בג"ץ הורה למדינה להציג מתווה לצמצום מספר המפגינים

"נדרוש מבית המשפט לגזור גזירה שווה על כל התקהלות במרחב הציבורי", אמר צביקה ברוט בעקבות החלטת בית המשפט

פורסם בתאריך: 17.9.20 18:24

עדכון: שופטי בית המשפט העליון החליטו היום (חמישי) על מתן ארכה של שבוע למדינה כדי שתציג בפניהם מתווה לצמצום מספר המפגינים, בדומה לתפילות. זאת בעקבות העתירה שהגישו ראש עיריית בת ים וראשי ערים נוספים בדרישה להשוות בין מספר המתפללים לבים מספר המפגינים.



ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, יחד עם שני ראשי ערים נוספים, הגישו אתמול עתירה לבג"ץ בדרישה להשוות בין כמות המתפללים בשטחים הפתוחים לבין כמות המפגינים. ראשי הערים הדגישו כי העתירה אינה מתייחסת רק לתקופת הסגר, אלא גם להמשך שגרת הקורונה.

בעתירה, שאותה הגישו בנוסף לברוט ראש עיריית אור יהודה ליאת שוחט וראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן, נטען כי המדינה מבקשת מראשי הערים לעמוד מול מאות אלפי תושבים ולהסביר מדוע עליהם להתפלל בקבוצות קטנות ביום כיפור או להימנע מלהפעיל את העסק שלהם, אך מנגד היא מאפשרת לאלפים להפגין ולהתקהל.

ברוט מסר בעקבות החלטת בג"ץ: "אני מברך על הודעת המדינה לפיה הם מסכימים שהמצב הקיים לא יוכל להימשך, ועד לשבוע הבא יציגו מתווה הפגנות חדש ומצומצם. יחד עם זאת, אנו עדיין נדרוש מבית המשפט לגזור גזירה שווה על כל התקהלות במרחב הציבורי, בין אם מדובר בהפגנות, תפילות, או התקהלות אחרת. כל החלטה אחרת תפגע באמון הציבור ובריאותו".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות