קטי פיאסצקי-מורג. צילום: ינאי יחיאל
קטי פיאסצקי-מורג. צילום: ינאי יחיאל

הצעה לסדר: האגף החרדי נולד כדי לתפור תפקידים

חברת מועצת העיר בת ים, קטי פיאסצקי, טוענת בהצעה כי האגף ומינוי העומד בראשו הם בזבוז כספי ציבור ואחת הסיבות לתפטרותה מהקואליציה. העירייה: "הטענות אינן נכונות, ומתבססות על נתונים שגויים"

פורסם בתאריך: 2.11.20 18:03

חברת מועצת העיר בת ים, קטי פיאסצקי מסיעת מרצ, הגישה הצעה לסדר נגד זכייתו של מנהל האגף החרדי החדש בעירייה מוטי בוסקילה. עיקר הנימוקים להתנגדות למינוי של בוסקילה נעוצים בטענות לפיהן בוסקילה לא עמד בתנאי המכרז ואינו בעל ניסיון ניהולי המתאים לתפקיד, כאשר מולו התמודדו 18 מועמדים ראויים עם ניסיון ניהולי רב, שנשללו.

פיאסצקי טוענת כי עצם אישור משרד הפנים להקמת האגף החדש לבת ים, הנמצאת בתוכנית הבראה, היא תמוהה ולדבריה בחירת בוסקילה לעמוד בראש האגף החדש לא נעשתה ממניעים מקצועיים. יש לזכור כי בוסקילה ידוע כאדם המקורב אל השר אריה דרעי, ולשניים הכירות חברית של שנים. כפי שדיווחנו כאן ב"השקמה בת ים" בעבר, ש״ס חיזרה אחרי בוסקילה והודתה בקשריו עם דרעי ובעבודתו בבחירות כפעיל המפלגה.

הקמת האגף, פירושו גיוס עובדים רבים אשר יקבלו משכורת מתקציב העירייה, הקצאת תקציבים חדשים, איתור משרדים ושירותי משרד, והוצאות נלוות. לטענת פיאסצקי בוסקילה לא ראוי לעמוד בתפקיד לאחר שניהל מתנ"ס שכונתי בעיר.

בסיכום ההצעה לסדר מוסיפה פיאסצקי כי אחת הסיבות לפרישתה מהקואליציה היא הקמת האגף התורני ומינוי העומד בראשו. "מאז התפטרותי מהקואליציה רבים שואלים אותי למה עשיתי זאת, התשובה מפורטת בהצעה לסדר. אין לי שום כוונה להיות חלק מהנהלת העיר שלוקחת כסף ציבורי ומשתמשת בו על מנת לחזק את עצמה פוליטית. אין לי שום רצון להיות חלק ממנגנון המועל באמון הציבור, שלא פועל בשקיפות ושבוחר להשקיע את משאביו בסידורי עבודה נוחים ולא באינטרסים ציבוריים של התושבים ושל התושבות".

אולם מול טענותיה גורמים בכירים המעורים בפרטים ציינו כי "הנתונים שלה שגויים לגמרי. אם היא הייתה טורחת לעשות עבודה רצינית ולבדוק את הנתונים, היא הייתה מגלה שהיא נשענה על נתונים לא נכונים".



פיאסצקי הוסיפה בהצעה מידע מפתיע ולפיו בשום רשות מקומית בישראל לא נפתח אגף חרדי מעולם, כשהיא מבדילה את הערים ירושלים, פתח תקווה וקרית גת בהן בחרו הרשויות המקומיות לפתוח ״אגף חינוך חרדי״ לתושביהם החרדים- דתיים. פיאסצקי אינה מבקרת החלטה זאת ומציינת כי הן בחרו להעניק "שירות טוב יותר (ואמיתי) לתושביהן החרדים". אולם היא הסבירה כי "הגדרת המנוח אגף חרדי היא המצאה שלא קיימת בשום עיר אחרת. אולי כדי להוריד את תנאי הסף ולהימנע מדרישות תעודת הוראה למועמדים". פיאסצקי סיפקה דוגמאות מהרשויות הבודדות שבחרו לפתוח באגף חינוך חרדי, וציינה כי גם תפקידים זוטרים באגף נדרשים בתעודת הוראה, לא כל שכן כאשר מדובר במנהל האגף.

מעירית בת ים נמסר בתגובה: "הטענות אינן נכונות, ומתבססות על נתונים שגויים. המועמד שזכה עומד בכל הדרישות, כפי שנקבע על ידי הייעוץ המשפטי, על ידי סמנכ״ל משאבי אנוש, ועל ידי משרד הפנים".

מוטי בוסקילה סירב להגיב לדברים. מקורב לבוסקילה ציין כי "מדובר בשקרנות מקצועית שמנסה להתחפש לאידיאולוגיה. לציבור הבת ימי מגיע יותר מאשר שקרים והכפשות. עדיף שהיא תשקיע את האנרגיה שלה בלעשות טוב לתושבי העיר, במקום להפיץ שקרים וללכלך. אנחנו מבינים שהיא מחפשת קולות לפריימריז במפלגת מרצ, אבל איש ציבור נבחן בעשייה ולא בשקרים".

"בנוסף, המועמד המדובר הוא אדם ראוי שעמד במכרזים גם בעיריות אחרות, גדולות יותר מבת ים וזכה גם שם. המועמד שנבחר בעל תואר ראשון בחינוך, עם למעלה משבע שנים בהם ניהל עובדים ותקציבים, ככה שמוזר שקטי מחקה לו ארבע שנים מהחיים. המינוי זכה גם לאישור של משרד הפנים והיועץ המשפטי. זה עוול לעשות פוליטיקה על גב של איש ציבור מוערך".

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בת ימית

    די, איזה אישה סכסכנית , קטנונית נקמנית חתרנית, נמאס לשמוע את כל הרוע שלך נגד הציבור הדתי. אין לך אישיות. את סתם נגטיב לכל דבר חיובי.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות