צילום: גיא כהן
צילום: גיא כהן

יו"ר המועצה תוקפת: בת ים בתחתית הרשויות הידידותיות לקהילה הגאה

מתוך 29 רשויות, בת ים בתחתית במקום ה-27. קטי פיאסצקי: "זה בניגוד להסכם הקואליציוני שחתמנו עליו"

פורסם בתאריך: 7.6.20 19:02

עיריית בת ים ממוקמת בתחתית הרשימה במקום ה-27 ביחסה ללהט"בים, ביחס ל-29 רשויות מקומיות ברחבי ישראל. כך עולה מהמדד העירוני הגאה שהגישה היום האגודה למען הלהט"ב לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין.



המדד שהוגש בפתח חודש הגאווה, בדק בצורה מקיפה את יחסן של ערים ורשויות המקומיות בישראל לקהילת הלהט"ב, ובין השאר נבדק כיצד תמכו וקידמו את צרכי הקהילה במרחב העירוני בשנה החולפת. 29 ערים ורשויות מקומיות נמדדו באמצעות עשרות שאלות בחמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתית, נראות ובטחון ותרבות.

עיריית בת ים ממוקמת בתחתית הרשימה, במקום ה-27, לפני פרדס חנה-כרכור ונהריה שסוגרות את הרשימה. זאת, לעומת השכנות ראשון לציון במקום השני, חולון במקום ה-17 ותל אביב במקום הראשון.

בין הממצאים שנבחנו עולה כי לא בוצעה התאמה בטפסים העירוניים השונים עבור קהילת הלהט"ב ומשפחות גאות, העירייה לא השתתפה במימון אירוע הגאווה בעיר ובו נכח גורם בכיר מטעמה. כמו כן, נמצא כי העירייה לא מציעה מענה סוציאלי לקהילת הלהט"ב ולא מקיימת הכשרות לצוותי הרווחה בנושא. כמו כן, העירייה סירבה לתלות את דגל הגאווה במרחבים הציבוריים בעיר.

מי זועמת על הממצאים היא יו"ר המועצה בעיר, קטי פיאסצקי. "זה הזוי בעיניי שזה עדיין אישיו בשנת 2020 ועוד יותר זה חמור שיש תושבים רבים בעיר מסתובבים ומרגישים לא שייכים במקרה הטוב, ומאויימים במקרה הרע", אומרת פיאסצקי בעקבות המדד ל"השקמה בת ים".

"המרחב הציבורי בבת ים לא בטוח באותה מידה לכולם. זה התפקיד שלנו, כנבחרי ציבור, לאפשר לכל אחת ואחד להרגיש מוגן ורצוי", היא מוסיפה, "כואב לי הלב לשמוע על אירועים להט"בופובים. תאר לך מה עובר על נער או נערה בני 16, שמשתייכים לקהילה, שחווים אירוע שנאה או שומעים עליו ולא שומעים גינויים. זה בלתי מתקבל על הדעת. בסוגיה הזאת יש דבר אחד גרוע יותר מלהט"בופוביה וזה להכנע ללהט"בופוביה. אני תוהה בקול איפה נבחרי הציבור? איפה מובילי דעת הקהל בעיר? למה קולם לא נשמע?".

פיאסצקי שלא מסתירה את אכזבתה, טוענת כי בכך מופר ההסכם הקואליציוני עליו חבתמו חברי המועצה. "אני מאוכזבת מאוד גם מראש העירייה וגם מהחברים האחרים. הסעיף הראשון בהסכם הקואליציוני, שכולנו חתמנו עליו. חברי הקהילה הגאה בעיר הם לא תושבים? הם לא משלמים מסים? לא מגיע להם כמו לכולם? זה בהחלט מאכזב גם ברמה הפוליטית וגם ברמה האישית".

פיאסצקי מתכוונת לסעיף בהסכם לפיו "הצדדים יפעלו במסגרת הקואליציה למילוי כלל צרכי הציבור כולו בבת ים, על כל גווניו ומגזריו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ריאל

    למצעדים יש להם את תל אביב אין לרובנו בעיה איתם בתור אנשים מה שקורה בתל אביב נשאר שם כמו עם ווגאס

  2. בת ימית

    "העירייה לא השתתפה במימון אירוע הגאווה בעיר" – מה נראה לכם? העירייה בגירעון! אפילו זיקוקים ביום העצמאות לא היו, ברור שלא תשתתף במימון של מצעד גאווה! זה בכלל לא קשור ליחס לקהילה להט"בית. למה להפוך כל דבר להפליה" זאת הטענה שלכם באמת? שלא תלו דגלים? נו דיי…..
    האם מישהו מנע מכם לתלות דגלים בבית שלכם? מישהו פגע בקהילה או מנע מהם משהו? יש איזשהו משהו מוחשי יותר מאי שינוי טפסים?
    יש עוד הרבה עבודה לעשות בעיר לטובת כל התושבים שלה ולא משנה מה המגדר או דרך החיים שלהם, דברים יותר גדולים וכבדי משקל מאשר אם תלו דגל כזה או אחר, אז בואו ניתן לראש העיר הזדמנות לעשות אותם.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות