פסולת בקרקעית חוף הסלע (צילום: רוני זיו)

בעלי חיים נדירים בין אשפה בקרקעית חוף הסלע בבת ים

יצאנו יחד עם הצוללן רוני זיו לבדוק מה קורה בקרקעית החוף האהוב ביותר בבת ים

פורסם בתאריך: 6.9.19 09:03

תמונות קשות מקרקעית חוף הסלע חושפות: בעלי חיים נדירים לצד פסולת רבה

חוף הסלע נחשב לאחד החופים היפים והאהובים ביותר על תושבי בת ים, אולם לא הרבה יודעים כי חיים בו מינים רבים של בעלי חיים ימיים נדירים. הצוללן הבת ימי, רוני זיו, חשף את העולם הימי העשיר המסתתר מתחת לפני המים בחוף האהוב בבת ים בגלריית תמונות עוצרת נשימה, אך במקביל מתברר מהתמונות של קרקעית הים מלאה בפסולת.



זיו תיעד בחוף הסלע חתול ים מסוג טריגון מנוקד, ששהה לצד שקית פלסטיק ריקה שמהווה עבורו סכנה ממשית. "בעלי החיים רבים כמו צבים וחתולי ים עלולים לחשוב שהניילונים הם מדוזות ולנסות לאכול אותן, וכך הם מוצאים את מותם. פעמים רבות נתקלתי בבעלי חיים מתים בגלל שנתקעו בכוסות פלסטיק בקבוקים וכדומה", הסביר זיו.

תמונות מהשבוע האחרון מראות כי המפגע עודנו קיים, בין הפסולת ניתן למצוא מכלים חד פעמיים ושקיות חטיפים. הקרקעית מלאה בפסולת שספק אם מישהו אי פעם ניסה לנקות, באותה צלילה נתפס בעין המצלמה גם חתול הים ששחה סביב הפסולת.  

"משחר נעוריי, אני צולל בחוף בת ים ואני חייב להגיד שלצערי הרב כמות האשפה משנה לשנה גדלה. ישנן תקופות בהן ישנם משטחים של חתיכות פלסטיק הפזורות לאורך חלקים נרחבים של חוף הסלע. הסיבה לכך שבגלל שאין זרימת מים מספיק חזקה בתוך "הבריכה" של חוף הסלע, אותו קטע הים המתוחם בסלעי שובר הגלים, אז האשפה נאגרת בתוך 'הבריכה'".

"גם אם לא אכפת לכם מבעלי החיים,  מסתבר שהפסולת חוזרת אלינו בסופו של דבר בברזים ובכוסות השתיה. מחקרים הראו שהפלסטיק נמס במי הים ומזהם אותם. איכות המים יורדת משנה לשנה ואפילו הפילטרים לסינון מים שעברו התפלה לשתייה אינם מצליחים לסנן את המים המכילים חלקיקי הפלסטיק מיקרוסקופים", אמר זיו.

לדבריו של זיו, "מצד שני אני חייב להגיד שיש קרן אור תוך כל התופעה הזו. המודעות לנושא איכות הסביבה גדלה בקרב הדור הצעיר שלא רק מודע לכך שאסור לזהם את הים, אלא גם חלק גדול ממנו נרתם להתנדב למבצעים שאנחנו יחד עם העירייה מארגנים לניקוי החוף. אני מצפה ממערכת החינוך שתקדיש כל שנה לפחות שיעור אחד להעלאת המודעות וחשיבות שמירת הים נקי בקרב הנוער עד כמה חשוב, ואני רוצה לקוות שעיריית בת ים תיזום אף היא במבצעי ניקוי החופים שיש בהם לנקות את הים וגם להעלאת המודעות נגד זיהום הים"

 

אז מה אתם יכולים לעשות?

העדיפו לרכוש בקבוקי שתיה מזכוכית במקום מפלסטיק, או שתגיעו מראש עם בקבוקי אלומיניום. תתפלאו לגלות לכמה שעות הם ישמרו על המים שלכם צוננים, גם ב-40 מעלות. השתדלו לא להגיע עם כוסות חד פעמיות והחליפו את שקיות הניילון לתיקים או שקיות בד.

הבאתם אבטיח פרוס לחוף הים? מעולה, השאירו את המזלגות החד פעמיים בבית, והביאו סכום רב פעמי. ההבדל במשקל הוא מזערי, וככל הנראה שלא תרגישו בהבדל. אל תהססו לרכוש קשים רב פעמיים ממתכת. תופעו לגלות כמה כיף לשתות בהם שתיה קרה.

הכי חשוב? אם בחרתם להגיע לבילוי בחוף הים, איספו אחריכם את הפסולת.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לצמצם שימוש בכלים חד פעמיים.

    צריך שעיריית בת ים תתן כנסות גבוהים יותר על זריקת פסולת על החוף על ידי התושבים שמלכלכים הפלסטיק זה אסון אקולוגי האוקיינוסים והים כבר יש כמויות ענקיות של פלסטיק שהורג בעלי חיים ובני אדם!.

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות