צילום: באדיבות דוברות מד"א
צילום: באדיבות דוברות מד"א

קורנה בבת ים: שבעה נפטרו – 12.7% הצליחו להחלים

על אף שסומנה כעיר בסיכון, בשל שיעור הקשישים הגבוה בעיר, המצב בימים האחרונים בבת ים מעט מעודד. כל הנתונים והמגמות בעיר:

פורסם בתאריך: 10.4.20 14:28

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, התייחס אתמול (חמישי) לנתוני משרד הבריאות בנוגע לחולי הקורונה בעיר. על פי הנתונים עד כה נפטרו כתוצאה מהידבקות בנגיף שבעה מתושבי בת ים. אולם מנגד עולה כי אחוז המחלימים עומד על 12.7 אחוז.

ברוט דיווח על כך שמספר החולים בפועל עומד על 96. כזכור, וכפי שדיווחנו ב"השקמה בת ים" מספר החולים לפני יממה אחת בלבד עמד על 114, ומאז הספיק עוד לעלות. בתמונת המצב העדכנית נראה כי מתוך 118 תושבי העיר שחלו בנגיף, 15 מהם החלימו, שבעה נפטרו וכעת נותרו 96 חולים ו-243 מבודדים.

"בנתונים רואים אופטימיות זהירה. אבל אני מבקש לא להיכנס לשאננות, אלה מספרים שימשיכו לעלות", ציין ברוט.



ראש העירייה קיבל את הנתונים ממשרד הבריאות, לאחר שהתבקש לחתום על מסמך האוסר עליו ועל שאר ראשי הראשויות בארץ להשתמש בנתונים כדי לאכוף את הנחיות משרד הבריאות. בעקבות התנאי שהוצב לראשי הרשויות, תקף ברוט את משרדי הבריאות והמשפטים, כפי שדיווחנו כאן ב"השקמה בת ים", הוא הודיע כי יש בכוונתו לפרסם לציבור את המידע הרלוונטי ללא פרטים מזהים אודות החולים.

בתוך כך, העלה אתמול ברוט סרטון עם תמונת מצב עדכנית של מספר החולים והנפטרים בעיר, וחשף כי שבעה מתושבי העיר שנדבקו בנגיף נפטרו וכי אחוז ההחלמה עומד על 12.7 אחוז.

"היו הרבה מקרים, כמו במודל של מכון ויצמן, שסימנו אותנו כעיר בסיכון משום שיש פה את אוכלוסיית הקשישים הגדולה ביותר בארץ", הסביר ברוט, "לכן קיבלנו החלטות שהיו לא פשוטות. לפני שלושה שבועות, כשאסרו על התקהלות על 100 איש, החלטתי לאסור בבת ים על התקהלות של 50 איש. אחר כך סגרתי את בתי הכנסת, עשרה ימים לפני כל הארץ. הדברים האלה נעשו משום שראינו את מספר הנפטרים שהקדים את הממוצע הארצי, והעלייה הגדולה מספר החולים שהייתה אז".

ברוט התייחס למצב העדכני, כשהוא מציג אופטימיות זהירה: "מאז המספרים התמתנו. עשרה ימים אחרי שהחלנו את ההנחיות החדשות ראינו שינוי מגמה משמעותית. אנחנו עדיין רחוקים ממצב טוב, אבל אנחנו בהחלט רחוקים מהממוצע הארצי. בגרף ניתן לראות שיש ירידה, היינו עם מספר חולים גדול יותר, ובזכות העלייה בשיעור המחלימים – ירדנו. אם נמשיך לשמור על ההנחיות נהיה במצב טוב הרבה יותר".

"הרוב המוחלט של האנשים בבת ים שומרים על ההנחיות. אבל אני מבקש לא להיכנס לשאננות, אלה מספרים שימשיכו לעלות בימים הקרובים. תשמרו על ההנחיות וככה נעבור את זה בצורה מהירה", הוסיף ברוט, "ממחר כולנו צריכים להסתובב במרחב הציבורי עם מסיכות – זאת חובה. אפשר גם עם צעיף או משהו שיכסה את הפנים. יש לנו עוד כמה ימים, שבת וחג והממשלה תחליט אם להאריך את הסגר או לא, ויחד נעבור את זה בשלום".

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אשר..

    לצערי הקורונה גרמה למותו של חבר יקר שהיה לי כאח בשם זיו עמית בן 66 סוכן ביטוח מצליח בעירנו בת ים ..עמיתת היה הקורבן ה 25;של מחלת הקורונה נפטר ב 1/4/20 בבית החולים וולפסון..
    עמיתימ זה לא אמיתי שדרכנו נפרדו לעד.
    ת נ צ ב ה אמן ..

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות