צביקה ברוט (צילום: דוברות עיריית בת ים)
צביקה ברוט (צילום: דוברות עיריית בת ים)

צביקה ברוט תוקף את משרד המשפטים: "אנשים עלולים למות בגלל עקשנותו"

ראש עיריית בת ים הודיע שלא יהסס לעבור על החוק כדי להגן על תושבי בת ים, במסגרת המאבק בהתפשטות הקורונה

פורסם בתאריך: 6.4.20 19:11

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, תוקף את משרד המשפטים, ומצהיר כי הוא מתכוון לעבור על החוק כדי לאכוף את הנחיות משרד בריאות: "אתם מוזמנים לבוא לכאן ולעצור אותי".

ברשויות רבות ברחבי הארץ פנו למשרד הבריאות בבקשה לקבל את רשימת החולים בשטחם, במטרה לאכוף את הנהלים ולדאוג לשלום התושבים. משרד הבריאות נענה לבקשתם של ראשי הרשויות, אולם עם הרשימות נוספו גם הגבלות: מסמך עליו נדרשו לחתום, ולפיו אם ישתמשו מידע שברשימות הם עלולים לרצות מאסר בפועל.



בעקבות ההגבלות, ברוט העלה אתמול (ראשון) סרטון לדף הפייסבוק שלו, שבו הוא מותח ביקורת קשה על משרד המשפטים. "רבים מכם שואלים אותי אם קיבלנו כבר ממשרד הבריאות את רשימת החולים והמבודדים המלאה בעיר שלנו", כך אמר ברוט לתושבים, "אז האמת היא שמשרד הבריאות הסכימו לעביר לי וליתר ראשי הערים את הרשימות, אלא שמישהו במשרד המשפטים החליט שצריך להחתים אותנו על התחייבות לפיה אסור לנו להשתמש ברשימה הזאת כדי לפרסם איפה החולים שהו, לאכוף את הנחיות משרד הבריאות, לשלוח את הפיקוח או השיטורי העירוני ולבדוק מה מצב החולים. ולמה? כי זה יכול לפגוע בפרטיות שלהם".

"אם כן נעשה את זה", המשיך ברוט, "אז במשרד במשפטים מאיימים שנעמוד למשפט ואולי אפילו נלך לכלא. אז קודם כל חברים יקרים במשרד המשפטים, אני לא עובד בשבילכם. אני עובד בשביל תושבי בת ים ואני אהפוך את העולם כדי לשמור על בריאות שלהם ועל החיים שלהם. החוק הוא מעל הכל, אבל אנחנו נמצאים במצב חירום שמעולם לא היה בתולדותינו. אנחנו כבר אוכפים את החוק בתקנות זמניות לשעת חירום שנועדו בדיוק למצב הזה".

בנוסף, מתח ברוט ביקורת על התגובות שקיבל לאחר שהחליט לסגור את כל בתי הכנסת בעיר, החלטה שבדיעבד התבררה כנכונה. כזכור, וכפי שדיווחנו כאן ב"השקמה" עיריית בת ים הייתה בין הראשויות הראשונות בארץ שהורתה לסגור את בתי הכנסת בשטחיה, טרם ההנחיות של משרד הבריאות שהגיעו שבוע וחצי לאחר מכן.

"גם כשקיבלתי את ההחלטה לסגור את בתי הכנסת בבת ים, הרבה לפני שאר היישובים בארץ, היו מי שהרימו גבה", אמר ברוט, "היום כולם כבר מודים שההחלטה הזאת הצילה חיים. ושיהיה ברור אני חרד מאוד לזכויות הפרט והזכויות לפרטיות".



"איכות החיים לא קודמת לחיים עצמם. המחשבה ההזויה שאפשר להציל חיי אדם אבל לא נעשה את זה בגלל פגיעה מינורית בפרטיות היא בלתי נתפסת", הוא הוסיף, "אנשים יכולים למות בגלל זה ואני לא אתן לזה לקרות במשמרת שלי".

"אנחנו נמשיך בבת ים לנהל את האירוע הזה במקצועיות, באחריות ובנחישות עם העזרה שלכם או בלעדיה. אם תרצו אתם מוזמנים לבוא לכאן ולעצור אותי, אני נמצא כאן בלשכה בכל לילה, עד השעות הקטנות".

בשיחה עם "השקמה בת ים" אמר ברוט כי יחתום על המסמך, אך ציין כי הודיע מראש וגם כתב על גבי המסמך עצמו כי הוא מתכוון בכל זאת לעבור על החוק ולפרסם לציבור את המידע הרלוונטי ללא פרטים מזהים אודות החולים. ברוט ציין כי ישתמש במידע על מנת לאכוף את ההנחיות ולבדוק שכל החולים ונשארים בבית.

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות