החפירות בבניין העצמאות 32 בבת ים
החפירות בבניין העצמאות 32 בבת ים

עיריית בת ים עצרה את העבודות בעצמאות: חשש מיידי לקריסת בניין – תושבים יפונו

נציגי הפיקוח בליווי אנשי הרווחה ידאגו לפינוי הבניין, כאשר העירייה תדאג למציאת מקום לינה חלופי במקביל לנקיטת צעדים משפטיים נגד הקבלן

פורסם בתאריך: 14.1.20 15:57

עיריית בת ים עצרה את העבודות ברחוב העצמאות 30. במקביל חתם ראש העירייה על צו פינוי לדיירי הבניין הסמוך ברחוב העצמאות 32, בעקבות סכנה מיידית לקריסת הבניין.



עיריית בת ים הוציאה היום (שלישי) צו הפסקת עבודה מיידי לקבלן המבצע את העבודות בבניין בשדרות העצמאות 30, בטענה להפרת תנאי היתר הבנייה שניתן לו. בעירייה טוענים כי חלק מהעבודות  בוצעו באופן רשלני ובשל כך נפגעו יסודות הבניין הסמוך ברחוב העצמאות 32, עד כדי חשש לקריסתו. בעקבות הדברים הורו הדיירים לפנות את המבנה על לחיזוקו.

בעירייה מציינים כי הנזק נגרם בעקבות עבודות חפירה שביצע הקבלן במגרש הסמוך למבנה שבו מבוצעות העבודות. עוד צוין כי למרות שלא מדובר בנושא שנמצא באחריות העירייה, החליט ראש העירייה, צביקה ברוט, כי העיריה תסייע לדיירים במציאת דיור חלופי. בנוסף, הורה ברוט לעירייה לממן את תיקון הליקויים שבבניין, במקביל להגשת תביעה נגד הקבלן ודרישה שיישא בתוצאות הנזקים.

בעיריית בת ים מציינים כי בעקבות חוות דעת של שני מהנדסי קונסטרוקציה, שקבעו כי מדובר סכנה מיידית לקריסת הבניין., הוחלט להורות על פינוי הדיירים עד תום העבודות לחיזוק הבניין. על פי חוות הדעת, יש לפנות ולחזק את הבניין לאלתר, שכן קיימת סכנה לקריסתו. מחלקת ההנדסה בעירייה הסתייעה בחוות דעת נוספת של קונסטרוקטור חיצוני, שקבע אף הוא כי קיימת סכנה מיידית ואין להתגורר בבניין.

הבניין שבסכנת קריסה בעצמאות 32 בבת ים

בתוך כך, נציגי מחלקת הפיקוח בעירייה, מלווים באנשי מחלקת הרווחה, יגיעו לדיירי הבניין שבעצמאות 32 כבר בשעות הקרובות, על מנת להציג בפניהם את הצו. במקביל ראש העירייה הורה למחלקת הרווחה בעירייה להעניק לדיירים ליווי אישי ולוודא אופן מציאת פתרון דיור חלופי מיידי.



אתמול (שני), טרם הוצאת צו הפינוי, שוחח ברוט, עם ועד הבית והודיע לו כי יש להיערך לפינוי הקרוב. בנוסף, ברוט קיים שיחת ועידה אמש עם בכירי העירייה, והנחה אותם להיערך ולסייע לדיירים במציאת מקום מגורים חלופי, לתקופת חיזוק הבניין. כבר בשעות בבוקר הגיעו אנשי אגף הרווחה לבניין על מנת להסביר לדיירים את המצב המורכב והמסוכן ולוודא שלכל הדיירים בבניין נמצא דיור חלופי.

עוד נמסר כי בשעות אחר הצהרים יקיים ראש העירייה, צביקה ברוט, והצוות הבכיר בעירייה, המוביל את הטיפול בבניין, סמנכ"ל התשתיות מיכה קופילבסקי, היועצת המשפטית עו"ד חנה כהן וגורמים נוספים מאגף הנדסה מפגש להבהרת המצב הקיים ומציאת פתרונות מידיים.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. לילך

    בחוץ. לארץ. גומרים. את. כל עבודות הרכבת
    הקלה בכמה חודשים. פה הקבלנים מושכים בכונה את העבודות בשביל לעשות
    עוד ועוד כסף.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ועוד איך נמצא באחריות העיריה .מחלקת ההנדסה שלה נותנת התרי בנייה בצורה מופקרת ולא מקצועית ואפילו בלי פיקוח רציני .כך אצלינו בבר – אילן 69 כתוצאה מעבודה רשלנית בפרוייקט תמ' א במקום נקרעו כבלים של קו מתח גבוה ונפלו לרחוב בלי שום תגובה מצד העיריה תוך סיכון העוברים ושבים ברחוב .

  3. עדנה אזואט

    אני קיבלתי מאגף הנדסת העיר שירות מקצועי טוב וייס מדהים כל הכבוד

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות