יוסי בכר ראש עיריית בת ים לשעבר
יוסי בכר ראש עיריית בת ים לשעבר

ראש העירייה לשעבר, יוסי בכר, יוצא למתקפה: "בכל בוקר אני קם למסע הכפשות שקרי"

אחרי חודשים של שתיקה, בכר יוצא נגד ברוט בעקבות יוזמת הבאת העובדים הסינים. העירייה: "גם יוסי בכר, כתושב העיר, יזכה בשנים הבאות לעיר נקייה יותר"

פורסם בתאריך: 19.8.19 12:19

לראש עיריית בת ים לשעבר, יוסי בכר, נמאס. הבוקר הוא יצא בפוסט קשה בדף הפייסבוק שלו. זאת, בעקבות טענות שעלו כלפי הנהלת העיר שבראשה עמד, לפיהן העיר סבלה מהזנחה קשה בזמן כהונתו.

הבוקר פורסם ב"השקמה בת ים" על כוונתו של ראש העירייה, צביקה ברוט, להחליף את עובדי הניקיון המועסקים באמצעות קבלן בפועלים סינים, כפי שפורסם כאן.



במסגרת הפרסום טען ברוט כי העיר סבלה מהזנחה קשה בשנים האחרונות, גם בתחום התברואה והניקיון על אף הכספים הרבים שהושקעו בתחום. זו אינה הפעם הראשונה שהנהלת העיר הנוכחית טוענת למחדלים שנעשו לפני הבחירות האחרונות שבהן התחלף השלטון. בכר אף התייחס לדברים בראיון שהעניק ל"השקמה בת ים", שבו אמר כי "תקענו את העיר? חבל שראש העירייה הגיע לרמה כזאת".

הפוסט של בכר נכתב לאחר שמונה חודשים שבהם הוא סובל, כך לטענתו, "ממסע הכפשות יום יומי" מצדו של ברוט. "צר לי שכך מתנהל ראש עירייה. כל תשובה על כל מחדל, מתחילה בהכפשה כלפי", כך כתב.

בהמשך ציין כי "מי שהבטיח לכם ולתושבים חיים טובים יותר, רוצה להחליף את אתכם עובדי הניקיון המסורים, אלה שקמים בארבע בבוקר בכל יום לשרת אתכם ובמי? כן, בסינים, הם יותר טובים, הם סינים. ואתם? אתם רק ישראלים שגרים פה. הם בטח גם לא ידברו עברית, כך גם התושבים לא יוכלו להציק להם בשאלות מיותרות ולקבל תשובות ברורות על התנהלות העירייה".

כמו כן, פירט בכר את ההישגים שאליהם הגיעה העיר בזמן כהונתו בתפקיד ראש העירייה, וציין בין השאר כי "בתקופתי נבנו כ-30 גני ילדים חדשים, בתקופתי השקענו ופתחנו את הטיילת החדשה מראשון לציון ועד המזח, בתקופתי הצללנו שיפצנו והשקענו במתקני כושר, הקמנו את המגלשות הכחולות מחדש ופתחנו כביש חדש בין בת ים. שיפצנו את כל בתי הספר והגנים, הקמנו חמישה חניונים גדולים, החלפנו מדרכות וכבישים והעיר היתה נקייה ומצוחצחת".

בכר אף שלח עקיצה להנהלת העיר הנוכחית, וכתב "בנינו את בית הכנסת של הרב מיימון, שכולם מתהדרים בפתיחתו לצד תמונות שלהם. גם את הבריכה האקולוגית בשדרות העצמאות אנחנו תכננו".

כפי שפורסם לראשונה ב"השקמה בת ים", בכר עסוק בחודשים האחרונים באיסוף מידע שיוכיח כי הטענות המועלות כלפיו בכל הנוגע לגירעון בעירייה משוללות יסוד. הוא אף ציין את הדברים בפוסט שכתב.

"ביקשתי מהגזבר ומהנהלת העירייה את הדוחות הכספיים והמאזנים מתקופתי שאותם אני זכאי לקבל על פי חוק, על מנת להראות את האמת לתושבים", כך כתב, "לאחר התעלמות רבה, תוך אזהרה שלי כי אפנה למשרד הפנים. בתקופתי סיימנו בכל שנה מאוזנים למרות ההשקעות הגדולות שלי בעיר".

לסיכום, פנה בכר לעובדים ולתושבים וכתב: "אתם עובדי העיריה המסורים אני מקווה שהרעיון להחליף אתכם בעובדים סינים ירד מהפרק. אנחנו הוכחנו שיחד איתכם- עובדי הנקיון המסורים, העיר היתה נקייה ומצוחצחת. תושבי בת ים אוהב אתכם מאוד ומאחל לכם רק טוב".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: ״אנו מכבדים את יוסי בכר, אך הוא כנראה לא קרא את הידיעה עד הסוף – התוכנית להביא עובדים סיניים לניקיון בבת ים היא רק במקום עובדים זרים, והיא לא תחליף שום עובד עירייה ישראלי".

"כל תושבי העיר יודעים שהנהלת העיר הקודמת השאירה עיר בגירעון קשה, הגדול ביותר בישראל, ועם תשתיות מוזנחות ולכלוך קשה. כיום, יחד עם אנשי המקצוע הטובים בישראל שהבאנו לבת ים, החל תהליך שיפור דרמטי: הגירעון מצומצם, ובעיית הניקיון משתפרת בהדרגה. גם השירות לתושבים ילך וישתפר עם בזמן, ובשנים הקרובות בת ים תהפוך לעיר מובילה בתיירות, בחינוך ובשירות לתושב. גם יוסי בכר, כתושב העיר, יזכה בשנים הבאות לעיר נקייה יותר ועם שירות ברמה גבוהה יותר״.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. דודו אוהד ארסנל

    למר יוסי בכר. תן לעירייה קרדיט בדיוק כמו שאתה קבלת.בתום הקדנציה יחליטו התושבים מה הובטח ומה קוים. עצם העובדה שגם חברי הנהלת העיר הקודמת הצטרפו לעזור לראש העיר הנבחר אומרת דרשני.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות