ברוט למשרד הפנים: "אם תתערבו – אסגור לגמרי חלק מהחופי הרחצה"

ראש העירייה הגיב בחריפות לביקורת של משרד הבריאות על החלטתו לסגור את החופים לתושבי חוץ

פורסם בתאריך: 23.8.20 15:30

נמשכת הסערה סביב הצהרתו של ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, לפיה יאסור את כניסתם של תושבי חוץ לחופי הרחצה בבת ים. היום (ראשון) שיגר ברוט מכתב תקיף למשרד הפנים, בעקבות תגובתו להצהרה.



ביום שישי פרסם ברוט כי בכוונתו לאסור את כניסתם של תושבי חוץ לחופים בעיר. ברוט צירף להצהרתו תמונה שצולמה בחוף הנפרד שבה נראית צפיפות, ואי הקפדה על ההנחיה של שמירת מרחק. הפוסט והתמונה גררו ביקורת רבה מצד גורמים דתיים וחרדים. בתגובה נמסר ממשרד הפנים כי החלטתו של ברוט לאסור כניסה של תושבי חוץ לחופי הים בעיר היא בניגוד לחוק ואינה בסמכותו. עוד נמסר כי אם לא יחזור בו מהנחייתו, יוצא צו שיורה לו לחדול מפעולה זו. במשרד הפנים הוסיפו כי הוא רואה את המקרה בחומרה וכי יפעל למניעת אפליה.

ברוט הגיב בחריפות לדברים. במכתב ששלח הבוקר מכתב לממונה על מחוז תל אביב במשרד הפנים, כרמית פנטון, ציין כי "הופתעתי מאד לראות רגע לפני כניסת השבת את תגובת המשרד להודעת עיריית בת ים, על צמצום השהות בחופי הים למי שאינם תושבי העיר, אשר פורסמה דקות ספורות לאחר שיחתנו – זאת בעיקר בשל העובדה שההודעה אינה שיקפה כלל ועיקר את שיחתנו, שהייתה חברית ונעימה. עם זאת, שמחתי מאד לראות כי משרד הפנים החל להגיב במהירות שיא וללא עיכובים מיותרים לנושאים חשובים, וכולי תקווה כי הדבר יימשך גם בנושאים תקשורתיים פחות, וחשובים יותר".

"עמדתי, כפי שהובאה בפניך, ידועה ואנו עומדים מאחוריה", הוסיף ברוט, "בת ים היא העיר עם מספר הקשישים הגבוה במדינה ועם אחוז גבוה במיוחד של אוכלוסייה בסיכון. גם בגל הראשון וגם בגל השני הצלחתי להפוך אותה לעיר ירוקה, לא בגלל שהקשבתי או המתנתי להנחיות ממשלתיות, אלא פעלתי באופן עצמאי למשל בסגירת בתי הכנסת הרבה לפני כל המדינה, באיסור התקהלויות (כנ"ל), ובצעדים עצמאיים שכיום ברור לכולי עלמא שהצילו חיים, ואף זיכו אותנו בשבחים רבים על ידכם. לכן בכוונתי להמשיך ולעשות הכל כדי לשמור על חיי התושבים, ולהמשיך להיות עיר ירוקה".

בהמשך ציין כי "עם כל הכבוד לפקידות הבכירה בממשלה ויש לי הרבה כבוד, איש לא צריך ללמד אותי על זכויות הפרט. אך עם זאת, האחריות לחיי התושבים שלי היא עליי, ולא עליכם. בג"צ קבע בשורת מקרים כי השמירה על שלום הציבור חשובה מערכים נעלים אחרים, בפרט כשמדובר בפגיעה מידתית, זמנית, ולא זה המקום לפתוח את הדיון המשפטי בכוונתי להמשיך ולפעול למען שלומם של תושבי העיר ובריאותם".

ברוט הבהיר כי אם משרד הבריאות יערב הוא לא יהסס לחתום על צו המורה על סגירת חלק מחופי העיר לגמרי.



אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. משה

    אז באותו משקל, תושבי בת ים מתבקשים כם לא להיכנס לבית חולים וולפסון בשטח עיריית חולון ורק בכדי לא להדביק את תובי חולון בקורונה

  2. ליאור, בת ימי בדם

    תתבייש לך שאתה מתגאה שסגרת את בתי הכנסת למשל, ועכשיו רוצה לסגור גם את החוף בנפרד לדתיים, (להזכירכם, זהו חוף קטן ומבודד, שעשו טובה ונתנו לדתיים משהו), אין לך זכות בכלל לסגור משאב ששייך לציבור, מי אתה בכלל, האוכלוסיה המבוגרת שלך בכלל לא נמצאת בחוף בנפרד,מאז מה הסיבה האמיתית שלך, אולי תגלה לנו…או אפשר לנחש לבד!!!

  3. תושב בת ים

    כל הכבוד לראש העיר המצויין שלנו צביקה ברוט!
    אתה מעל ומעבר למה שציפינו כל מצביעיך⚘
    בקשה: תוכל לבטל את כל הרכבת הקלה שהורסת את העיר ולהמיר אותה לתחתית כמו שבהמשך הקו בפ"ת, ר"ג, ת"א, ב"ב??
    תודה בשם כולם!

  4. דרור

    כל הכבוד יישר כח אני שמח שאתה ראש העיר שלי וברוך השם הבריאות של המשפחה ושל החברים שלי בראש מעייניך ברוך תהיה לאל עליון קונה שמים וארץ.

  5. תומר

    כל הכבוד לברוט לא צריך לקחת עם אוכלסיות מסיומות סיכון…
    שכל אחד ישאר בגזרה שלו…

  6. בת ימית

    כל הכבוד לברוט! באופן עקבי הוא דואג לתושבי העיר ורווחתם ולא נותן לאף אחד לעשות עליו מניפולציות.
    יישר כח.

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות