צילום: Chinnapong / shutterstock.com
צילום: Chinnapong / shutterstock.com

מדוע ועד ההורים בבת ים הפסיק עם מרד מבחני המיצ"ב?

בעקבות הסכמות מול משרד החינוך ואגף החינוך בעירייה החליט ועד ההורים העירוני כי עד סוף השנה ישתתפו תלמידי העיר במבחני המיצ"ב. מנגד, בהסתדרות המורים מוחים על ההחלטה: "המבחנים גורמים נזק רב לבתי הספר"

פורסם בתאריך: 14.5.19 16:53

בחינת המיצ"ב באנגלית לתלמידי כיתות ה' ו-ח' ברחבי הארץ התקיימה היום (שלישי), לצד הקריאה של פורום ועדי ההורים היישוביים להחרמת המבחנים. הפעם, בשונה מבחינת המיצ"ב האחרונה שהתקיימה לפני כחודשיים, בה לא השתתפו תלמידי בת ים, הפעם הנהגת ההורים לא הביעה הנתגדות והמבחן התקיים כמתוכנן. התלמידים בעיר צפויים להשתתף גם במבחנים שיתקיימו בעוד שבוע, זאת לאחר שהושגו הסכמות בין ועד ההורים העירוני לבין משרד החינוך ואגף החינוך בעירייה.



לפני כחודשיים הוביל ועד ההורים בבת ים את המתנגדים לקיום בחינת המיצ"ב. זאת על אף הלחצים שהופעלו על ההורים מצד משרד החינוך וכן גורמים בעירייה. האם הלחצים הם אלה שגרמו לשינוי במגמה? יו"ר ועד ההורים, ורד דנינו, מסבירה: "לאחר שדרשנו להיות שותפים לועדות בנוגע למיצ"בים, ולאחר ההישג שבו גם נציגי התלמידים יקחו חלק בועדות וישמיעו את קולם ודעתם, החלטנו שעד סוף השנה ניקח חלק במבחני המיצ"ב מתוך אמונה שהועדות המשותפות יובילו לשינוי הדרך".

"החלטנו לתת הזדמנות לשינוי", הוסיפה דנינו והדגישה כי "אם ניווכח שלא בוצע כל שינוי, נמשיך עם המאבק ונחרים את המיצ"בים בשנה הבאה. הפורום בחר תחילה לא לקחת צד, אך כשהוא ראה שאנחנו רציניים, ושהגענו לסיכומים עם משרד החינוך לגבי התהליך והועדות, הוא שינה את דעתו. כולי תקווה שהנוכחות שלנו בועדות ונוכחות נציגי התלמידים וקולם אכן יביאו לשינוי בשיטה, אך אין לדעת מה יוביל יום, והאפשרות להמשיך את המאבק תמיד על הפרק".

דורין דוידוביץ', יו"ר ועד ההורים בבית ספר בן גוריון וחברה בועד ההורים העירוני בבת ים, סיכמה: "אנחנו לא משתתפים בהשבתה. היינו אלה שהרימו את הדגל לטובת ההשבתה בעבר, אבל הגענו הפעם להסכמות עם משרד החינוך ואגף החינוך בעירייה וממתינים להידברות מולם לפי ההסכמים שסיכמנו. הכל נעשה בהבנה ובהסכמה, כולנו פועלים למען הילדים שלנו. אנחנו פועלים במשולש יחד עם ההורים, העירייה ומשרד החינוך ויש תמיכה משותפת למען השגת המטרות".

לקולות האידיליה הנרקמים בוועד ההורים העירוני מול משרד החינוך, מתנגדים בתוקף בהסתדרות המורים למבחני המיצ"ב. יו"ר הסניף בבת ים, ענת טוראל דדון, מוחה על הסיכום שהגיעו ועד ההורים העירוני עם משרד החינוך ואמרה כי "הסתדרות המורים זה זמן רב טוענת שמבחני המיצ"ב הם מבחנים שאינם משקפים את המציאות בבתי הספר. מבחני המיצ"ב גורמים נזק רב לבתי הספר, יוצרים פערים מיותרים ולחצים על צוותי ההוראה, המנהלים והתלמידים. חבל שוועד הההורים העירוני לא מתייחס לפורום ההורים הארצי".

כזכור, יו"ר ועד ההורים העירוני, ורד דנינו, יחד עם ההורים הנוספים בוועד היו אלה שהרימו את הדגל לפני כחודשיים נגד בחינות המיצ"ב של כיתות ה' וח' בשפה העברית כאשר אליהם הצטרפו הסתדרות המורים בעיר ומועצת התלמידים. ההשבתה הייתה בטענה שיש להשקיע את 45 מיליוני השקלים בחינוך ובמשאבים לבתי הספר ולא במבחני המיצ"ב.

להשבתה לפני חודשיים, הצטרפו גם איומים של מנהלת המחוז ממשרד החינוך, חיה שיטאי, שהודיעה כי "בתי ספר אשר לא ייבחנו – עלולים להיפגע בהקצאת משאבים בהיעדר גושפנקה". לדברים הללו הגיבה היועצת המשפטית של ועד ההורים העירוני, אליסה אורנים, והדגישה כי "למשרד החינוך אין שום זכות לאיים על ההורים. אם יקרה אני אפעיל נגדם תהליכים ואפנה לבג"צ. לאיים על ההורים שלא יעבירו תקציבים זה לא חוקי".

בתוך כך נראה כי תלמידי בת ים ישתתפו עד סוף השנה בבחינות המיצ"ב באנגלית ובמתמטיקה למרות החלטת הפורום הארצי בעוד שבערים רבות בארץ החליטו שלא לעשות כך.

עוד באותו נושא:

עיריית בת ים קוראת להורים לשלוח את התלמידים למבחן המיצ"ב – מחזיק תיק החינוך תומך בביטולו

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות