סכנת קריסה לבניין ברחוב העצמאות בבת ים
צילום: מורן בן זכאי

דיירי הבניין שהיה בסכנת קריסה הורשו לחזור: "המקררים נותקו – יש בבית ריח צחנה"

לאחר כשלושה שבועות בדיור זמני, חזרו הדיירים לבניין בשדרות העצמאות 32 בבת ים

פורסם בתאריך: 5.2.20 14:34

לאחר כשלושה שבועות שבהן התגוררו בדיור זמני, חזרו הדיירים לבניין בשדרות העצמאות 32 בבת ים, ממנו נאלצו להתפנות בעקבות סכנת קריסה. אלא שלדברי הדיירים מצב הדירות שננטשו, לא ראוי למגורים וחלקן אף נותקו מחשמל.

אתמול (שלישי) התבשרו הדיירים כי הם יכולים לחזור לבתיהם, לאחר שמהנדס העיר בת ים חתם על הסרת המסוכנות המיידית בבניין, בעקבות חוות דעת קונסטרוקטור.



במשך כשלושה שבועות, התגוררו דיירי הבניין שאולצו להתפנות, בדירות זמניות, חלקן במימון העירייה. "ישנו בדירת חדר במלון תיירים המיועד לעולים חדשים", מספרת אחת הדיירות. "ההורים ישנו בחדר ואני ואחותי ישנו בסלון על מיטות מתקפלות. זה היה מאוד קשה, בחלק מהזמן אני ואחותי העדפנו לישון אצל חברים".

כפי שפורסם כאן ב"השקמה בת ים", ב-14 בינואר האחרון חתם ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, על צו לפינוי המבנה, לאחר שהוצא צו הפסקה עבודה מיידי לקבלן ויקטור בובליל בשל הפרת תנאי היתר הבנייה שניתן לו, במגרש הסמוך, בשדרות העצמאות 30.

הצו לקבלן בעקבות פגיעה ביסודות הבניין השכן, בשדרות העצמאות 32, לפי חוות דעת קונסטרוקטור שקבעה "מסוכנות מיידית", כך שנדרש לפנות את המבנה במיידי עד לחיזוקו והסרת מסוכנות זו. בעקבות כך, נאלצו הדיירים לפנות את המבנה עד לחיזוקו והסרת סכנת הקריסה.

על אף שמדובר בנכס פרטי, החליט ראש העירייה, צביקה ברוט, כי העירייה תסייע לדיירים במציאת דיור חלופי, תממן את תיקון הליקויים ותגיש תביעה נגד הקבלן הפוגע בגין ההוצאות לתיקון הנזק שגרם, זאת במטרה להקל על הדיירים.



ואולם, הדיירים שחזרו אתמול לבתיהם, גילו כי החשמל בבניין נותק. אחת הדיירות סיפרה ל"השקמה בת ים": "כאשר הבניין פונה, הקבלנים התחברו לחשמל הבניין, ולמעשה ניתקו את החשמל בדירות. כשחזרנו הביתה גילינו שכל המוצרים והבשר שהיו במקפיא התקלקלו והיה בדירה ריח של גופה. הבשר המקולקל במקפיא הגיר נוזלים עם ריח שאנחנו לא מצליחים להפיג, למרות שאנחנו לא מפסיקים לנקות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות