צילום: דוברות זק"א

מבצע ניקיון התת ימי: פחיות, בקבוקים וקרשים עם מסמרים. צפו:

ערימות של אשפה הוצאו מקרקעית הים במבצע שנערך לכבוד יום האוקינוס הבינלאומי

פורסם בתאריך: 10.6.19 20:05

בקבוקי זכוכית, פחיות בירה, קרשים עם מסמרים – זה רק חלק מאוצרות שמצאו צוללני זק"א במסגרת במבצע נקיון תת ימי שנערך ביום שישי, לכבוד יום האוקינוס הבינלאומי.

את הפרויקט שבו השתתפו מתנדבים מיחידת הצוללים של זק״א, הובילו By.sea, עיריית בת ים ומרכז הצעירים "כיוונים להצלחה". זאת, במטרה לנקות את הים מלכלוך ודברים המזהמים ומסכנים את ציבור הרוחצים.

פרוייקט by.sea הוקם ביוזמה של סטודנטים מלגאים ממרכז הצעירים בעיר בת ים, ששמו בראש מעיניהם את העלאת המודעות לשמירה וניקיון הים ופועלים במסירות למען המשימה החשובה.

רואי ליברמן מפקד צוות ביחידת הצוללים של זק״א, אמר בתום מבצע הניקיון: ״מתנדבי היחידה מגיעים בדרך כלל לאירועים קשים של איתור נעדרים במקווי מים לאחר טביעה או אסון אחר. כשהגיע הבקשה על המשימה החשובה למען תושבי העיר והמבקרים הרבים, הצטרפנו מייד בשמחה רבה והובלנו אותה בהצלחה. בתוך מספר שעות הצלחנו לאסוף אשפה רבה ודברים מסוכנים מקרקעית הים".

המשנה לראש העיר ומחזיק תיק החופים, ירון לוי, אמר: ״בת ימים שומרים על החופים. רצועת החוף בבת ים היא אחת הרצועות חוף היפות במדינה. אני מברך על היוזמה המבורכת ושמח על שיתוף הפעולה בין האגפים, אני מקווה שמעבר לניקיון החוף הצלחנו להעלות את המודעות והחשיבות לתושבי העיר".

מחזיקת תיק איכות הסביבה בבת ים, קטי פיאסצקי, אמרה: "היה אירוע מדהים. שקיות הזבל שהוציאו הצוללנים היה מראה לא פשוטה להתנהגות שלנו כבני אדם כלפי החופים והים. אני מקווה שהאירוע יהפוך למסורת ושכמויות האשפה יצטמצמו. אני מברכת על שיתוף הפעולה המצויין בין כל הגורמים, בהם מרכז הצעירים והאגף לאיכות הסביבה".

צפו: זה מה שמצאו הצוללנים בקרקעית הים:

מחזיקת תיק הקליטה בעיריית בת ים, חברת המועצה אנסטסיה סהר, הוסיפה כי ״מרגש היה לראות את מתנדבי יחידת הצוללים של זק״א מגיעים במסירות אדירה למשימת הניקיון, ועוד יותר מרגש היה לראות ביחד עם עשרות התושבים שהצטרפו, את המתנדבים של זק״א יוצאים מהמים כשרשתות עם מלא אשפה בידיהם, תודה לכם מתנדבים על אהבה רבה שנתתם לנו ועל השיתוף הפעולה, שנראה אתכם רק באירועים שמחים ולא באסונות חס ושלום".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות