בית הכנסת אילוסטרציה מתפללים
צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

כפי שפורסם ב"השקמה בת ים": ייסגרו בתי הכנסת בבת ים

עצוב וכואב אך בלתי נמנע: 140 בתי הכנסת שבבת ים ייסגרו מחשש להידבקות בקורונה

פורסם בתאריך: 18.3.20 21:35

החלטה דרמטית בבת ים: ראש העירייה צביקה ברוט הורה הערב (רביעי) על סגירת מוחלטת של כל בתי הכנסת בעיר, החל מיום שישי בבוקר. זאת, כפי שפורסם מוקדם יותר כאן ב"השקמה בת ים". המשמעות: כבר מהשבת הקרובה יאלצו עשרות אלפי מתפללים, מתוך 160 אלף תושבי בת ים, להתפלל בביתם.



ברוט קיבל הערב את ההחלטה לאחר פגישות הערכות מצב שקיים עם גורמי מקצוע, ולאחר ששוחח עם הרב הראשי ועם רבני העיר וקיבל גם את תמיכתם למהלך.

כפי פורסם מוקדם יותר ב"השקמה בת ים", רב העיר אליהו בר שלום התייחס לדברים ואמר כי "לסגור בתי כנסת זה צעד מאוד חריף", אך הוסיף כי "כיוון שיש לנו בתי כנסת גדולים, ורוב המתפללים הם בגילאים המבוגרים חייבים לנקוט משנה זהירות. לצערנו הציבור עוד לא הפנים את המצב. פיקוח נפש מסתובב באוויר פשוטו כמשמעו".

לקריאה לסגור את בתי הכנסת הצטרף רב בית הכנסת מאור אל, שמעון שמואלי, שאמר כי "לצערנו בתי כנסת לא עברו חיטוי, והמטבחים פתוחים כי מביאים אוכל לאזכרות, ולרוב יש התקהלות מעל 10 אנשים ואין שמירת מרחק כמו שצו הבריאות מחייב. עם כל הצער והכאב חייב שיקום פה מישהו ויאמר 'עד כאן'. הכלל הוא במקום שיש ספק – אין ספק. חייבים לסגור".

מדובר בכ-140 בתי כנסת בכל רחבי בת ים, שהחל מיום שישי הקרוב ייסגרו למשך כארבעה שבועות, לפחות בשלב הראשון. ברוט הנחה את השיטור ואת הפיקוח העירוני לאכוף את הסגירה, במקרה בהם יהיו בתי כנסת שיפרו את ההוראות.

במקביל תערוך העיריה הסברה מאסיבית בקרב ציבור המתפללים, יחד עם הרבנים וראשי הקהילות, כדי לבקש מהציבור להקפיד על ההנחיות החדשות. בנוסף, יצורפו לתושבים פסקי הלכה של רבנים רבים הקובעים כי בתקופה הנוכחית אסור להתפלל בבתי הכנסת וחובה להישאר בבית – כולל בתקופת חג הפסח, בו בתי הכנסת עדיין יהיו סגורים.

"מדובר בהחלטה קשה, אך המשוואה ברורה לחלוטין: אם נשאיר את בתי הכנסת פתוחים – יש סבירות גבוהה שימותו יותר אנשים מבוגרים", מסר ברוט, "הסגירה נועדה לשמור על חיי התושבים שלנו, ולצמצם את יכולת ההדבקה בקרב תושבי העיר. מדובר בפיקוח נפש ובצעד מציל חיים".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות