סכנת קריסה לבניין ברחוב העצמאות בבת ים
צילום: מורן בן זכאי

"אין לנו לאן ללכת": דיירי הבניין שבסכנת קריסה מיידית – מבוהלים

"בתוך יומיים מצפים מאיתנו לעזוב הכל ולצאת מהבית ולארוז הכל למזוודה קטנה", הדיירים בבניין ברחוב העצמאות שבסכנת קריסה לא בטוחים שהבניין לא יקרוס עם תכולתו

פורסם בתאריך: 15.1.20 13:15

בעקבות סכנת קריסת הבניין ברחוב העצמאות 32 בבת ים וצו פינוי מהעירייה, הדיירים עדיין מתקשים לעכל את הבשורה הקשה שהם נאלצים להתפנות מיידית מביתם, כאשר לרובם גם אין לאן ללכת. "אמרו לנו שהבניין מסוכן, אבל לא נתנו לנו חלופה, וגם אין לנו מושג מה לארוז ולקחת עמנו ומה להשאיר", הם אומרים "להשקמה בת ים".

כפי שפורסם כאן אתמול (שלישי) ב"השקמה בת ים", עיריית בת ים עצרה את העבודות המתבצעות בבניין בשדרות העצמאות, ובמקביל הוצא צו פינוי לדיירי הבניין הסמוך, בעקבות סכנת קריסה מיידית של המבנה. הדיירים שקיבלו התראה של 48 שעות, החלו לארוז את חפציהם כשהם מבולבלים וללא קורת גג חלופית.



העירייה הוציאה צו הפסקת עבודה מיידי לקבלן המבצע את העבודות בבניין בשדרות העצמאות 30, בטענה להפרת תנאי היתר הבנייה שניתן לו. בעירייה טוענים כי חלק מהעבודות בוצעו באופן רשלני ובשל כך נפגעו יסודות הבניין הסמוך ברחוב העצמאות 32, עד כדי חשש לקריסתו. בעקבות הדברים הורו הדיירים לפנות את המבנה עד לחיזוקו.

כמה מדיירי הבניין סיפרו הבוקר ל"השקמה בת ים" על מצוקתם, בזמן שהחלו לארוז את חפציהם. "אין לנו לאן ללכת", אמרה אחת הדיירות, שעלתה לארץ לפני כמה שנים מצרפת. "אמרו לנו שהבניין מסוכן, אבל לא נתנו לנו חלופה. בעירייה הציעו שנלך לגור בינתיים אצל קרובי משפחה, אבל אין לנו פה משפחה ואין לי מושג מה נעשה".

במהלך שעות הלילה החלו הדיירים לארוז את חפציהם, כשהם מתקשים לבחור מה לקחת עמם ומה להשאיר בדירה. "שמתי בתיק תעודות זהות, דרכונים וקצת כסף. אני לא יודעת מה עוד לקחת איתי. איך נצליח לקחת את כל הבגדים? יש לנו גם תוכי בכלוב גדול ואקווריום עם דגים. זה אולי יצחיק אנשים מסוימים אבל גם דג הוא נשמה", אומרת הדיירת ומוסיפה בצער, "אנחנו נאלצים לארוז חיים שלמים בתוך מזוודה ולעזוב, מבלי לדעת אם כל החפצים שאנחנו משאירים יהיו פה עדיין כשנחזור".

אורזים מזוודה בעקבות צו פינוי

אורזים מזוודה. צילום: מורן בן זכאי

הדיירים תוהים מה יקרה אם אם הבניין יקרוס על כל תכולתו. "בתוך יומיים מצפים מאיתנו לעזוב הכל ולצאת מהבית ולארוז הכל למזוודה קטנה. גם אמרו לנו שאם לא נרצה לצאת, המשטרה תגיע ותפנה אותנו מהבית שלנו", הם אומרים.

בעיריית בת ים ציינו אתמול כי למרות שלא מדובר בנושא שנמצא באחריות העירייה, הורה ראש העירייה צביקה ברוט למחלקת הרווחה להעניק לדיירים ליווי אישי ולוודא מציאת פתרון דיור חלופי מיידי, והודיע כי העירייה תממן את תיקון הליקויים שבבניין, במקביל להגשת תביעה נגד הקבלן ודרישה שיישא בתוצאות הנזקים.

בנוסף, מנגד מול הצהרת העירייה, היזם ויקטור בובליל, שאחראי על הפרויקט בבניין הסמוך שבו מתבצעות העבודות, טוען כי מדובר בבניין מגורים ישן ולכן עוד לפני כניסתו למגרש לצורך חפירות, הוא פנה לעירייה וביקש לתעד במסמך את כל הליקויים בבניין. "העירייה מנסה לקשר בין חיזוק הבניין הישן לבין עבודות החפירות שביצענו, אבל אין קשר בין שני הדברים", הוא טוען. "יש בידיי מסמך משנת 2014 ומסמך נוסף משנת 2016 שבהם אני מצביע על כל הליקויים בבניין הסמוך עוד בטרם התחלתי לעבוד".

בובליל התייחס לבולען שנפער בצמוד לשטח המגרש לפני כשבועיים בעקבות מזג האוויר הסוער, וגרם לפציעה של צעירה מבת ים. "מי הגשם חלחלו ונפער הבור שאליו נפלה הנערה. העירייה ניסתה לגרום לי לקחת אחריות על כך ולתקן את הבור, אף שהוכחתי שאין לי שום קשר לכך. יצקתי חומת בטון שלא ניזוקה כלל ואין שום חפירות בצד שבו נפער הבור. מדובר בשטח ציבורי ובלית ברירה העירייה נאלצה לתקן אותו על חשבונה לאחר שסירבתי לתקן בעצמי", הוא אומר.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות