יוסי בכר ראש עיריית בת ים לשעבר
יוסי בכר ראש עיריית בת ים לשעבר

יוסי בכר: "הגירעון קטן ממה שמוצג"; העירייה: "המספרים שמציג אינם מדוייקים"

"מציגים לציבור מצג שווא של גירעון עמוק מכפי שהוא", טוען בכר. העירייה: "הפער בין ההכנסות להוצאות הגיע לשיא שלילי בשנים האחרונות, אך נבלם בשנה האחרונה"

פורסם בתאריך: 3.7.19 16:12

ראש עיריית בת ים לשעבר, יוסי בכר פנה בתחילת השבוע ליועצת המשפטית של עיריית בת ים, לחשב המלווה ולגזבר העירייה, בבקשה לקבל מסמכים רשמיים עם נתונים כספיים מדויקים בנוגע לגובה הגירעון שהיה בתחילת כהונתו בשנת 2014, ובסוף כהונתו לאחר ארבע שנים.

לטענת בכר גורמים בכירים בעירייה בהם ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, "מתראיינים בתקשורת ומציגים מצג שווא של גירעון עמוק מהקיים", הוא אומר ל"השקמה בת ים".

בכר מוסיף כי "כשהתחלתי את כהונתי הגירעון עמד על 113 מיליון שקלים. את העירייה מסרתי עם צמצום משמעותי של הגירעון כשהוא עמד על 57 מיליון שקלים. מציגים לציבור מצג שווא של גירעון עמוק מכפי שהוא".



בבקשה לעירייה טען בכר כי "בעקבות מתקפות חוזרות ונשנות במדיה, לא הופתעתי כי גם השבוע נכתב ב'השקמה' כי גורמים בעיריה מסרו שלאחר שהתפנו לכבות שרפות והצליחו להשתלט על הגירעון שהשאיר ראש העירייה הקודם, הם מתפנים לדברים אחרים".

עוד טוען בכר טען כי "בתקופתי הגירעון ירד בצורה משמעותית, זאת למרות כל ההשקעה הרבה בבניית יותר מ-30 גני ילדים חדשים, שיפוץ כל הפרקים, הצללות, תאורת לד חדשה, טיילת חדשה, פתיחת כביש לכיוון דרום בפארק הים, בניית שבעה חניונים חדשים, שיפוץ כל מוסדות החינוך בעיר ועוד".

בתגובה לדברים נמסר מהעירייה: "על פי הנתונים המקצועיים, המספרים לא היו ולא נבראו. אנשי המקצוע בעיריה אינם מכירים אותם. הפער בין ההכנסות להוצאות הגיע לשיא שלילי בשנים האחרונות לאחר 15 שנה, אך בשנה האחרונה המגמה נבלמה".

עוד נמסר כי "הנהלת העיר החדשה צפויה לסיים את שנת הכספים הנוכחית בפער שעומד על 57 מיליון, ואף זכתה לשבחים מאנשי משרד הפנים על ניהול תקין, מקצועי ונקי כפיים".

בכר על מותו של טימופיי: "למשטרה אין מה לדבר איתי. העירייה בידיים אחרות ואם היה ליקוי – היה צריך לתקן אותו"

טימופיי אשורטיה, תלמיד כיתה ג' שנפל אל מותו מצוק בבת ים לפני כשבועיים, מה שהעלה לשיח הציבורי את הסכנות של המצוקים בחוף בת ים.

ברוט הודיע מיד לאחר כניסתו לתפקיד ראש העירייה כי הצליח לגייס שבעה מיליון שקלים ממשרד הפנים לטובת הטיפול בחופים במה שמוגדר כ"עזרה ראשונית". ברוט  ציין כי ימשיך לגייס תקציבים נוספים על מנת לפתור את הבעיות והסכנות הטמונות במצוקים.

השבוע בכר התייחס למותו של טימופיי ואמר "התושבים בבת ים דיברו איתי על האסון וזה ממש מצער. זה מקרה קשה למשפחה ואני מאחל להם שינוחמו מהשמיים ואני משתתף בצערם, יחד עם זאת, היו צריכים לבדוק את כל הפרטים ולוודא הכל לפני פתיחת עונת הרחצה כדי שהתושבים לא רק ירגישו בטוחים אלא גם יהיו בטוחים, אני לא יודע אם כאן זה נעשה כי אני כבר לא שם".

טימופיי נפל מהמצוק היישר לסלעים המונחים בחוף הסי פאלאס. המשטרה חוקרת האם הסלעים הוצבו ללא היתרים בזמן כהונתו של שלומי לחיאני שאמר כי "אני אפילו לא יודע את המיקום המדויק של הסלעים שנפלו".

בנוגע לשאלה האם ייתכן שיזומן לחקירה עקב המקרה אמר כי "למשטרה אין מה לדבר איתי, זה שבעה חודשים שהעירייה בידיים אחרות ואם היה ליקוי היה צריך לתקן אותו. הים אוכל את המצוק כל חורף, המצב של אז הוא לא של היום. אני זוכר שהייתי עושה סיורים עם רכב ארבע על ארבע תמיד להסתכל, כל שנה היינו מקפידים על כך. את הצבת הסלעים,  אני מניח שאישר מהנדס העיר שהוא אחראי על חוף הים". 

בכר הוסיף כי "אם יש בעיה, מהנדס העיר היה צריך להגיד את זה. אני שומע שהמשטרה בודקת רשלנות, אך לדעתי אי אפשר לדעת האם יש פה רשלנות של מישהו, יכול להיות שעייפות החומר גרמה לכך, כמו רעידת אדמה ואסונות הטבע שאף אחד לא אחראי להם. יכול להיות שפשוט המצוק היה בקצה גבול היכולת שלו ובחורף הלא פשוט והקשה שעבר עלינו יכול להיות שזה מה שעשה את ההבדל".

לפי מידע שמסר משרד הפנים כבר ב-2018 העבירו לעיריית בת ים, תחת ניהולו של בכר, ארבעה וחצי מיליון שקלים כחלק מהחלטת ממשלה לכלל הערים צמודות ים לטיפול בסכנת המצוק היבשתי.

על כך אומר בכר כי "ארבעה וחצי מיליון שקלים זה לא מספיק לכלום, בשביל לחזק את המצוק צריך לעשות פעולות רציניות. סיכמנו איתם על מספר תוכניות ביניהם שאנחנו נשים במים שוברי גלים במרחק של 100 מטרים מהחוף שקועים שלא רואים אותם, סוג של צינורות פלסטיק כדי לשמור על המצוק כפי שעשו בתל אביב כבר מזמן". 

"הכסף שהועבר ממשרד הפנים, הלך לתכנון התוכניות למצוקים בעיר בת ים", טען בכר. הוא הוסיף כי "עם תקציב כזה, אתה לא יכול לסדר ירידה לחוף, צריך להוציא לפחות 100 מיליון שקלים כדי לסדר את כל המצוקים בעיר בת ים כי זה עבודה רבה שהיו צריכים לעשות זאת כבר לפני שנים רבות".

"נכנסנו לתכנון יחד עם החברה הממשלתית להגנת מצוקי חוף הים התיכון אישרו לנו בשנת 2018 בישיבות שהיה לי עם המנכ"ל לשעבר אפרים מזרחי את התוכניות לחיזוק המצוקים, לא יודע מה קרה מאז".

מנכ"ל החברה הממשלתית להגנת מצוקי הים התיכון, יעקב בכר, חשף בראיון לשקמה בת ים בשנה שעברה כי המצוקים לאורך החוף בבת ים מוזנחים והאשים את העירייה הקודמת בכך. "רואים את הסכנות כבר היום. ראיתי במו עיניי מדרגות שקרסו כבר וצריך לטפל בהקדם. במהלך השנים האחרונות בעיריית בת ים לא נעשה הרבה לצורך פתרון הבעיה". 

טימופי אשורטיה

מהנדס העיר, שוקי פתאל, מסר בתגובה כי "צר לי שראש העירייה לשעבר יוסי בכר מניח הנחות מאחר ובמסגרת תפקידו היה צריך לדעת מי האחראי על חוף הים, מי הניח את הסלעים ומי הורה להנחתם. להנחת הסלעים נדרשים אישורים של גורמים חיצוניים ולא של מהנדס העיר. גם הנחתו של ראש העירייה לשעבר יוסי בכר כי מדובר במצוק אינה נכונה".

בהתייחס לדבריו של בכר כי "אם יש בעיה, מהנדס העיר היה צריך להגיד את זה", מסר פתאל כי "מעולם לא הובא לידיעתי בעיה כלשהיא, הן בכהונתם של ראשי העירייה הקודמים והנוכחי. אם הייתה בעיה שהובאה בפני הגורם אחר שכאמור אינו מהנדס העיר על גורם זה היה לטפל בבעיה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?
הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אילן המבין

    יוסי בכר ראש העיר הכי טוב שהיה, לא לחיאני לא שגיא ולא ברוט

  2. בת ים

    יוסי בכר היה ראש עיר מצויין. ישר ורציני. מקווה שהשינוי יהיה לטובה ולא נצטער

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות