קרקעית חוף הסלע. צילום: רוני זיו
קרקעית חוף הסלע. צילום: רוני זיו

תיעוד מקרקעית חוף הסלע: בעלי חיים לכודים בתוך פסולת

הצוללן רוני זיו מציג תיעוד מדאיג מקרקעית החוף בבת ים

פורסם בתאריך: 2.10.19 17:56

רוני זיו, הצוללן מבת ים, שלא פעם חושף בעלי חיים נדירים שחיים בקרקעית חוף הסלע, חשף לאחרונה את הצד הפחות יפה והמדאיג בקרקעית החוף: זיהום רב ומוצרי פלסטיק רבים שנשטפו אל הים מהחוף.

זו אינה הפעם הראשונה, וגם המבצע לניקוי הקרקעית שנערך לפני שלושה חודשים, כפי שדווח כאן ב"השקמה בת ים", לא ממש הואיל.



רק לפני כחודש תעד זיו חתול ים מסוג טריגון מנוקד בחוף הסלע, כשלצידו שקית פלסטיק ריקה שמהווה עבורו סכנה ממשית. "בעלי החיים רבים כמו צבים וחתולי ים עלולים לחשוב שהניילונים הם מדוזות ולנסות לאכול אותן, וכך הם מוצאים את מותם", הסביר זיו והוסיף: "פעמים רבות נתקלתי בבעלי חיים מתים בגלל שנתקעו בכוסות פלסטיק בקבוקים וכדומה".

בצלילתו האחרונה תעד זיו את בעלי החיים כלואים בתוך שאריות פלסטיק, ולא רק שוהים לצידם. בתמונה ניתן לראות בבירור כיצד הפסולת הופכת למלכודת חיה. "הסוף של הדגיגים שנתקעו בפלסטיקים יהיה פחות אופיטימי", אומר זיו, "לצערי לא הצלחתי לשחרר את הפלסטיקים, והמשמעות היא שהם יפצעו או יהרגו מהם כשיגדלו מעט יותר ויגדילו את נפח גופם".

 

התיעוד האחרון של זיו הוא טיפה בים המלא בפסולת, רגע לפני שעונת הרחצה מסתיימת. "אני מקווה שהתיעודים ובעלי החיים שמתים כתוצאה מהבאת מוצרי פלסטיק מיותרים לחופי הים תסייע להגברת המודעות בנושא", מוסיף זיו, "אני מקווה שבקיץ הבא נראה שינוי גדול יותר".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אלון

    הבעיה שלפחות חצי מהפסולת מגיעה מארצות שכנות ולא רק מאצלנו. כם אם לא נזרוק שקית ניילון אחת לים עדיין בסערות החורף החופים שלנו יתמלאו בניילונים ופלסטיקים. זאת בעיה כלל עולמחת אז אל תנסו להשליך את זה רק עלינו אם כי גם לנו לא חסר

  2. פלסטיק זה אסון

    הפלסטיק זה אסון אקולוגי! בסוף כל הפלסטיק החד פעמי מגיעה לים בגלל אנשים שמלכלכים יש לקנוס אותם!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות