יהודה ביאדגה בת ים.
יהודה ביאדגה בת ים.

זעם בעדה האתיופית בעקבות קביעת מח"ש: "שערוריה. פשע"

חקירת מח"ש קבעה כי אין חשד לפלילים באירוע שבו ירה שוטר בצעיר יהודה ביאדגה ז"ל. פעילים בני העדה האתיופית זועמים ומצהירים: "נעשה התייעצות וננקוט בצעדים חריפים בהמשך"

פורסם בתאריך: 7.5.19 14:29

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה הבוקר למשפחתו של ההרוג יהודה ביאגה ז"ל, אשר נורה למוות על ידי שוטר לפני ארבעה חודשים בבת ים, כי לא מצאה חשדות לעבירות פליליות במעשה.

"נמצא כי פעולתו של השוטר נבעה מתחושה של סכנת חיים קרובה ומיידית, בנסיבות שבהן קמה הצדקה חוקית לשימוש בנשק", כך נכתב בהודעה שמסרה מח"ש. "עם זאת הוחלט להעביר מספר עניינים לבחינת הגורמים המוסמכים במשטרת ישראל, לרבות בחינת פרק הזמן שחלף עד להגעת כוחות המשטרה לזירה, ובחינת סוגיית טיפול שוטרי סיור במקרים של קריאה הנוגעת לאדם הלוקה בנפשו".



בעדה האתיופית הגיבו בזעם על החלטת מח"ש. "שערוריה, פשע" – במילים אלה הגדיר הפעיל החברתי אבירן הנוק את קביעת מח"ש. הנוק מסר ל"השקמה בת ים" כי פעילי המחאה יבחנו את הצעדים בעקבות ההחלטה. "ממשיכים לעשות פה את אותם הדברים. עשו את אותו הדבר עם הסיפור של החייל שסגרו את זה מחוסר עניין לציבור וזה זלזול באינטליגנציה של הקהילה. אנחנו בוחנים את הדברים ונשתמש בכל הכלים עומדים לרשותנו", הוסיף.

ליאור לווטה אבבה, ממובלי מחאת בני העדה האתיופית ואיש מפלגת הליכוד, התייחס גם הוא לקביעת מח"ש ומסר לנו: "אני חושב שצריך להקים וועדת חקירה ממלכתית בנושא. מח"ש שוב משחקים באינטליגנציה של הקהילה שלנו. אפילו במחבל לא יורים ככה. מזלזלים ואומרים פה שאין כלום. אנחנו מבקשים את התערבות המדינה ושתוקם וועדת חקירה ממלכתית. יש סטיגמה כזו שחושבים שאם רואים בחור אתיופי ישר מתנפלים עליו כאילו יש בו בעיה. אנחנו נעשה התייעצות בין כל הפעילים בארץ וננקוט בצעדים חריפים בהמשך".

יהודה ביאדגה, צעיר בן 24, נורה על ידי שוטר לפני ארבעה חודשים בסמוך לביתו שבבת ים. על פי טענת המשטרה, ביאדגה נורה לאחר שאיים על מספר שוטרים בסכין. יהודה שהיה הלום קרב בעקבות שירותו הצבאי, יצא בצהרי יום שישי מביתו,כשהוא אוחז בסכין לאחר שהשתולל בביתו.

ההורים והשכנים המודאגים הזעיקו את המשטרה, אך לא תיארו לעצמם שהאירוע יסתיים במותו. "היו לו בעיות בצבא", סיפר לאחר המקרה אחיו. "ההורים שלי בקושי יודעים את השפה, אנחנו דרשנו שיעזרו לו, רצינו גורם שכן יהיה לידו ויטפל בו, אך אף אחד לא הקשיב לנו. הרווחה לא הייתה שם,  ומדינת ישראל לא הייתה שם".

על פי חומר חקירת האירוע, כאשר אנשי המשטרה הגיעו אל זירת האירוע, ביאדגה נקרא על ידי אחד השוטרים להשליך את הסכין וזה בתגובה הניף אותה והתקדם במהירות אל השוטר שירה לעברו שתי יריות. בחקירה טען השוטר כי ירה לאחר שחש סכנה לחייו

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יהודי פשוט

    איזה מזל שלא הגעתם למסקנה שאין עניין לציבור חולה נפש

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות