קאנטרי
קאנטרי

תביעה: עסקת הקאנטרי בוטלה כדי לסייע לחבר המועצה שמשמש כקבלן

כתב תביעה חריף ובקשה לצו מניעה נגד העירייה בעקבות ביטול העסקה: פעלה משיקולים זרים. העירייה: "מדובר בטענות הזויות שראוי שלא היו נטענות"

פורסם בתאריך: 25.11.19 12:43

המאבק סביב עסקת הקאנטרי נמשך: חברת "מגדלי בת הים" הגישה תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד עיריית בת ים בעקבות ביטול העסקה.

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עורכי הדין עודד ישראלי וקובי רוזנברג, טוען היזם לניגודי עניינים ושיקולים זרים בחלטה לביטול העסקה. זאת, כאשר הוא מתייחס לחבר מועצת העיר בת ים ששון אליהו, שבנוסף להיותו חבר מועצה מוכר גם כאיש עסקים בתחום הנדל"ן. בתוך כך, ביקש לבית המשפט יוצא צו מניעה נגד העירייה, על מנת שלא תינקט כל פעולה עד לבירור העניין.

ApplicationDownload]

לפני כחודש פורסם כאן, ב"השקמה בת ים", כי היזם מאיים לתבוע את עיריית בת ים בסכום של 50 מיליון שקל בעקבות ביטול העסקה

עסקת מכירת קאנטרי בת ים נחתמה לפני כחמש שנים, ולפיה הקאנטרי אמור היה להיהרס, ובמקומו אמור היה להיבנות פרויקט משלב עסקים, מגורים ומסחר, הכולל 500 יחידות דיור. ואולם, לאחר הבחירות בבת ים והחלפת השלטון המקומי, החליטה הנהלת העיר לבטל את עסקת מכירת הקאנטרי, על אף המורכבות המשפטית.

כעת טוען היזם בכתב התביעה כי מדובר בצעד חד צדדי, שנעשה בחוסר תום לב וכי העירייה מונעת משיקולים זרים. בכתב התביעה נטען כי חבר מועצת העיר ששון אליהו, נכח בישיבה בנוגע לעסקת הקאנטרי, בעת שהיה בניגוד עניינים בשל עיסוקו כקבלן. בין האישומים החריפים, טוען היזם בכתב התביעה כי ביטול עסקת הקאנטרי הייתה מקטינה את היצע הדירות בבת ים, ובאופן טבעי מגדילה את הביקוש לדירות בפרויקטים של אליהו.

"ששון אליהו אינו רק חבר מועצה מהמניין, אלא הוא גם קבלן מקומי שבונה בעצמו עשרות רבות של יחידות דיור בפרויקטים שונים תחומי העיר בת ים", כך צוין בכתב התביעה, "אם לא די בכך אותו ששון אליהו ביקש (וקיבל) מהעירייה הקלות בפרויקטים שונים שהוא בונה בתחומי העיר בת ים, בדמותן של תוספות יחידות דיור, תוספת שטחים וקומות".

עוד צוין בכתב התביעה כי "אותו ששון אליהו מצוי בניגוד עניינים מובנה, שכן ביטול ההסכם דנן – שמשמעותו ביטול מאות יחידות דיור שעתידות להיבנות – יקטין את היצע הדירות למגורים בעיר בת ים, ומטבע הדברים יגדיל את הביקוש לדירות בפרויקטים של ששון אליהו עצמו".

היזם המשיך וטען כי על בית המשפט לפסול את ביטול עסקת הקאנטרי. "ניגוד העניינים, האינטרסים הזרים והתמיהות שהועלו לעיל, צריכים לבדם לפסול את החלטת העירייה לבטל את ההסכם".

יש לציין כי אליהו התנגד לעסקה מראשיתה, וכבר לפני חמש שנים עלה סרטון יוטיוב על ידי הפורום הדתי בבת ים, שבו אליהו חושף את מגרעות העסקה, תחת הכותרת: "ששון אליהו מנתח את הקומבינה של המכרז הגדול על מגרשי הטניס שאישרה עיריית בת ים".

מעירית בת ים נמסר בתגובה: "מדובר בטענה חצופה, כאשר היזם שוכח לספר גם שמשרד הפנים אישר את התכנית שלו לבנות 135 יחידות דיור, אך לאחר מכן המספר קפץ למעלה מ-400 דירות, זאת על חשבון הציבור, שהיה אמור להפסיד מיליונים אם הנהלת העיר לא הייתה מבטלת את העסקה. בנוסף, הטענה שלהם מחזיקה מים בדיוק כמו הטענה, לפיה בתו של אחד השותפים בעסקה הוכנסה בעבר לעבוד בעירית בת ים רק בגלל הקשרים של אביה עם הנהלת העיר הישנה. בשני המקרים מדובר בטענות הזויות שראוי שלא היו נטענות. אנו נחושים לפעול בשקיפות והניקיון כפיים, ונשמח לעבוד בשותפות עם כל מי שילך בדרך דומה – ולא יעלה טענות סרק כנגד אנשים ישרים רק בשביל כותרת בעיתון".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מסכים עם היזם שהוועדה המקומית הנוכחית מושחטת וגם מסכים עם הוועדה המקומית שהוועדה הקודמת מושחטת. די להפקרות! לכו הביתה. כן לאיחוד עם תל אביב

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות