יו"ר הסתדרות המורים בבת ים: "יש לי חדשות – אתמול היה פיגוע בעיר"

ענת דדון זועמת בעקבות אירוע האלימות הקשה שבו על פי החשד אם תקפה מורה, ומודיעה כי תתדרוש את הרחקתה של התלמידה מבית הספר ובמקרה הבא הלימודים יושבתו למשך יום שלם

פורסם בתאריך: 25.3.19 13:51

ענת דדון, יו"ר הסתדרות המורים בבת ים, כועסת. מאוד. לאחר שהסתדרות המורים הכריזה הבוקר (שני) על השבתת הלימודים בעיר למשך שעתיים, במחאה על אירוע אלימות נוסף שאירע אתמול, שבו על פי החשד מורה הותקפה על ידי אם של אחת התלמידות, שולחת דדון מסר תקיף להורים האלימים: "הורה שפוגע – גם ילדיו יפגעו".

המקרה שאירע אתמול מצטרף לשורה של מקרי אלימות שאירעו באחרונה במערכת החינוך בבת ים, כאשר רק לפני כשבועיים השביתו הסייעות את הגנים למשך שעה. זאת, לאחר שאם היכתה סייעת ובמקרה אחר סבתא של ילד תקפה סייעת.



"יש לי חדשות בשביל כולם: אתמול היה פיגוע בבת ים", קובעת דדון, "אתמול מורה נאלצה לברוח עם 60 ילדים לכיתה אחרת, לנעול עליה ועל הילדים את הדלת, כשהם בוכים וצורחים בזמן שהאמא והסבתא צועקות ודופקות על הדלת מצדה השני".

"האמא והסבתא השתוללו ולא הסכימו לעצור", ממשיכה דדון, "הן שרטו את המורה ודחפו אותה. האמא זרקה כיסא ולא הפסיקה לקלל. האמא שטיפסה על הגדר, חדרה לשטח בית הספר ופרצה לכיתה. פיגוע לא חייב להתבצע על ידי לאום מסוים. גם בינינו יש מחבלים".

בתגובה לדברים הקשים האם, שלפי החשד היתה מעורבת באירוע האלימות, מציגה גרסה שונה. "אחרי שפגעו בבת שלי ברור שאני אטפס מהגדר", היא מסבירה ל"השקמה בת ים" ומספרת ש"לפני שבועיים המורה הרימה ידיים על הבת שלי ואמרה לה: 'חתיכת מגעילה, תראי מה עשית, ילדה סכסכנית'. זה נכון שהיו מלא צעקות והתלמידים והמורה ברחו מהכיתה, אבל לא כי נגעתי בהם. אמרתי לבת שלי: 'תקריאי את כל מה שכתבו לך בהודעות מול כל הכיתה ותביישי אותם כמו שביישו אותך', ואז מורה חנק אותי מאחורה".

לדברי האם, "כל המהומה שעשיתי קרתה רק כי המורה הרביצה לילדה שלי. לא זרקתי כיסאות ולא הרמתי ידיים על המורה. נוח לבית הספר ולמנהלת להכפיש אותי ולכסות על המורות והסגניות. הבת שלי רוצה למות ולהתאבד. אם יקרה משהו לבת שלי אז יתעוררו? הפיצו את המספר של הבת שלי וכתבו 'סנובית'. עובד זר התקשר לבת שלי וקילל אותה. עכשיו הילדות לומדות בכיתה והבת שלי יושבת בבית ובוכה".

דדון לא חוזרת בה מהמילים הקשות, מספרת על הרגעים הקשים שעברה המורה בעקבות האירוע וטוענת כי "האיום הגדול ביותר של מדינת ישראל, לצד המצב הביטחוני, הוא החברה האלימה שאנחנו חיים בה. אני קוראת לשר החינוך להתערב ולהתחיל להתנהג כמו שר החינוך שלנו. מי מוכן שיקללו אותו וירביצו לו ביום עבודה? זה קורה בכל יום, זה לא דבר חדש, ועדיין מורים מפחדים לספר שפוגעים בהם כי לאחר כל מקרה כזה מתחילות לרוץ שמועות והכפשות כלפי המורים שנפצעים פיזית ולא רוצים להתלונן".

אלימות, לדבריה של יו"ר הסתדרות המורים בבת ים, תמיד היתה. "זה לא דבר חדש", אומרת דדון, "זה תמיד היה. בדיוק לפני שנה אמא דחפה מורה בבת ים על דלת מברזל והיא שברה את היד. צריך להבין שזו בעיה ארצית. לפני כמה חודשים השביתו את אילת, אשקלון, באר שבע, קרית גת ורמת גן בעקבות אלימות. הבת ימים לא אלימים – הם ציבור נהדר וזו עיר משובחת. אלה עשבים שוטים שנמצאים בקרב ההורים. מורה היא לא בייביסיטר זול. היא למדה שנים על גבי שנים כדי להיות אשת חינוך ומותר לה לשבות, כמו רופאים ונהגים".

דדון מודיעה כי במקרה האלימות הבא, ההשבתה תהיה ליום שלם ולא רק לשעתיים. בינתיים, בעקבות המקרה שאירע אתמול היא אומרת: "נדרוש את הרחקת הילדה מבית הספר. גם האמא הזאת לא תיכנס לבית הספר יותר. יידע כל הורה שכאשר הוא פוגע באיש חינוך, גם ילדיו יפגעו, וזו הדרך שלנו לשמור על צוותי ההוראה ברחבי הארץ".

חלק מהפתרונות למיגור האלימות כלפי המורים, לדבריה, כבר יושמו. "אני רוצה לציין את אירוע האלימות שהתרחש בעיר לפני כמה חודשים שבו אמא תקפה מורה", היא מספרת, "היום הבן שלה הועבר לבית ספר אחר בשיתוף פעולה עם הרשות. יש דרכים נוספות לפעול, והסתדרות המורים תצטרף לעירייה שהודיעה כי היא תתבע כספית את ההורים האלימים. אין לנו דבר נגד ההורים, אבל מבחינתי מי שהיה צריך להשבית היום זה ההורים ולא אנחנו".

"ההורים צריכים להודות למורה", היא מסכמת, "מעבר לזה, הסתדרות המורים רואה בגאווה את המידה הבלתי מתפשרת של אלי יריב מחזיק תיק החינוך וראש העיר בת ים צביקה ברוט שהם היחידים שבאמת אכפת להם ועומדים לצד המורים. אם משרד החינוך והמשטרה היו עושה את העבודה שלהם, אנשים לא היו מעזים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. שי

    מדוע שמורה תוקף תלמיד, לא מרחיקים את המורה?
    מדוע שתלמיד תוקף תלמיד,ובית הספר לא עושה מהומה וממשיך בשיגרה לא עושים אותו דבר
    רק שקורה משהו למורה וכנראה שבצדק כולם מתעוררים
    התלמידים לא בני אדם רק המורים
    ואני באופן אישי כהורה הייתי עד להתקפה של מורים כלפי תלמיד וזה היה מזעזע

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם יש הודעה לפתוח מקלטים .מה עושים עם מקלט שהפך לבית כנסת ונעול ? ברח'שרת המקלט הציבורי הפך לבית כנסת ונעול . איך ישתמשו בו מי שגר בסביבה ואין לו מקלט?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עכשיו רק נחכה בסבלנות שלא יורידו לנו כסף על השעתיים שהשבתנו את הלימודים. ביזיון!

  4. יפה

    "בפעם הבאה נשבות יום שלם"… בדיחה אמיתית. הס' המורים זה גוף חלש שדואג לעצמו בלבד. בושה, בושה בושה.

  5. לימור

    המורים הם לא מלאכים על האדמה הם אלימים ופוגעים התלמידים כי יש להם גיבוי מהצוות.אבל אם זה הפוך הם הופכים להיות טרוריסטים בעצמם קוראים לעצמם אנשי חינוך קודם כול שיהיו מחונכים בעצמם מקבלים.משכורת בחינם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות