מנהל התחדשות עירונית חיים אביטן וסגן ראש העיר ומחזיק תיק ההנדסה אורי בוסקילה

מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "לחדש את השכונות"

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק ההנדסה אורי בוסקילה נפגש עם מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית חיים אביטן, שסיכם: "בת ים היא עיר מאוד צפופה והפתרון היחיד הוא התחדשות עירונית"

פורסם בתאריך: 26.2.19 18:50

פגישה חשובה נערכה בראשית השבוע בירושלים, בין מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית חיים אביטן לבין סגן ראש עיריית בת ים ומחזיק תיק ההנדסה אורי בוסקילה בנושא ההתחדשות העירונית בבת ים. השניים שוחחו על התפתחותה של העיר, על המהלכים השונים הצפויים בתחום הנדל"ן ועל המהלכים הטובים ביותר בעבורה – עירוב שימושים, פרויקטים של פינוי-בינוי, תמ"א 38/2 או שילוב של כל אלה. בשבוע הבא תיערך פגישת היכרות בין ראש העיר  למנהל ההתחדשות העירונית.



לאחר המפגש סיפר אביטן ל"השקמה בת ים" כי "זו היתה פגישת הכנה לקראת פגישה ב-7 במרץ עם ראש העיר והצוות המקצועי של העיר. בת ים היא עיר עם פוטנציאל גדול של התחדשות עירונית, אין לה קרקע פנויה, היא עיר מאוד צפופה והפתרון היחיד הוא התחדשות עירונית".

על הפגישה עצמה פירט: "הנהלת העיר בוחנת ובודקת בימים אלה את המדיניות להתחדשות העירונית שהעיר כל כך זקוקה לה. הפתרון הטוב ביותר עבור העיר בת ים הוא התחדשות עירונית על כל מרכיביה ופינוי-בינוי. אנחנו נגיע עם הצוות המקצועי שלנו מול הצוות המקצועי שלהם ונתחיל לקדם את התהליך כי זה הדבר הנכון שצריך לקרות במדינה. צריך לחדש את השכונות שנבנו בשנות ה-50 וה-60 ללא תכנון וללא ראייה ציבורית כללית, להגדיל את מספר הדירות ולתת גם מגוון רחב ביותר של פעילות ציבורית בסביבה. צריך לתכנן את העיר באופן כללי ולא על פי בניין זה או אחר ולחשוב איך תיראה בת ים בעוד 20 ו-30 שנה".

 

על המדיניות החדשה של ראש העיר ברוט ומחזיק תיק ההנדסה בוסקילה שדוגלת בפחות פינוי-בינוי, בעצירת השתוללות המגדלים ובהתמקדות בפרויקטים של תמ"א 38/2 הדגיש אביטן כי "כל ראש עיר חדש שנכנס רוצה לבדוק וללמוד, ורוצה להוביל את זה בצורה שתהיה טובה לעיר. לכל ראש עיר יש את המדיניות שלו, ואנחנו נסייע לו במה שיצטרך. לטעמי, צריכים להיות כמה שיותר פרויקטים של עירוב שימושים, זה פרויקט שהוא טוב לכולם – ייצר מקומות תעסוקה, מסחר, בילוי וכמובן גם דיור שזה משולב ביחד. זה קיים בהרבה מקומות בעולם ואין שום סיבה שזה לא יהיה בבת ים ובשאר הערים במדינה. יש הרבה פרויקטים שיכולים לפתח את העיר יחד עם עירוב שימושים וגם פרויקטים של תמ"א 38/2, אך זה תלוי באילו מקומות בעיר. זה מורכב מאוד ולכן נשקול ונבדוק את הראייה המערכתית של העיר ואת תוכנית המתאר של העיר ובפגישה נתווה את המשך התפתחותה של העיר בת ים".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק ההנדסה בעיריית בת ים אורי בוסקילה התייחס לדבריו של אביטן: "יש לנו בבת ים מינהלת, ודרכה נביא תקציבים ומיזמים שייתנו ביטוי אמיתי לצורך של התחדשות עירונית בעיר. חיים אמור להגיע לבת ים ב-7 במרץ. ישבנו ושוחחנו על פרויקטים שאנחנו רוצים שהוא יעזור לנו לקדם אותם. חשוב להבין, יש למינהלת תקציבי ענק ואנחנו שמחים שהם איתנו על מנת לקדם את העיר, גם בתמ"א 38/2 שזה הדבר שהכי זמין ומהיר והכי טוב כי זה בסמכות מקומית, לא מייצר עומסים על התנועה בבת ים ונותן מענה אמיתי. הוא היה בעד הפרויקטים השונים ויחדיו נדע לקדם זאת. הפגישה הזו היתה חשובה למען העיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות