אתר בנייה בת ים. צילום: השקמה

אושר: נוהל פינוי בינוי ליזמים בבת ים

הנוהל החדש נועד לשחרר חסמים ביורוקרטיים וצפוי לשפר את אחוזי מימוש התוכניות בעיר. כל הפרטים:

פורסם בתאריך: 26.9.19 16:15

נוהל פינוי בינוי אושר לאחרונה עבור היזמים בבת ים. מטרת הנוהל היא הקלה בקידום הפרויקטים בתחום זה, לרבות שחרור חסמים ביורוקרטיים, מניעת פגיעה בתושבים, שיפור אחוזי מימוש התכניות בעיר וכן קביעת נוהל עבודה ברור ושקוף בכל הקשור להגשת תכנית פינוי בינוי בעיר, כל זאת בין היתר בכדי לצמצם את אי הוודאות השוררת בשלבים הראשונים של הטיפול בתוכניות.



אישור הנוהל התאפשר בעזרת המנהלת להתחדשות עירונית בבת ים בשיתוף פעולה עם אגף הנדסה של העירייה. האישור עומד בצל פסיקתו של נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין, אשר קבע במסגרת עתירה שהגישו בוני הארץ נגד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברמת גן בעניין הפסקת פרויקטים של תמ"א 38 בעיר, כי הוועדה המקומית חרגה מסמכותה תוך התעלמות מכך שתכנית המתאר הארצית, תמ"א 38 נולדה מתוך הרצון להגן על חיי אדם וראוי שרוחה תשרה על כל החלטה בעניינה. פסיקה גורפת זו היא תקדימית לכל הרשויות בישראל בנוגע לדיונים בעניינים אלו והיא קובעת למעשה כי ראשי רשויות וועדות מקומיות אינם יכולים למנוע יותר בנייה במסגרת זו.

מחזיק תיק ההנדסה וסגן ראש העיר, אורי בוסקילה התייחס לפסיקה זו של בית המשפט ועל השלכותיה בבת ים ואמר: "בית המשפט אינו יכול לקבוע מדיניות לעירייה ולהורות לה מה לבצע וממה להימנע. אני מאוד מכבד את בית המשפט, אך אין לו את הכלים התכנוניים להבין את משמעות ההחלטה שלו. לעיתים הם מקבלים החלטות שאינן בסמכותם והם קובעים מדיניות לערים שלמות ברחבי הארץ שספק רב אם הן יכולות לעמוד בכך".

"בעיר בת ים אנחנו מקדמים את תוכניות התמ"א 38/2 על פני פינוי בינוי מכיוון שכך אנחנו מקצרים תהליכים ולא נתקעים עם כל תוכנית בוועדה המחוזית", הדגיש בוסקילה "הכל כאן ועכשיו. כאשר אנחנו בונים בתמ"א 38/2 הבניין נהרס לגמרי ונבנה מחדש במהירות רבה יותר ויחד עם זאת אנחנו ממשיכים להעניק ביטחון לתושבים על ידי יצירת ממ"דים וחיזוקים של הבניינים הישנים".

"אף אחד לא עוצר את התמ"א, אנחנו בוחנים כל פרויקט לגופו", הדגיש. "זוהי המדיניות של ראש העירייה דרך המנהלת להתחדשות עירונית, בכדי לרענן את פני בת ים, כיוון שהיא עיר ותיקה ואנו מעוניינים לשחרר את החסמים המכבידים על הפרויקטים בעיר. חשוב לי לציין שעיר כמו בת ים אשר אינה בעלת חוסן כלכלי ואין זה מן הראוי להעמיס עליה מגדלים כיון בסופו של יום זה יפגע בעיר בכלל ובתושבים בפרט".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. דוד

    חלילה וחס שתהיה רעידת אדמה ויקרה אסון כל אלה שתוקעים היום מקלות בגלגלים של התמ"א לא יינקו

  2. דוד

    הפוך מהנכון אדון ראש העיר בוסקילה
    צריך לאפשר פינוי בינוי שיהיה יותר
    מקומות לילידי העיר להמשיך לגור
    בבת ים באיכות חיים
    ובנוסף העיר מוזנחת מאז תקופת לחיאני

  3. אלכס

    פינוי בינוי זה דבר מטורף..רוכשי דירה חייבים לממן דירה חדשה לבעלי דירות ישנות ..למה זה?..תעשו גם לרוכשי רכבים נועל מחייב אותם לממן רכב חדש גם לאדם אחר שרכב שלו מתיישן…
    שערורייה..פטוש תחייבו פינוי דירות ישנות ללא שום פיצוי זה הוגן..ושיקנו דירה חדשה כמו כולם במחיר שוק.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות