צילום: גיא כהן
צילום: גיא כהן

היסטוריה: מפגש בין הקהילה הגאה לבין הנהלת העיר ונציגיה הדתיים

בעקבות מקרי אלימות ולהט"פוביה בעיר: בקרוב צפוי להתקיים מפגש נוסף שמטרתו גינוי אלימות בו ישתתפו גם נציגי הרבנים

פורסם בתאריך: 9.7.20 14:58

על רקע ריבוי מקרי האלימות והשנאה כלפי הקהילה הלה"טבית, נערך היום (חמישי) מפגש ראשון בין הנהלת העיר לבין נציגי הקהילה הגאה בבת ים. זאת במטרה להוציא מסר משותף של גינוי האלימות שהופעלה כלפי תושבי העיר המשתייכים לקהילה הלהט"בית. במהלך הדיון הוחלט להמשיך בדיונים כדי לגבש דרכי פעולה למיגור האלימות, ולשילוב הקהילה בעיר.

הפגישה נערכה לאחר שבת ים דורגה במקום ה-27 ביחסה ללהט"בים, מבין 29 רשויות מקומיות ברחבי ישראל בנבדקו במדד העירוני הגאה של האגודה למען הלהט"ב. הדירוג הוביל להפגנות מצד פעילי הקהילה מתחת לביתו של ראש העירייה צביקה ברוט, ובעקבותיהן לפיצוץ בינו לבין יו"ר מועצת העיר, חברת המועצה קטי פיאסצקי.

כדי לגבש יחד דרכים ליחס הרשות לקהילה, התקיימה הפגישה בין נציגי הקהילה הלהט"בית בעיר לבין ראש העירייה, צביקה ברוט, סגן ראש העירייה, ממלא מקום ראש העירייה אלי יריב והסגנים אורי בוסקילה, ויהודה הרוש והמשנה לראש העירייה, ירון לוי.

במהלך המפגש נציגי הקהילה פרטו את אירועי האלימות שהתרחשו בעיר בתקופה האחרונה. בנוסף, ציינו מהם הצעדים הנדרשים על מנת להעניק לחברי הקהילה הגאה שוויון בכל הקשור לפעילותיהם בתוך תחומי העיר.



אורי בוסקילה, מסיעת הבית היהודי, ציין בשיחה את הצורך להעניק שירות שווה לכל התושבים, ולהתאחד תחת האמירה החד משמעית כי לאלימות אין מקום בעיר. יהודה הרוש ואלי יריב ציינו כי בבת ים חייב להיות מקום לכל תושבי העיר, ללא אפליה. הרוש הוסיף כי יש הבדל גדול בין בת ים לבין תל אביב, ואמר כי לא כל הפעילויות שנעשות בתל אביב מתאימות גם לעיר ויש צורך להתאים אותן לאוכלוסייה.

נציגי הקהילה, שהציגו מצגת מפורטת לגבי צורכי הקהילה בבת ים, הסכימו כי הפעילות בעיר היא שונה מהנעשה בערים אחרות, אך אמרו כי יש צורך במתן מענה עירוני לצרכים שונים שלא קיבלו עד היום מקום בסדר העדיפויות העירוני. חברי הקהילה ביקשו שהעירייה תקצה להם מקום קבוע שבו יוכלו לקיים מפגשים ופעילויות.

צביקה ברוט סיכם את הדיון ואמר כי העיריה תמנה איש קבוע מטעמה לטובת הקשר עם הקהילה, וכבר בשבועות הקרובים הוא ייפגש עם נציגיה שוב על מנת לוודא כי הם מקבלים את כל השירותים העירוניים הדרושים. במקביל צפוי בקרוב להתקיים מפגש נוסף שמטרתו גינוי אלימות בו ישתתפו גם נציגי רבני העיר.

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות