קטי פיאסצקי (צילום: ינאי יחיאל) וצביקה ברוט (צילום: ראובן קופיצ׳ינסקי)

האם ניתן היה למנוע את הפיצוץ בין ברוט לפיאסצקי? פרטים חדשים מתבררים

ההפגנה, הציוץ בטוויטר, חקירת המשטרה והפיטורים: "השקמה בת ים" עושה סדר בעובדות, ויש גם קריאה לפיוס

פורסם בתאריך: 15.6.20 16:20

בשבוע החולף אירע הפיצוץ הפוליטי בבת ים, כאשר בצעד חריג פיטר ראש העירייה, צביקה ברוט, את קטי פיאסצקי מתפקידה כיו"ר מועצת העיר וכמיועדת לתפקיד מ"מ ראש העירייה לאחר חצי קדנציה. בבסיס המחלוקת הקשה: פיאסצקי רמזה בציוץ בטוויטר כי ברוט התלונן במשטרה על הפגנה של הקהילה הגאה שהתקיימה מתחת לביתו במהלך הלילה. אולם מנגד נטען מכיוון העירייה כי ברוט מעולם לא הגיש תלונה וכי היה על פיאסצקי לברר את העובדות. אבל מה הן העובדות? "השקמה בת ים" בדק.

שתי הפגנות התקיימו בשבוע שעבר, בעקבות המדד העירוני הגאה ויחסה של העיר בת ים לקהילה הלהט"בית. פעילים מהקהילה הפגינו מתחת לביתו של ראש העירייה. בשתי ההפגנות שהתקיימו בסביבות חצות, נשמעו קריאות ממגפונים ולדברי גורמים במשטרה ההפגנה כללה שברי ביצים, ונדליזם, רעש והפרת סדר. זאת, כאשר ההפגנה לא קיבלה את אישור המשטרה כנדרש, בפרט בימי הקורונה שבהם ישנן הנחיות האוסרות על התקהלות.

בעקבות הרעש והפרות הסדר התקבל דיווח למוקד 100 של המשטרה, שהחלה באכיפה. לטענת גורמים במשטרה, מלבד מפגעי הרעש בשעות הלילה והשימוש ברמקולים שלא באישור המשטרה, המפגינים השחיתו רכוש ציבורי. המשטרה החלה בבדיקת האירוע. איש מבין המפגינים לא נעצר, אולם כמה מהם זומנו לחקירה. ואכן, אותם הפעילים הגיעו לחקירה משטרתית יזומה כאשר עד שלב זה לא הוגשה תלונה בנושא, לא מצד ראש העירייה ולא מצד כל גורם אחר.

רון מרכוס, אחת המפגינות שנחקרה, אמרה ל"השקמה בת ים" כי החוקרים מסרו לה כי ברוט יזם את הפנייה למוקד, והוסיפה: "להפגנה כזו לא צריך אישור, היינו שישה אנשים והתייעצנו עם עורכי דין, הכל היה כדין. האשימו אותנו בדברים לא נכונים, כמו זה שאנחנו זרקנו ביצים כאשר מה שקרה בפועל הוא שעלינו זרקו את הביצים. בהתייעצות עם העורכת דין שמרנו על זכות השתיקה וששאלתי מי התלונן נאמר לי שצביקה ברוט התלונן. לחברה שלי נאמר שמלשכת ראש העירייה הייתה הפנייה, מה שאנחנו רצינו הוא בסך הכל שצביקה ברוט ירד לדבר איתנו, ההפגנה ערכה בדיוק שלוש דקות כדי להשמיע את קולנו". מרכוס הוסיפה כי בסוף החקירה חתמנו על כך שאסור לנו להתקרב לבית של ברוט במשך 15 יום ולא ליצור איתו קשר 30 יום".

מנגד, מתברר כי בעקבות ההפגנה הראשונה שכניו של ברוט התקשרו למשטרה להתלונן על רעש המפגינים, כאשר בשלב הזה ברוט לא ידע מי הם. לדברי גורמים המעורים בפרטים, כמה דקות לאחר מכן המפגינים עזבו, וברוט התקשר בשנית והודיע שאין צורך להמשיך את הטיפול. למחרת בבוקר התקשרו חוקרי המשטרה לראש העירייה, והציעו לו להגיש תלונה לצורך המשך הטיפול. אולם ברוט סירב. במקביל, הוא שוחח מיוזמתו עם מפקד מרחב איילון במשטרה, וביקש ממנו שלא ייפתחו תיקים נגד המפגינים.

למחרת בלילה, לקראת חצות, המפגינים חזרו בפעם השנייה ושוב החלו להשתמש במגפון. גם הפעם השכנים התעוררו, אך לא בוצעה פנייה של ראש העירייה למוקד. ניידת משטרה שהגיעה למקום בשל ההפרעה לשכנים באמצע הלילה לקחה את פרטי המפגינים. גם הפעם, לטענת גורמים המעורים בפרטים, המשטרה יצרה קשר עם ברוט והוא התבקש להגיש תלונה. גם הפעם ברוט סירב. בנוסף, כך לטענת הגורמים, ביום למחרת פנתה לראש העירייה נציגה מהקהילה הגאה, וסיפרה לו כי חלק מהמפגינים זומנו למשטרה. ברוט השיב לה כי הוא לא הגיש תלונה וכי לא ידע שהם זומנו, וכי בכוונתו לפנות שוב למשטרה בבקשה שלא ייפתחו להם תיקים. לטענת הגורמים נציגי הקהילה יצרו קשר עם ברוט ואישרו לו כי התיקים אכן נסגרו.

צפו בהפגנה:

 



בחזרה לפיצוץ בקואליציה. לאחר שתי ההפגנות, בעקבות חקירת המשטרה, צייצה פיאסצקי: "יוצאת עכשיו מתחנת משטרת בת ים. ליוויתי חברים שזומנו לחקירה כי 'העזו' להפגין מתחת לבית של ראש העירייה על הדרת הקהילה הגאה בעיר. רוצים לנחש מי הגיש את התלונה? אותו אחד שתכף ישחק אותה אביר זכויות האזרח ויציע לחלץ אותם כדי לגרוף רווח פוליטי".

ברוט זעם על הציוץ. באותו הערב הוציא מכתב פיטורים לפיאסצקי, כאשר גורמים בעירייה הסבירו כי "ברוט לא יסבול גורמים מתוך הקואליציה שיתקפו אותה. כל צעד כזה ייענה בחומרה. הוא הקים קואליציה רחבה מאד כדי לאחד את העיר ולמנוע פילוגים, אבל מי שיפעל בדרך של לכלוכים והשמצות לא יישאר חלק מהקואליציה".

פיאסצקי הגיבה גם על כך, ומסרה: "אני רואה בחומרה את סתימת הפיות ואת ההפחדה המזעזעת של תושבי העיר".

גם בסיעת מרץ, אליה משתייכת חברת המועצה ומשמשת בה כיו"ר בת ים, תקפו את ברוט  ויחד עם זאת קראו לו לחבור פיאסצקי כדי "להפוך את בת ים לעיר שפתוחה ומקבלת את כולם – גם את הקהילה הגאה". לקריאה זו שותפים גם גורמים בעירייה שאמרו ל"השקמה בת ים": "קטי פעלה בתום לב, אבל היא טעתה. היא אדם ערכי והיא לא שקרנית, אלא פשוט הטעו אותה במקרה הזה והיא הייתה צריכה לבדוק את העובדות. מצד שני, גם לה יש שורת טענות שצריכות להישמע, ואפשר להתגבר על אי ההבנה הזו ולחזור לעבוד יחד".

לדברי הגורמים, "הקמנו קואליציה רחבה כדי לאחד את העיר, לאחר שנים רבות של פילוגים בבת ים. קטי אחראית על נושאים חשובים כמו איכות הסביבה וקידום מעמד האישה, והיא אמורה בעוד שנה להצטרף לצוות הבכיר של ניהול העיר. גם היא מעדיפה למצוא את הדרך לתקן את השותפות הזו ולא לשבור את הכלים ואני מבין שגם ראש העירייה לא סגר את הדלת".

פיאסצקי: "אני יודעת את האמת. גם ראש העירייה יודע את האמת, וחבל שיש מי שמנסה לעוות אותה. ראש העירייה בחר להפר את ההסכם הקואלציוני בינינו, ועל כן הקלפים נטרפו מחדש. במידה ואני אראה לנכון לקיים הדברות, אני מתכוונת להגיע עם דרישות שאני בטוחה שראש העירייה ישמח לעמוד בהן. ל'גורמים' בעירייה יש את מספר הטלפון שלי והם מוזמנים ליצור עמי קשר באופן ישיר ולא באמצעות כלי התקשורת".

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ימית בוזגלו ליברמן

    וואהו יצא גבר …מה זה מצייצת?
    כנגד הבוס ומתחצפת
    וונדליזים בשכונה …ואת כל השכנים זקנים ילדים תינוקות מפריעים את מנוחתם .מי מפריע להם ? תחיו את חייכם
    ולא כך עושים …אלא …
    פונים בצורה תרבותית.
    קובעים פגישה מסודרת.בכבוד הדדי
    ודנים על הדרישות
    כך עושים אנשים תרבותיים .
    בכל המגזרים
    צדק שהעיף אותה …לא כיבדה אותו כראש עיר
    את העיר ותושביה …התנהגה בצורה מחפירה
    לא כאשת ציבור מכובדת .ירדה לאשפתות .סליחה
    זו האמת המרה …ומקומה לא בעיריה לעניות דעתי

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חבורת לא שפויים העירו אותנו בבהלה בשעה 1 לפנות בוקר.

  3. בת ימי

    יש לפוליטיקאי השמאל תגובות פבלוביות לקפוץ ולהאשים תמיד את ראש המערכת!
    כמו ילד שתמיד מילל "אכלו לי שתו לי".
    היא לא יכלה לברר איתו קודם מה היה שם?
    ברור שכשיש הפגנה ורעש רמקולים באמצע הלילה כל השכנים יתעוררו ויתלוננו. היא חיפשה דווקא את ראש המערכת כתירוץ לתקוף? לא שמענו התנצלות.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות