמה בת ים" כי "אני יותר משמחה שההחלטה על ביטול המבחנים התקבלה. מבחני המיצ"ב ממתגים בתי ספר, מפלים תלמידים ולא באמת נותנים אינדיקציה אמיתית לגבי המצב הלימודי בבית הספר. אכן חשוב שיהיה כלי מדידה אשר יעקוב אחר התקדמות התלמידים ומצבם הלימודי, ולכן אנו מצפים ממשרד החינוך שיעשה חשיבה בנושא וימצא את הדרך למדוד ללא פגיעה בתלמידים ומיתוג בתי הספר".

סגן, ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, אלי יריב, מסר כי "לאחר שנים רבות, תוכנית המיצ"ב מיצתה את עצמה, גם לאור הגילויים האחרונים. בשנים האחרונות התוכנית הפכה לכלי מדידה שיצר תחרות פוליטית וכלכלית בין בתי הספר ועל חשבון התלמידים. עמדתי היא שיש לבטל את מבחני המיצ"ב בתוכנית חלופית וחדישה שבאמת תביא לקידום ולפיתוח תלמידי בת ים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נולי

    כל כך חכם. פחות לחץ אגרסיבי על התלמידים.יותר אושר.הנאה.למידה משמעותית מכילה מאפשרת ואיכותית!!!

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות