קטי פיאסצקי. "תושבי העיר משלמים מחיר כבד על חוסר הניסיון של ראש העירייה"

קטי פיאסצקי: "צביקה ברוט הוא רודף פרסום, סכסכן וחסר ניסיון"

ההחלטות במשבר הקורונה, ההבטחות להוזלת הארנונה וההתנהלות עם הנהלת העיר: חברת המועצה שפרשה מהקואליציה תוקפת. בעירייה משיבים אש: "קטי הייתה תומכת נלהבת בהנהלת העיר כל עוד הייתה אמורה לקבל תפקידים וכיבודים"

פורסם בתאריך: 1.10.20 14:24

לקטי פיאסצקי, חברת מועצת העיר בת ים, שהתפטרה לפני כשבוע מהקואליציה, יש בטן מלאה על ברוט. כמי שהייתה בחזית המאבק בשלטון הקודם ופעלה להחלפתו, פיאסצקי מודה כי השינוי עשה נזק לעיר בת ים. התפטרותה של פיאסצקי מגיעה שלושה חודשים לאחר הפיצוץ המתוקשר עם ברוט, שבמהלכו הודיע ברוט על הדחתה מהתפקיד, בעקבות ציוץ בטוויטר שבו רמזה כי הוא זה שהגיש תלונה נגד המפגינים מתחת לביתו, עת שמחו על יחס העירייה לקהילה הגאה. עד אותו הפיצוץ, לאחר שבע שנים כחברת מועצת העיר שאת רובן עשתה מהאופוזיציה, פיאסצקי שימשה כיו"ר הקואליציה והייתה שותפתו של ברוט, שנבחר לראשות העירייה לפני כשנתיים אחרי שני סיבובי בחירות מול יוסי בכר. אלא שעל אף שהייתה חלק מהקואליציה לא פעם ננזפה בחדרי חדרים על חוסר המשמעת הקואליציונית שלה.



נתחיל מהסוף, מה פתאום את מתפטרת, הרי פוטרת מתפקיד יו"ר מועצת העיר לפני שלושה חודשים.

"הפיטורים שלי מתפקיד יו"ר מועצת העיר לא הובאו לאישור מועצת העיר כפי שהדין מחייב. למה? תשאלו את ראש העירייה. מאז, התנהלו מגעים הדדיים להישארותי בקואליציה. במהלך המשא ומתן הוצע לי לוותר על תפקידי כיו"ר מועצת העיר ולהמשיך להחזיק בשאר התפקידים בהם החזקתי, בתוספת תיק קהילה הגאה. סירבתי להצעה הזאת מאחר שאינני מאמינה בדרך שבה מנוהלת העיר ובגלל שראש העירייה ביקש לבטל את הסיכום הקודם בינינו, שלפיו יש לי חופש הצבעה מטעמי חופש דת ומצפון, ובכך למעשה, ללכת נגד הערכים שלי ונגד הציבור שבחר בי ולכך לא הסכמתי ולא אסכים לעולם".

מה בעצם קרה? הרי, תמכת בברוט בבחירות האחרונות והצטרפת לקואליציה לאחריהן.

״אני לא מאמינה בדרך שהנהלת העיר בחרה ואני גם לא חושבת שההתנהלות הפוליטית הייתה טובה וזאת בלשון המעטה. אני הייתי בחזית המאבק בשלטון הקודם ואף אחד לא יכול להגיד שלא רציתי להחליף אותו. אחרי שהתחלף פה השלטון הסתובבתי שלושה ימים עם כאב בטן מרוב אושר, חגגנו ושמחנו וזה הרגיש כמו התגשמות כל החלומות אך התאכזבתי. לצערי, בשנתיים האחרונות תושבי העיר משלמים מחיר כבד על חוסר הניסיון של ראש העירייה".

ממה התאכזבת?

"חשבתי שאנחנו הולכים להיות הרבה חבר׳ה צעירים, לצד חבר׳ה עם ניסיון רב ושיחד נהפוך את העיר. קיוויתי שנשב, נדבר, נחלק לעצמנו הוראות ומשימות, נעשה שיתופי פעולה כדי שנוכל לשפר דברים".

וזה לא קרה?

"אני נמצאת כמעט שנתיים בקואליציה ואני יכולה לספור על יד אחת את מספר המפגשים של הנהלת העיר ושל הקואליציה. לא היה נוהל שלפני ישיבות יושבים מתעדכנים ומחליטים כמו שהיה צריך להיות".

קטי פיאסצקי (צילום: ינאי יחיאל) וצביקה ברוט (צילום: ראובן קופיצ׳ינסקי)

לפיאסצקי חשוב לציין שאת הביקורת שהיא משמיעה כעת, לאחר שהתפטרה מהקואליציה, היא השמיעה גם באוזניו של ראש העירייה. "אני לא מדברת בדיעבד", היא אומרת, "גם בזמן אמת ביקשתי את זה, ובכל שיחה שהייתה לי עם ראש העירייה אמרתי לו שאנחנו לא מספיק מעודכנים, לא יושבים מספיק ולא עובדים ביחד. כשלא נפגשים קשה לייצר עבודה משותפת".

אולי מיעוט המפגשים קשור לקורונה?

״מסכימה. ועדיין, כולנו הכרנו את הקסם הזה שקוראים לו זום. כולם ניהלו ישיבות והרצאות מרחוק באמצעות ועידות וידאו. לנו היו פגישות עדכון קורונה בזום וזהו. ההחלטה של ראש העירייה לסגור את הים לא הובאה לפנינו. איתי מעולם לא דיברו על כך. לא יכול להיות שמתקבלות החלטות שיש להן משמעות רבה לתושבי העיר ואנחנו לא נספרים. סגרו פה את הים בלי שום הצדקה רפואית ובלי שיש שום נתון על הידבקות בים. התהליך לא נעשה בצורה שקופה, ובצורה שמכבדת את מעמד ראש העירייה ואת המעמד שלנו. תושבי העיר הלכו והצביעו, ואני לא מדברת על מי שהצביע לי אלא על כל התושבים ובסוף לא סופרים אותם".

פיאסצקי ממשיכה להתייחס להחלטה של ברוט לסגור הים בפני תושבי חוץ – החלטה שנויה במחלוקת שגררה ביקורת רבה ולא התקבלה בסופו של דבר, לאחר שהממונה על מחוז תל אביב במשרד הפנים הבהירה כי מדובר בצעד שמנוגד לחוק והוסיפה כי הנושא אינו בסמכותו ושמדובר באפליה פסולה. "אני ראיתי את התמונה שהוא פרסם בפוסט כשהכריז שהוא סוגר את הים לתושבי חוץ והיא הפכה לי את הבטן", אומרת פיאסצקי, "היה בה משהו מאוד מכוון לציבור מסוים וזה לא סבבה. זה הרגיש לי מאוד לא טוב. הוא לא כתב או אמר לאיזה ציבור הוא מתכוון אבל כולם הבינו".

בתמונה שצורפה לפוסט ניתן לזהות רבים מהציבור הדתי. את מאשימה ראש עירייה חובש כיפה ברדיפת דתיים?

"לא. אני לא חושבת שהוא רודף את הדתיים או ציבור מסוים. הוא חוטא ברדיפת פרסום וכותרות. זה החטא שלו. אני אסכם את זה ואגיד שאני הייתי רוצה לקבל פרסום ארצי כדי לקדם את העיר שלי ולא כדי לקדם את עצמי. נכון, אנחנו אנשים פוליטיים, ולכולנו יש שאיפות פוליטיות אבל עכשיו אנחנו כאן במטרה לדאוג לעיר ולתושבים".

"לפני שבועיים ראש העירייה הגיש בג"ץ להשוואת מספרי המפגינים והמתפללים", ממשיכה פיאסצקי, "ולמרות שכולם יודעים שאני מפגינה בבלפור כי בעיניי זכות ההפגנה היא הזכות החשובה ביותר בדמוקרטיה, אני בעד לאפשר למתפללים להתפלל בחוץ באותם תנאים. אני מאמינה בחופש פולחן של אנשים ואני לא מבטלת את הרצון שלהם. אבל הגשת הבג"ץ הייתה מיותרת. בשם מי ברוט פנה? למה תושבי העיר צריכים לממן את הבג"ץ הזה? הרי זה בג"ץ שנועד לעזור לראש הממשלה למנוע את ההפגנות. אין לו כל חשיבות ברמה העירונית. יש מועצות דתיות ארציות, יש ארגונים דתיים ארציים שיכלו להגיש את זה. אין פה סוגייה עירונית".

בעקבות המחאה: קטי פיאסצקי עם מכנסיים קצרים בישיבת המועצה

בסופו של דבר ההחלטה על המתפללים תשפיע על ציבור המתפללים בבת ים.

"נכון, אבל כל החלטה ארצית בסוף מחלחלת למטה. במקום לנהל את העיר על סמך הצרכים של תושבי רחוב בלפור בבת ים ראש העירייה מקבל החלטות על פי הצרכים של משפחה אחת שחיה בבלפור בירושלים".

מלבד הביקורת על התנהלותו של ברוט בנושא הקורונה, פיאסצקי מתייחסת גם להבטחתו במהלך קמפיין הבחירות וגם לאחריו: להוריד את מחיר הארנונה בעיר. "לפני משבר הקורונה היו בבת ים 2,500 מובטלים, ואחרי הגל הראשון היו פה 17,000 מובטלים. כשהנתון הזה פורסם הייתה ישיבה להצבעה להעלאת הארנונה לפי 'הטייס האוטומטי', כלומר: העלאה אוטומטית בכל היישובים. אני היחידה שהצביעה נגד. גם אם זה רק ברמה ההצהרתית, לא הייתי מוכנה שהשם שלי יהיה חתום על העלאת ארנונה. אי אפשר להיבחר על סמך ההבטחות להוריד את הארנונה, ואז להצביע על העלאת הארנונה ואפילו לא לנסות לעשות משהו בנושא. הרי לברוט יש קו פתוח לביבי".

צביקה ברוט עם ראש הממשלה נתניהו

לטענת פיאסצקי היא אינה היחידה מקרב חברי הקואליציה שמאוכזבת מהתנהלותו של ראש העירייה. "הוא מסכסך בין חברי הקואליציה ומקשה עלינו לעבוד", היא טוענת, "יש לו אובססיה לסכסך ולפלג בין חברי הקואליציה, והיא מטופשת גם מהצד שלו. הרי אתה רוצה שכולם ירוצו לשער ביחד ויבקיעו גול. הניסיונות האלה לא יכולים להצליח, יש כאן אנשים שמחוברים אחד לשני, שנלחמו ביחד ועברו דרך ארוכה יחד בעשור האחרון. יהיה קשה מאוד לסכסך ביניהם. הלוואי שאת האנרגיה שהוא משקיע בניסיונות לפלג בינינו הוא היה משקיע בניהול העיר".

את היחידה שמרגישה ככה?

"חד משמעית לא. אם הייתי יודעת או חושבת שזאת רק אני, הייתי מסיקה שאני הבעייתית אבל זאת לא רק אני. הרוב הגדול מרגיש כמוני".

למה אף אחד לא מדבר?

"הם מדברים. כולם מדברים. אבל לא משמיעים איפה שזה צריך להישמע – באוזני הציבור. גם אני חטאתי בזה, אבל לא עוד. גם אחרי יום כיפור, זאת הזדמנות מצוינת לחשבון נפש".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "אין שופטים אדם בשעת צערו, רגע לאחר שפוטר. מעניין רק לשים לב שקטי הייתה תומכת נלהבת בהנהלת העיר כל עוד הייתה אמורה לקבל תפקידים וכיבודים, אך ברגע שפוטרה – החלה להיות אופוזיציה. כדי להבין במה מדובר, די לקרוא את הדברים שאמר עליה מספר שתיים ברשימה שלה, שגם איתו היא הסתכסכה, אשר כתב כי 'קטי היא חלק מהפוליטיקה הישנה, הפוליטיקה שאנחנו כל כך רוצים שתצא מחיינו'".

"לעניין ישיבות הנהלה: ראש העירייה והסגנים מקיימים ישיבות הנהלה מדי שבוע, על בסיס קבוע. קטי לא הוזמנה אליהם כי אינה חברה בפורום הזה. אם היא הייתה טורחת לבדוק את העובדות, היא הייתה יכולה להימנע מהטעיית הציבור".

"לגבי סוגיית ביטול מדידות הארנונה: הדבר נמצא בראש סדר העדיפויות העירוני, ורק לאחרונה נערכה פגישה נוספת עם שר האוצר בנושא. בתוך העירייה נערכו אין ספור התייעצויות ועדכונים כולל בפני מועצת העיר בכעשר ישיבות שונות. ייתכן שקטי נעדרה מחלק מהישיבות הללו כי התמודדה בפריימריז לכנסת של מפלגת מרצ, במקום לסייע לנו לפעול נגד הממשלה בנושא הארנונה".

"לגבי עבודתם של שאר חברי הקואליציה: ראש העירייה גאה בהם ובהישגים שלהם ואינו מוכן לתת יד ללכלוכים והשמצות. מלכתחילה הוחלט להקים קואליציה רחבה, כמעט מקיר לקיר, כדי לאחד את העיר ולא לפלג אותה. מי שיעדיף לעסוק בפילוגים והשמצות ימצא את עצמו בחוץ, כפי שנעשה במקרה הזה.

ועם זאת, ראש העירייה שוחח עם קטי והודיע לה שהדלת עדיין פתוחה אם היא תחליט לחזור ולהצטרף לעשייה למען התושבים – זאת בתנאי שהיא תרצה לעסוק בעשייה אמיתית, ולא רק בראיונות לתקשורת ובהפצת לשון הרע על כל מי שחושב אחרת ממנה".

אבי אריה, מספר שתיים בסיעה של פיאסצקי, מסר בתגובה: "חילוקי הדעות עם קטי היו בשל החלטתה להישאר בהנהלת העיר הכושלת של ברוט. אני שמח מאוד על יציאתה מהקואליציה, היינו ונשארנו חברים טובים ואין כל סכסוך בינינו".

תגובות

3 תגובות
  1. יוסף סבג

    רק לחיאני יחזיר הסדר הכבוד האופק הגאווה והעתיד לעיר העיפה הזאת שחוזרת אט אט לעברה האומלל..

  2. מרכז

    רודפת פרסום, שיבחת את ראש העיר כל כך פתאום הוא לא מתאים לך? מה קרה ? לא קיבלת כנראה מספיק במה ? תעשי מעשה ותתפטרי לגמרי מהמועצה או שזה לא מתאים לתוכניות הפוליטיות שלך ?

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות