אחיו של יהודה ביאדגה: "לא היו פה מחאות כי זו עיר של כפויי טובה"

אחיו של יהודה ביאדגה, שנורה על ידי שוטר לפני חצי שנה, זועם ומתקשה להבין כיצד דווקא בבת ים בני הקהילה נותרו אדישים

פורסם בתאריך: 4.7.19 09:55

הפגנות המחאה של יוצאי אתיופיה על רקע מותו של סולומון טקה מירי שוטר בקריית חיים, התקיימו בכל רחבי הארץ, פרט לבת ים, שבה נהרג לפני כחצי שנה מירי שוטר תושב העיר יהודה ביאדגה, בן ה-24.

לאחר מותו התקיימו הפגנות מצומצמות מול תחנת המשטרה בבת ים. אך הכעס לא הוביל למחאה. גם אתמול (רביעי) התקיימה הפגנת מחאה מצומצמת מחוץ למשטרת בת ים, במה שהוגדר כ"מחאה שקטה".

אחד ממובילי המפגינים היה אחיו של יהודה, דוד ביאדגה שביקש להעביר מסר למשטרה שסיפר: "רצינו שזה יהיה רגוע. העברנו את המסר למשטרה. אין פה עצור אחד, ולא פצוע אחד, וכך נשמור על זה".

המפגין איציק מסאלה, חיזק את דבריו של דוד ואמר: "אנחנו נגד אלימות. בנו להפגין ולהעביר מסר של שלום. לא היה פה עצור אחד, ואבן אחת לא הורמה מהרצפה. בעניי המסר עבר".



חקירת מותו של ביאדגה על ידי המחלקה לחקירות שוטרים, הסתיימה לפני כחודשיים. ממצאי החקירה עלה כי הירי בביאדגה היה מוצדק, וכי אין חשד לפלילים. כן נקבע, כי השוטר חש בסכנת חיים, וכי נורו שתי יריות בלבד ולא אל ראשו.

"הכל שקט בבת ים כי זו עיר של כפויי טובה", אומר אחיו של יהודה, דוד ביאדגה ל"השקמה בת ים".

 "זה מרתיח אותי. בכל מוקד בארץ עשו הפגנה, יצאו למחות על המוות המיותר ופה חצי שנה אחרי המוות של אחי, בעיר שלו בבת ים, שכחו את יהודה", הוא ממשיך, "אף אחד לא יצא לרחובות, למקום שבו נהרג, למחות מול המשטרה. אני לא קורא לאלימות אבל יש דרכים גם למחות בצורה מוצדקת והוגנת, וכאן זה לא נעשה".

יהודה ביאגדה, בן 24

יהודה ביאגדה

 

ביאדגה לא הסתיר את אכזבותיו הקשות מהתושבים ומבני העדה ולא חסך ביקורת.  "היכן הפעילים? כל אחד מסתכל רק על עצמו. אתמול הייתי בתל אביב ואני מתכוון להיות שם כל השבוע ולמחות נגד השוטרים. בבת ים נראה כי האנשים עדיין מתלבטים האם לעשות משהו, הם כנראה לא מבינים את החומרה של המצב. מבחינתי, זה לא ייגמר בהפגנה של אתמול, זה יימשך לאורך כל השבוע וגם שבוע הבא עד שייעשה צדק".

ביאדגה ומשפחתו מזדהים עם משפחת טקה מחיפה. מוקדם יותר השבוע סיפרו כיצד הירי החזיר אותם באחת למותו של יהודה. "רצינו מאוד להגיע להלוויה לאחר המוות הכואב של סולומון, אך לא הספקנו", אומר דוד, "המשפחה חזרה אחורה לכאב ולשידורי הטלוויזיה הרבים, הכל עולה בחזרה. לכן, אנחנו מתכוונים להגיע במהלך השבעה לבית משפחת טקה לאות הזדהות".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?
הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת.

עוד באותו הנושא:

התלמידים זוכרים את יהודה ביאדגה שנורה על ידי שוטר

מקום מותו של יהודה ביאדגה ז"ל הפך למקום עלייה לרגל

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בת ימית

    אתה צודק…. כפויי טובה וחרא של אנשים….. בכל זאת אני ומשפחתי מחזקים את ידי המשפחה. אנחנו עימכם

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות