קטי פיאסצקי-מורג. צילום: ינאי יחיאל
קטי פיאסצקי-מורג. צילום: ינאי יחיאל

בין חברת המועצה לבין השמאלנית ממרצ: כולם אוהבים את קטי

קטי פיאסצקי מורג, מחזיקת תיק הצעירים, מעולם לא ניסתה לרכך את דעותיה. בכל זאת, בבת ים הימנית היא אחת מחברות המועצה היותר אהובות. גם מצד החרדים

פורסם בתאריך: 8.3.19 10:40

היא בעד תחבורה ציבורית בשבת וקידום זכויות הקהילה הלהט"בית, וגם חברה טובה של הנציגים הדתיים במועצת העיר. היא יודעת שבת ים היא עיר ימנית, ועדיין הצליחה להכפיל את המצביעים למרצ בבחירות המקומיות האחרונות. היא לא חוששת להתעמת, לעיתים בלי מחסומים, כפי שעמדה השבוע מול תלמידי חשמונאים, ותקפה את אורן חזן לאחר שהטיף נגד נישואים מעורבים, ועדיין לא מעט מתומכיה הגדולים בעיר, יש להניח, חושבים בדיוק כמוהו.

לא ברור איך היא עושה את זה, אבל קטי פיאסצקי מורג, ומחזיקת תיק הצעירים, לא מפחדת להשתמש במילה שאיכשהו כולם נמנעים להשתמש בה, זו שהפכה לגנאי: שמאלנית. ובכל זאת, בכל פעם שמתקיים דיון סביב חברת המועצה הצעירה, רק בת 35, שגם התמודדה בפריימריז במרצ והגיעה למקום ה-11, רבים עושים הפרדה מוחלטת, בין קטי שהם מכירים מבת ים לבין קטי של הפוליטיקה.



"אני מודעת לזה שבת ים היא עיר ימנית, ועדיין, מעולם לא הסתרתי את דעותיי הפוליטיות. אני שמאלנית וזה לא סוד. אני אוהבת אנשים באשר הם והצלחתי להפתיע את כולם, לאחר שם כלי תקשורת חרדיים ביקשו לראיין אותי", היא אומרת ומוסיפה: "לאנשים קשה לבלוע את הגלולה של מרצ בבת ים. בבחירות המקומיות בשנת 2013 מרצ קיבלה 1,400 קולות בבת ים, ובבחירות האחרונות כמעט הכפלנו את הקולות למרצ, לאחר ש-2,500 אנשים בחרו בנו".

גם החרדים בעיר, כצפוי, מאוד לא אוהבים את דעותיה הפוליטיות, בפרט בכל מה שנוגע להצהרותיה באשר להפעלת תחבורה ציבורית בשבת בעיר. אלה שלצד זה, הם מעריכים ואף מפרגנים לעשייה שלה ברמה המוניציפלית. "אני חושבת שהצלחתי לשבור בבת ים את הסטיגמות", אומרת פיאסצקי מורג, "אם כולנו היינו חושבים אותו דבר לא הייתה כאן דמוקרטיה. יש לי חברים מאוד טובים מכל המגזרים. אהבת האדם שכולנו נולדנו איתה מתגברת על הכל".

במועצת העיר היוצאת היית באופוזיציה, מה את חושבת על זה שכיום אין גוף מבקר במועצה העירונית, כשמעט מאוד חברי מועצה נמצאים באופוזיציה ולא ממש משמיעים את קולם?

"מי שחושב שמהאופוזיציה אי אפשר לעשות שום דבר, לא מבין דבר וחצי דבר. אני הייתי מצפה שחברי האופוזיציה ילחמו בנו כמו שאנחנו נלחמנו כשישבנו שם. אנחנו צריכים ביקורות, וצריכים שיבקרו אותנו כל הזמן. חבל מאוד שאף אחד מהם לא מדבר או מבקר שם. אני הייתי ונשארתי מאוד ביקורתית, גם היום כשאני בקואליציה עדיין יש לי ביקורת, אבל אני אומרת אותה בפורום אחר".

נלחמת על תחבורה ציבורית בשבת בעיר, וכעת לאחר שש"ס הצטרפה לקואליציה, ועם ראש עירייה שלא מתכוון לשנות את הסטטוס קוו, את חושבת שזה עדיין יקרה? 

"התחבורה הציבורית זה עניין סוציאלי ולא פוליטי. אני אמשיך לנסות ולקדם במסגרת התחבורה ציבורית בשבת את מוניות השירות וזה לא נוגד את הסטטוס קוו .אנשים לא יכולים לבקר חולים בשבת, הם לא יכולים לצאת לבלות או לנסוע למשפחותיהם".

בינתיים בגזרת התחבורה הציבורית יש מלחמה עם נת"ע על עבודות הרכבת הקלה.

"אני חסידה גדולה מאוד של תחבורה ציבורית יעילה, זה מונע תאונות, זיהום אוויר, וכולי תקווה שגם יצמצם את הצורך ברכב בעתיד. אני חושבת שאנחנו צריכים להגיע למצב שבו הבניה תסתיים כמה שיותר מהר עם מינימום פגיעה בתושבים. אני בטוחה שצביקה דואג לתושבים אבל צריך לאפשר לנת"ע לסיים את הפרויקט מהר ככל האפשר".

ומה דעתך על צרוף ש"ס לקואליציה?

"אני מבינה שראש העירייה רוצה לעשות טוב לעיר, ורצה ושיהיו כמה שיותר אנשים לטובת השינוי שהעיר הזאת צריכה, וכל מי שמוכן לבוא ולתקן זה מבורך. אנחנו יכולים לקדם הרבה דברים לטובת הציבור הבת ימי יחד עם ש"ס. אין לי כל כוונה להפסיק לדחוף ולקדם את הערכים שאני מאמינה בהם. אני מתחייבת לציבור שלי שאני לא אזוז מילימטר ממה שאני מאמינה בו".

בראשית השבוע, מספר ימים לפני יום האישה, נכנסה לתפקידה המנכ"לית הראשונה של עיריית בת ים, יודפת אפק-ארזי. פיאסצקי מורג מרוצה מהמינוי, ומספרת על הסעיף המיוחד שביקשה להכניס עם הצטרפותה לקואליציה. "בהסכם הקואליציוני שלי הוכנס סעיף לקידום מעמד האישה, אני חושבת שזו פעם ראשונה שזה נושא שהוכנס להסכם הקואליציוני", היא אומרת, "ולכן אני שמחה שמונתה מנכ"לית לראשונה בבת ים. היא אישה צעירה, ועושה רושם שהיא רצינית ועם המון אמביציה בכדי לשנות, ובת ים היא אתגר כלכלי וחברתי. מי שמצליח כאן יצליח בכל מקום. אני לרשותה בכל דבר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ניר

    קטי היא אישיות פרובקטיבית עם עדת מעריצים מצומצם מי שמכיר אותה הייטב מבין שמדובר באישה עם המון בעיות באישיות ודיעות שמאל קיצוני שמקומה בתל אביב מאשר בת ים

  2. משה

    על החניה שלי לא הייתי נותן לה לשמור קל וחומר על העיר אז …..

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות