התעללות האכזרית בכלב שהסעירה את ישראל: כך הגיבה הרשת

חשיפת התעללות הקשה גררה מלבד מאות המפגינים, תגובות רבות ברשתות החברתיות, מרה"מ ועד לכוכבי ריאליטי

פורסם בתאריך: 8.10.20 16:52

המקרה הקשה שנחשף ביום שלישי ממשיך לעורר סערה ותגובות רבות מצד סלבריטאים, חברי מועצת העיר וחברי כנסת שאף הגישו בעקבותיו הצעת חוק חדשה.

המקרה שעליו דיווחנו ב"השקמה בת ים" החל בחשיפת סרטונים שבהם תיעד את עצמו תושב בת ים כשהוא מתעלל ומכה באכזריות את כלבו. היום (חמישי) הוגש נגד האיש כתב אישום, לפיו התעלל בכלב כדי לפגוע בבת זוגו לשעבר.

החשד: צילם את התעללות בכלב כדי לפגוע בבת זוגו לשעבר

צפו: מאות ניסו לפגוע בתושב בת ים שתועד מתעלל באכזריות בכלבו

"הרשימה השחורה": יוזמה למניעת התעללויות בבעלי חיים בבת ים

במקביל, מפקחי משרד החקלאות שהגיעו למקום ופינו את הכלב למתקן מוגן, דיווחו כי טיילור הכלב במצב טוב, ובאופן מפתיע הוא חברותי ואינו מפוחד. גם בצילומי הרנטגן שנעשו הבוקר לכלב הממצאים תקינים.

עוד לפני כן, נחשפו אלפי גולשים לתיעוד הקשה שעלה לרשתות החברתיות על ידי אושיות הרשת מישל טרוני ודניס צ׳רקוב, ובעקבותיהם הגיעו מאות אנשים להפגין מחוץ לביתו ואף איימו לפגוע בו. ביממה שאחרי הספיק ראש עיריית בת ים להזמין את השניים ללשכתו בכדי להודות להם על הערנות והפעילות המבורכת. במהלך פגישתם אמר ברוט: "הוכחתם פה פעולה אזרחית מדהימה, עם ניצול של הכוח האישי שלכם והרשת, ואני מודה לכם על זה. התחושות של כולם היו מאוד קשות, אבל הלכנו לישון עם איזושהי תחושת אופטימיות. אנשים ידעו שאין יותר מקום בחברה שלנו לדברים מזעזעים כאלה". ברוט ציין כי האירוע העלה את המודעות לנושא, ואמר: "בתי המשפט והכנסת לא יוכלו להתעלם מזה יותר".

דניס הודה לברוט שהגיע גם הוא באותו הלילה אל מחוץ לביתו של הנאשם בהתעללות, והוסיף: "סוף סוף הציבור התעורר והבין שאי אפשר להעביר את זה על סדר היום. התעללות כזאת זה לא יכולה לקרות יותר. בואו נתאחד ונעשה הכל כדי שזה לא יקרה יותר".

ברשתות החברתיות האירוע קיבל התייחסות רבה, גם בזירה הפוליטית. גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לנושא וכתב בפייסבוק כי "אני רואה בחומרה רבה התעללות בחסרי ישע – בני אדם ובעלי חיים כאחד. לכן יחד עם טל גלבוע, היועצת שלי לענייני זכויות בעלי חיים, פנינו ליו״ר הקואליציה מיקי זוהר כדי לקבוע רף סף ענישה מינימלי כדי למצות את הדין עם המתעללים".

בהמשך, חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) הגישה הבוקר הצעת חוק הקוראת להחמיר את הענישה. בחשבון הפייסבוק שלה כתבה: "התעללות בבעלי חיים היא לא דבר חדש, אבל אתמול כולנו ראינו איך זה נראה במציאות. היום הגשתי הצעת חוק הקוראת להחמיר את הענישה כנגד אלו המרשים לעצמם להתעלל בכזו אכזריות בבעלי חיים משלוש שנות מאסר לחמש. בתור אימא ואזרחית שמחזיקה בביתה כלב שכבר מזמן הפך לבן משפחה, אני מלאת זעזוע מההתעללות הנוראית שכולנו ראינו אתמול בבת ים".

לצד מלינובסקי, נוספו גם השרה מירי רגב וחברת הכנסת קטי שטרית מהזירה הפוליטית שגינו את האלימות הקשה וחיזקו את ידי פעילי שהצילו את הכלב והגנו עליו עד שהגיעו השוטרים. ח"כ שטרית ציינה: "אני בודקת בכלים הפרלמנטריים שעומדים לרשותי כיצד ניתן למנוע צער נוסף של בעלי חיים". רגב כתבה: "מי שמתעלל בבעלי חיים – סופו שיתעלל גם בבני אדם. עלינו כחברה להוקיע התעללות בבעלי חיים".

גם ברמה העירונית נרשמו תגובות רבות, בהן של חברת מועצת העיר קטי פיאסצקי, שהחזיקה את תיק זכויות בעלי החיים בשנתיים האחרונות. "מאות מתושבות ותושבי העיר הפגינו תחת בית של אדם שפל שהתעלל בכלב בצורה אכזרית. השטן גם תיעד את המעשים המזעזעים. כבוד לתושבי העיר שלא נשארו אדישים ויצאו בהמוניהם לזעוק את זעקתם של אלפי כלבים חסרי ישע שחווים גיהינום".

ממלא מקום וסגן ראש העירייה, אלי יריב, כתב לאחר האירוע "הערב עשה אדם בעירנו, מעשה בלתי נתפס בלתי אנושי מעשה פשע, התעלל קשות בכלב. התעללות מכוונת, שמטרתה גרימת סבל לכלב, מעשה שקוממם עליו כל אזרח ואזרחית".

גם הרב מאיר אבוטבול, שליח חב"ד בבית משיח דרום בת ים ופעיל ברשת החברתית, הגיב וכתב בפייסבוק: "אדם תושב עירנו ביצע פשע שינאה ממש וזה לא משנה שהיה זה כנגד כלב ולא אדם, לכל יצור עלי אדמות יש רגשות ובמיוחד לכלב. ששמו כן הוא כלב כולו לב. רק מלראות את הסירטון שבו הוא מצליף בכלב שוב ושוב לקול זעקותיו הזדעזעתי ולא יכולתי להמשיך לראות את הסירטון. ממש בכיתי עם הכלב".

"לא העלתי את הסירטון המזעזע כי פשוט קשה לראות את זה. עם זאת, אני קורא לכולם לנהוג באיפוק ולא לפגוע באיש. כמו שדאגנו לא לפגוע בכלב משום צער בעלי חיים. כך נשמור על צלם אנוש ולא נפגע בו חלילה משום מצוות ואהבת לרעך כמוך, גם אם הוא לא כמוך. תנו בבקשה למשטרה לטפל בו".

כמו כן, סלבריטאים רבים הביעו תמיכה בטרוני ודניס, והוסיפו הודעת גינוי על האירוע הקשה היו סמיון גרפמן, מאור ואסי בוזגלו, אורין ג׳ולי, גיא פינס, סטפן לאגר, טילטיל, עומר חזן ועוד.



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות