מרוץ לזיכרו של יהודה ביאדגה ז"ל

התלמידים זוכרים את יהודה ביאדגה שנורה על ידי שוטר

תיכון המר דרכא קיים השבוע מרוץ לזיכרו של תלמיד בית הספר לשעבר, יהודה ביאדגה, בהשתתפות בני משפחתו

פורסם בתאריך: 6.6.19 12:08

חמישה חודשים לאחר מותו, ערכו בבית הספר התיכון המר דרכא מרוץ לזיכרו של תלמיד בית הספר לשעבר – יהודה ביאדגה. המרוץ נערך ביום שני האחרון במתחם החדש בטיילת בת ים. באירוע השתתפו עשרות ילדי בית הספר בסימן האחדות.



יהודה ביאדגה, תושב בת ים, בן 24 במותו, נורה למוות על ידי שוטר בעיר. השוטר, אשר חש סכנה לחייו בעקבות סכין שאחז ביאדגה בידו, ירה לעברו והרג אותו.

מותו של הצעיר עורר את זעמם של בני העדה האתיופית בבת ים והוביל למחאה נרחבת של הקהילה בכל רחבי הארץ. השיא של המחאה היה בהפגנת ענק בתל אביב אשר גלשה לנתיבי איילון וכבישים רבים נחסמו למשך מספר שעות. בתוך כך, גם קביעתה של המחלקה לחקירות שוטרים כי אין חשד לפלילים בהתנהגותו של השוטר, עוררה תגובה חריפה מצד המשפחה שכעת בוחנת הליכים משפטיים לאחר הפסיקה.

המרוץ שנערך בתחילת השבוע כחלק מפרויקט מעורבות חברתית קבוצתי של שכבת יא, התקיים בהשתתפות בני משפחת ביאדגה, מ"מ וסגן ראש העיר, אלי יריב, הצוות החינוכי של בית הספר וכ-250 תלמידים שרצו לזכרו מרחק של שני ק"מ וארבע ק"מ. "היום אנחנו בוחרים לזכור את יהודה", אמר מנהל בית הספר, יהושע שטריק באירוע "אנחנו גאים לעשות את המירוץ הזה לזכרו. כל הכבוד לכם התלמידים שלא נפלתם והתאמצתם למרות החום הכבד וכיבדתם את זכרו של יהודה".

אחיו הקטן של יהודה, דוד ביאדגה, סיפר על חוויות ילדות בבית הספר: "היה כיף שיש אח גדול ששומר עלייך בבית הספר. הייתי משחק כדורגל עם הגדולים, יושב בספסלים והיו לי את השנים הכי כיפיות בבית הספר. כל מה שהייתי צריך, הוא היה נותן לי ותמיד היה שם בשבילי. זו חוויה מחזקת וכיפית לדעת שהוא תמיד איתך, עוזר ושומר עלייך. אני מודה לכל מי שהגיע, אתם התלמידים אלופים. קחו לכם מטרה בחיים ולכו עם זה עד הסוף, לא לוותר אף פעם ותגיעו רחוק".

הרב ניסים איטח שהיה הרב האישי של ביאדגה, ומלווה את המשפחה לפני ואחרי הטרגדיה הנוראית, סיפר: "הסיפור של יהודה הוא סיפור של כל עם ישראל. יהודה היה מאותם האנשים שראו את ירושלים כעיר קודש וקדושה. לא היה לו זמן פנוי, אלא כל הזמן הוא היה מתפלל. הוא סיפר לי שהוא רוצה להיות במכינה או בישיבת הסדר גבוהה. הוא הפך להיות לוחם במדינת ישראל וכולם דיברו עליו רק דברים טובים. אנחנו ממשיכים יד ביד עם המשפחה. אחיו, דוד, סיים גיבוש של אחת מהיחידות המיוחדות בצה"ל והוא ימשיך לשמור עלינו. אנחנו מתחייבים שבכל שנה נמשיך את המסורת שהתחלנו ונמשיך להנציח את זכרו".

לפני חלוקת המדליות והפרסים, ערכו בית הספר והתלמידים קליפ מרגש של השיר "שבט אחים ואחיות", למראה עיניהם הנרגשות של משפחת ביאדגה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות