מודל התפרצות הקורונה לפי מכון ויצמן
מודל התפרצות הקורונה לפי מכון ויצמן

מחקר של מכון ויצמן: בת ים במקום השלישי מבין מוקדי התפרצות הקורונה

על פי מחקר של מכון ויצמן: בת ים ממוקמת שלישית, אחרי בני ברק ועפולה. עד כה אובחנו 70 חולי קורונה בעיר

פורסם בתאריך: 30.3.20 13:08

בת ים במקום השלישי במוקד התפרצות הקורונה בישראל. כך עולה מנתונים של חוקרים ממכון ויצמן, שפיתחו מודל המסוגל להצביע על מקומות בישראל המצויים בסיכון גבוה להתפרצות קורונה.



היום פורסם באתר N12 כי חוקרים במכון ויצמן עובדים באינטנסיביות בשבועות האחרונים, כדי לגבש כבר בימים הקרובים מערכת חסכונית ויעילה שתסייע לאתר את החולים, לבודד אותם ולעצור את ההתפשטות. על פי הפרסום החוקרים החלו לעבוד על פיתוח חדש שיאפשר להגביר משמעותית את קצב הבדיקות של עד 20 אלף בדיקות ביום.

במקביל, באמצעות סקירה נרחבת של האוכלוסייה בישראל העונה על שאלונים מידי יום, מאתרים במכון ויצמן מוקדים שבהם ישנו ריכוז גבוה של אנשים המציגים תסמינים של המחלה, וכך מצליחים לזהות מראש היכן עלולה להתחרש ההתפרצות הבאה.

המודל של מכון ויצמן הוכיח את הצלחתו כשהמפה הראשונה חזתה התפרצות בעיר בני ברק. פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן, שהציג את המיזם אמר לחדשות 12 כי מכון ויצמן מבסס את התחזיות על כ-400 אלף שאלונים שמולאו על ידי אזרחים, ובעזרתם יוצרים החוקרים מפות ארציות של ריכוז תסמיני קורונה.

בהמשך דבריו סימן פרופ׳ סגל את בת ים כאחד מהאזורים בהם צפוי להתפרץ הנגיף לצד עפולה ואשקלון, כשהוא מסביר כי במקומות אלה יש אחוז אנשים גבוה שמדווח על תסמינים ולכן יכול מאוד להיות ששם יהיו מוקדי ההתפרצות הבאים.

כאמור, מדובר בגילוי מרעיש שכן, זאת הפעם הראשונה בה לממשלה יש יכולת לחזות מראש את מוקדי התפרצות, וכך גם לפעול בהתאם.

לאור הנתונים של הימים האחרונים, נראה כי התחזית של מכון ויצמן בנוגע לבת ים מתחילה להתממש. כפי שדיווחנו כאן אתמול ב"השקמה בת ים", ככל שנחשפים הנתונים אודות מספר הנבדקים בבת ים, מתגלה תמונת המצב העגומה בעיר. עד כה 9.3 אחוזים מכל מי שנבדק בבת ים, נמצא כחולה. נכון לנתונים שפורסמו אתמול בעיר שבה חיים כ-160 אלף תושבים, אובחנו 70 חולי קורונה.



 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לילי

    אין כאן אכיפה בכלל מגזר חרדי מסתובב בלי כפפות בלי מסכות ניכנסים לסופר מתגודדים בתוך סופר וגם ברחוב בלי חשבון ולא מעירים להם חא ברור בנוסף מלא אנשים מבני ברק באים לכאן כי יש להם משפחה מסתובבים ואז חוזרים אנשים בבידוד יוצאים נו באמת מה הפלא אמהות וילדים יחד מעל 6 איש יושבים ועושים פיקניק על ספסלים אזור הים עד שבוע שעבר עשו מנגלים בכרב ילדים משחקים בקבוצה ממש כדורגל ביזור גן העיר כניראה גם בעוד מקומות אז שלא יהיה שעור הדבקה גבוה?והחמור ביותר כשאנשים מתלוננים במוקד לא נשלחת אפילו ניידת של עיריה למה???פשוט מיאש

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות