צילום: Amateur007 / https://www.shutterstock.com

מסתמן: פועלים סינים יחליפו את עובדי הניקיון בבת ים

אם תאושר התוכנית לראשונה בישראל יחליפו עובדים סינים את עובדי הקבלן בתחום התברואה. כך צפויה התוכנית לצאת לפועל

פורסם בתאריך: 19.8.19 08:12

האם פועלים סינים יחליפו את עובדי הניקיון בבת ים? לראשונה בישראל מנסים בעיר לייבא פועלים מסין לצורך עבודות הניקיון והתברואה בעיר.

בימים אלה מנהלת עיריית בת ים מו״מ חשאי עם תאגיד סיני במטרה להחליף את כל עובדי הניקיון והגינון במאות עובדים מסין. שילוב הפועלים מסין יגדיל את מספר מנקי הרחובות בעלות פחותה יותר.

על פי התוכנית, שגובשה על ידי ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט,  יחד עם גורמים בממשלה, הקבלן הסיני שייבחר במכרז, יספק כ-250 עובדים שיחליפו את כל עובדי הניקיון, הטיאוט והגינון.

בינתיים, לפני כשבועיים נפגש ברוט בביג׳ינג עם נציגי מספר חברות, שאמורות לספק את השירות בתקציב התחלתי של כ-55 מיליון שקל – הסכום שכיום משלמת העירייה לקבלני הניקיון בבת ים.



לטענת ברוט, החוזים שנחתמו בעבר בין העיריה לקבלנים אינם סבירים והוא יהיה מוכן להמשיך ולשלם את אותם הסכומים רק תמורת הגדלת מספר המנקים והמפקחים.

בעירייה מדגישים כי גם כיום רוב העובדים בתחום התברואה בבת ים הם עובדי וכי עובדי העירייה לא ייפגעו מהמהלך.

בתחום פינוי האשפה הביתית, שמבוצעת היום על ידי עובדי עירייה ועובדי קבלן – לא יהיו שינויים בתחום אחריותם של עובדי העירייה. ״אם נצליח ליישם את היוזמה הזו, בשום אופן לא ייפגעו עובדי העיריה שעושים עבודה טובה וחשוב לנו לשמר אותם״ אומר ראש העירייה, צביקה ברוט. ״מי שעובד טוב ימשיך לעבוד ויתוגבר בהתאם, ומי שלא עובד טוב ופוגע בציבור – יוחלף״.

״מדובר בתוכנית שאם תאושר תיושם רק אחרי כשנתיים, אבל זו חשיבה אסטרטגית נכונה שתשפר את חזות וניקיון העיר ותעלה את רמת החיים לתושבים״, מוסיף ברוט, ״כבר שנים שהקבלנים מקבלים המון כסף אך התמורה אינה מספקת. העובדים הסינים עולים פחות ונותנים הרבה יותר״.

על פי התוכנית, החברה הסינית תתחייב להחליף מדי שנה את הפועלים, אשר ישהו במשך שנה בישראל. בעירייה מציינים כי הפועלים צפויים לחיות מחוץ לבת ים, באזורים כמו יפו ודרום תל אביב.

כדי להוציא לפועל את התוכנית, בעיריית בת ים זקוקים לשיתוף פעולה מצד משרד העבודה והרווחה שמעניק את אישורי העבודה לעובדים הזרים.

״בת ים עברה שנים קשות ב-15 השנים האחרונות״, אומר ברוט, ״כעת אנו מביאים את אנשי המקצוע הטובים ביותר בארץ ובעוד כמה שנים יהיה זינוק מטאורי. בת ים תהפוך לעיר מובילה בתיירות, בחינוך, בתעסוקה מתקדמת ועם רצועת החוף היפה ביותר בארץ. כל זה לא יקרה בלי מערך ניקיון וגינון שיתנו שירות ברמה הגבוהה ביותר״.

בעיריית בת ים מועסקים כיום כ-2,700 עובדים, כולל בחברות העירוניות. בנוסף, ישנם כמה מאות של עובדי קבלן.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני חושב שגם ראש עיר סיני יעלה פחות והשחיתות גם תרד פלאים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה צריכים עובדים סינים ומה העובדים הקבועים ילכו הביתה בלי עבודה וגם זה גורם ליותר היתבוללות במדינה

  3. תושב בת ים, לשעבר

    ברוט רוכב על הגל של הפרוייקטים שנבנו או התחילו את הבנייה שלהם לפני שנבחר. אבל העיריה עדיין מושחתת, ולפגוע בעובדי קבלן, שהם כמו תמיד השעיר לעזאזל ועוד להתרברב בזה שהפועלים הסינים יגורו מחוץ לעיר? טוב זה כבר מראה שמדובר ברובוט שלא חושב על האנשים.

    רוצה לחסוך? למה להביא עוד פועלים זרים? חסר פועלים זרים בארץ שרק מחפשים עבודה?

  4. האדמונית שאיכפת לה, בת ים

    אני פשוט המומה מהתכנית להעסיק פועלים סיניים תחת עובדי הקבלן, בניקיון, טיאוט וכדומה.
    האם כמות המובטלים הקיימת כיום לא מספיקה, שצריך להוסיף "אש למדורה"? איפה הכלל ש"עניי עירך קודמים"? כל זה כדי לחסוך לקופת העירייה? במקום זה, עשו בדק בית וראו כמה כפילויות יש בעירייה, סוג של "אוכלי חינם". אותם אפשר להחליף. אבל את כל המערך??? לגמרי הגזמתם. מציעה לחשוב שוב…

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות