הכלב טיילור לאחר שחולץ מבעליו המתעלל. צילום: דוברות משרד החקלאות

"הרשימה השחורה": יוזמה למניעת התעללויות בבעלי חיים בבת ים

בעקבות ההתעללות הקשה בכלב בבת ים: יוזמה חדשה שבשלב זה תלויה בשיתוף הפעולה מצד המשטרה

פורסם בתאריך: 7.10.20 17:09

פרסום ראשון: עיריית בת ים יוזמת מהלך שימנע התעללויות בבעלי חיים, ויאפשר נקיטת צעדים נגד המתעללים. במקביל יוזמת חברת המועצה קטי פיאסצקי מהלך דומה ולדבריה כבר פנתה בנושא ליועצת המשפטית של העירייה, עו"ד חנה כהן.

ל"השקמה בת ים" נודע כי על רקע האירוע הקשה שבו תועד תושב העיר מתעלל בכלבו, תפעיל העירייה "רשימה שחורה", שתכלול את שמות התושבים שהוגשו נגדם תלונות על התעללות בבעלי חיים. הרשימה תימצא במחלקה הווטרינרית בעיר.

את הרשימה יגבשו בעירייה באמצעות פנייה למשטרה ובקשה לקבל את שמות תושבי העיר שיש נגדם תלונות על התעללות בבעלי חיים. התושבים אלה לא יורשו לגדל בעל חיים.

המהלך יתבצע בשיתוף העירייה ועמותת בעלי החיים בעיר, אולם תלוי בהסכמת המשטרה לחשיפת השמות, ובקרוב צפוי להתקיים דיון משותף בנושא.



היוזמה של עיריית בת ים נעשית בעקבות הסערה שעוררו אמש (שלישי), הסרטונים הקשים שבהם תועד תושב העיר כשהוא מתעלל ומכה באכזריות את כלבו. בעקבות הפצת הסרטונים הגיעו מאות למקום מגוריו של האיש ואף ניסו לפגוע בו. הוא חולץ מההמון הזועם על ידי כוחות משטרה שהוזעקו למקום והוברח למעצר. היום האריך בית המשפט את מעצרו.

 

צפו: מאות ניסו לפגוע בתושב בת ים שתועד מתעלל באכזריות בכלבו

את היוזמה מקדמת גם חברת המועצה קטי פיאסצקי שסיפרה היום כי לפני מספר חודשים נערכה פגישה בלשכה של ראש העירייה, צביקה ברוט, שבה נכחה גם היועצת המשפטית של העירייה. "העלתי את הרצון לשנות את חוק העזר העירוני כך שנפעיל את מלוא הסמכות שלנו כרשות מקומית נגד מתעללים בבעלי החיים", כתבה פיאסצקי "היום פניתי ליועצת המשפטית והבעתי את כוונתי לשנות את חוק העזר העירוני ולהוסיף לעירייה סמכות נוספת לפיה היא תוכל לאסור על מתעללים בבעלי חיים לאמץ ולהחזיק בבעל חיים בביתם".
עוד סיפרה כי "יצרתי היום קשר עם חברת הכנסת מיקי חיימוביץ', שעומדת בראשות ועדת הפנים ואיכות הסביבה, שיזמה בעקבות האירועים ישיבה דחופה ליום שלישי הקרוב, במטרה ליצור 'רשימה שחורה' ארצית של מתעללים, כך שלא יווצר מצב שבו אדם התעלל בבעל חיים בעיר אחת ויוכל לאמץ חיה בעיר אחרת או בכלל. אני בטוחה שאמצא שיתוף פעולה פורה מכל חברי מועצת העיר בנושא".


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות