הדמיה של רובע העסקים החדש בבת ים. צילום: הדמיה
רובע העסקים החדש בבת ים. הדמיה: עיריית בת ים

אושרה תוספת של יותר מ-1,300 יחידות דיור בהתחדשות עירונית בבת ים

בעקבות אישור התוכנית על ידי הוועדה המחוזית, הודיע סגן ראש עיריית בת ים אורי בוסקילה כי העירייה תפעל לביטול ההחלטה

פורסם בתאריך: 10.11.19 15:46

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב אישרה בשבוע שעבר את תכנית התחדשות העירונית הגדולה ביותר בבת ים, הכוללת 1,728 יחידות דיור ב-16 מבני מגורים, זאת למרות דחיית הפרויקט בוועדה המקומית. כעת מתכוונת עיריית בת ים לפעול לביטול האישור.



התוכנית להתחדשות עירונית, שנערכה על ידי האדריכל ברק ציפור, מבוססת על פרויקט פינוי בינוי ברחוב יוספטל פינת הרב לוי, וכוללת 1,728 יחידות דיור במקום 424 הקיימות. בנוסף, כוללת התוכנית 11,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ו-6,500 מ"ר עבור שטחי מסחר, כ-5 דונם עבור שטחי ציבור וכ-9 דונם עבור שטחים פתוחים.

על פי התוכנית, לאורך רחוב הרב ניסנבאום ייבנו 10 מגדלים של עד 40 קומות בעירוב שימושים של מגורים, מסחר ותעסוקה ושטחי ציבור, ולאורך רחוב הרב לוי יבנו עוד 6 מבנים המיועדים למגורים בני 10 קומות.

בעקבות אישור התוכנית על ידי הוועדה המחוזית ביום רביעי האחרון, הודיע סגן ראש העיר ומחזיק תיק ההנדסה אורי בוסקילה, כי עיריית בת ים מתנגדת לפרויקט ונימק זאת בכך שהעיר איננה מסוגלת לקלוט אלפי יחידות דיור.

"בת ים היא מהערים הצפופות במדינת ישראל, והיא לא תוכל להכיל את התוספות האלה. זו לא תוכנית רגילה, יש פה עומסים בלתי רגילים. צריך לזכור שאנחנו עיר בתוכנית הבראה, וכל יחידת דיור שנבנית כאן היא עומס על קופת העירייה".

בוסקילה הסביר כי "ברדיוס כל כך קטן יש עוד שישה פרויקטים גדולים שמייצרים אלפי יחידות דיור, העיר לא ערוכה להכיל אלפי יחידות דיור בקוטר כזה, גם מבחינת מבני ציבור, גנים, בתי ספר, ותשתיות. אנשים לא יוכלו לזוז בכבישים, והיום למשפחה ממוצעת יש יותר מרכב אחד, משמע תוספת של למעלה מ-3,000 רכבים חדשים על הכביש.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

לדברי בוסקילה, העירייה שיתפה את התושבים בתוכניות באקט של שקיפות, והתנגדותם נלקחה בחשבון. "רוב התושבים חתמו וציינו שהם לא רוצים את הפרויקט באזור. הם לא רוצים לחכות שנים רבות לפינוי ובינוי, הם מעדיפים פרויקטים מהירים הרבה יותר של תמ"א.

"אני סבור שפרויקט כל כך גדול לא יכול להיות מאושר ללא דיון עומק עם ראש העירייה, מהנדס העיר ויו"ר הוועדה", ציין בוסקילה. "אם יהיה צורך נפעל בצורה משפטית וציבורית. מבחינתנו הפרויקט הזה לא יוכל לקום במתכונתו הנוכחית".

עוד באותו הנושא:

אושר: נוהל פינוי בינוי ליזמים בבת ים

מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "לחדש את השכונות"

יש בית חדש לתושבי בת ים: מנהלת התחדשות עירונית

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יאיר

    חייבים תשתיות אחרות העיר תקועה שנים לא ניתן לבנות בשכונות וכל ראש עיר משאיר את הבעיות האלה לבא אחריו כך זה 35 שנה

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות