בית הכנסת אילוסטרציה מתפללים
צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

מחלקת הנישואים נסגרה לקבלת הקהל – בתי הכנסת בדרך לסגירה

"לסגור בתי כנסת זה צעד מאוד חריף, אבל חייבים לנקוט משנה זהירות", מציין הרב בר שלום. רב בית הכנסת מאור אל: "למה מחכים, שתתפרץ המגיפה בעיר?"

פורסם בתאריך: 18.3.20 11:55

בעקבות משבר הקורונה: המועצה הדתית בבת ים הודיעה כי לא תאפשר קבלת הקהל, אך במקביל שחררה מסר מרגיע: "נשתמש באמצעים טכנולוגיים". במקביל מסתמן כי בתי הכנסת בעיר ייסגרו גם לעשרה מתפללים.



עם קבלת ההנחיות לפיהן חל איסור התקהלות של יותר מעשרה אנשים שהוחמרו אף הן, לאחר שמשרד הבריאות חידד אמש (שלישי) את ההנחיות החדשות וביקש מהציבור שלא לצאת מביתו אלא במקרים דחופים בלבד. במועצה הדתית ובבתי הכנסת נערכים בהתאם.

ההודעה של ראש הממשלה השאירה זוגות רבים בבת ים, המתכוונים להתחתן בקרוב בחוסר ודאות. אמש הם קיבלו הזוגות המאורסים הודעות מהמועצה הדתית בו נכתב "בעקבות המצב והוראות משרד הבריאות, אנו נאלצים להפסיק את קבלת הקהל במחלקת הנישואים עד להודעה חדשה. למקרי חירום ניתן לפנות למספר הטלפון: 03-5557917 במידה שאין מענה ניתן לפנות לדן בסו, מזכ"ל המועצה, בטלפון שמספרו 054-3332071 תאיר דרין, מ"מ מזכירת מחלקת נישואין, בטלפון שמספרו 052-6349535".

מדובר במחלקה שאחראית על פתיחת תיק הנישואים לזוגות בטרם החתונה, שיוך הרב המחתן, בדיקת מסמכים, זיהוי, ואישור טבילה במקווה.

חתן שובר כוס חתונה

צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

 

בעקבות ההודעה סיפרה צעירה בת ה-21, שהייתה אמורה להתחתן בעוד חודש: "אחרי שהודיעו שאסור לקיים אירועים עם יותר מ-100 איש הודענו לכולם שהחגיגה מבוטלת והחלטנו לערוך חופה אישית עם הקרובים. כעת עכשיו שיש איסור גם לעשרה אנשים, אנחנו שוקלים את החופה מחדש".

בכיר מועצה הדתית התייחס לביטול החופות ואמר: "לא היינו רוצים לראות ביטולים של חופות. ניתן לערוך טקס צנוע וקטן בבית הכנסת, למועצה הדתית יש כלים רבים בזכות הטכנולוגיה ויתנו מענים".

 

הבכיר התייחס לכך שמשפחות דתיות רבות הן מרובות ילדים והוסיף כי "רוב הסיכויים שלא כל האחים יהיו בחופה, אם הצדדים מרובים אחים. אבל אין בעיה שחלק יצאו ויתחלפו. מדובר על קומץ קטן מאוד".

בנימין אלחרר יו"ר המועצה הדתית, מסר: "בימים האחרונים, תחת משבר הקורונה נסינו להמשיך בשגרת החירום ככל יכולתנו, על מנת לאפשר את השירות הטוב ביותר עבור הזוגות בעיר בת ים תוך שמירה על בריאותם ובריאות העובדים בהתאם להנחיות משרד הבריאות. לאחר קבלת ההנחיות האחרונות של משרד הבריאות נאלצנו בלב כואב לעצור את קבלת הקהל עד להודעה חדשה".



עם זאת, ציין אלחרר כי "בעצה אחת עם הרבנים, הנחתי בשבוע האחרון את עובדי מחלקת הנישואין להכין תוכנית מגירה שתצא אל הפועל כבר היום, במסגרתה נאפשר להעביר טפסים או כל מידע למחלקה מבלי להגיע פיזית און ליין או באמצעות וואטסאפ אשר יתפרסם בדף הפייסבוק של המועצה. בעזרת השם נקווה שנחזור לשגרה במהרה מלאה לטובת הזוגות בעיר בת ים".

בתוך כך, מסתמן כי בתי הכנסת ברחבי העיר צפויים להיסגר גם לעשרה מתפללים. זאת, בעקבות ההגבלה על התכנסויות, ההנחיה להישאר במרחק של שני מטרים זה מזה, וההבנה כי מבוגרים נמצאים בסיכון גבוה.

בבת ים מגבשים החלטה ברגעים אלה ממש, לאחר שבימים האחרונים שהו יותר מעשרה אנשים בבתי הכנסת הגדולים. רב העיר אליהו בר שלום התייחס לדברים הבוקר (רביעי) וציין כי בשעות הקרובות יקבל החלטה והוסיף כי "לסגור בתי כנסת זה צעד מאוד חריף".

למרות שמדובר בצעד חריף, בר שלום ציין כי "כיוון שיש לנו בתי כנסת גדולים, ורוב המתפללים הם בגילאים המבוגרים חייבים לנקוט משנה זהירות. לצערנו הציבור עוד לא הפנים את המצב. פיקוח נפש מסתובב באוויר פשוטו כמשמעו. בתי כנסת גדולים שאנחנו שלא יתמודדו עם עשרה אנשים, ומכניסים יותר מתפללים ככל הנראה יקבלו הוראת סגירה".

רב בית הכנסת מאור אל, שמעון שמואלי, מתח ביקורת על העיכוב בקבלת ההחלטה ואמר ל"השקמה בת ים": "לצערנו בתי כנסת לא עברו חיטוי, והמטבחים פתוחים כי מביאים אוכל לאזכרות, ולרוב יש התקהלות מעל 10 אנשים ואין שמירת מרחק כמו שצו הבריאות מחייב. רבני העיר צריכים להורות לאלתר על סגירה. למה מחכים, שתתפרץ המגיפה בעיר? מי ייתן את הדין על זה? רוב האוכלוסיה בבתי הכנסת היא אוכלוסייה מבוגרת בקבוצת סיכון גבוהה. בתי הכנסת ממש לא דומים לכולל אברכים שכולם צעירים.
עם כל הצער והכאב חייב שיקום פה מישהו ויאמר 'עד כאן'. הכלל הוא במקום שיש ספק – אין ספק. חייבים לסגור".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות